Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-05-2009 om 17:13
Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat er bepaalde uren van de dag zijn, waarop (basisschool)kinderen het 'productiefst'/het beste bij de les zijn. Maar ik kan het niet meer terugvinden. Kan iemand me helpen? Ze willen bij ons op school de schooltijden veranderen en eerder beginnen omdat kinderen dan 'frisser' zouden zijn, terwijl ik juist in mijn hoofd heb dat ze aan het eind van de ochtend hun piek hebben. Wie weet hoe het zit!
26-05-2009 om 18:19
Op oo zelf
Puur op basis van je titel zou ik zeggen:
Als kinderen iets leuks in het vooruitzicht zijn gesteld. Maar dat bedoelde je niet ![]()
Misschien dit? Gevonden op OO:
http://www.ouders.nl/mond2007-bso.htm
Even doorscrollen tot onderaan, het commentaar van Justine.
26-05-2009 om 21:12
Van half 9 naar 8 uur
De school wil de begintijd vervroegen van half 9 naar 8 uur. En ik heb inderdaad een avondkind, dus half 9 is voor ons al een drama. Iedere dag weer. Maar dat is ons probleem, en niet dat van de school natuurlijk. Maar toen ik las dat het argument was dat kinderen dan 'frisser' zouden zijn had ik daar toch zo mijn twijfels bij (niet alleen voor mijn eigen kind). En na het lezen van de verwijzing van Silone (bedankt!) ben ik daarin gesterkt.