Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Leony

Leony

15-06-2010 om 17:24

Wat heb je nodig als je naar de middelbare school gaat?

Onze dochter gaat na de zomer naar de middelbare school. Ik wil graag inzicht in de schoolspullen die nodig zijn.
Wat moeten we ab-so-luut aanschaffen? En hoeveel?
Vast bedankt,
Leony

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ligt aan de school.

Maar in elk geval:

een (rug)tas
een agenda
een etui met inhoud (pennen, potlood, gum, puntenslijper)
een geodriehoek & een simpele passer
kaftpapier
schriften of ordner(s) met tabbladen en los papier. Meestal wat je kind handiger vindt (die van mij houdt het op schriften) Hoeveel ligt aan hoeveel vakken je kind heeft. Meestal voor wiskunde A4 formaat, met grote ruitjes, en verder gelinieerd.

En dan per school verschillend:

een rekenmachine (wordt bijna altijd door school gedefinieerd wat dat moet zijn)
een atlas (niet op alle scholen)
woordenboeken (niet op alle scholen)
tekenspullen (wordt soms door school geregeld, soms niet)

Nou, volgens mij ben je zo een heel eind....

Ingrid

Puck

Puck

15-06-2010 om 17:40

Bericht van school

Hier krijgen de kinderen gewoon een lijst van school met wat je aan moet schaffen. Dat wacht ik even af. Kaftpapier hoeft hier bijv. niet, dat levert school. Van dat degelijke papier en als je ander papier wilt gebruiken wordt aangeraden om dat erover te kaften omdat je wordt afgerekend op beschadigde boeken die niet in school-kaftpapier zijn gekaft.

Lijst van school

Dochter kreeg vorig jaar een lijst van school met de dingen die aangeschaft dienen te worden. Daar staat ook in welk formaat schriften, welk type rekenmachine, multomap, snelhechters etc.
Verder een bosatlas in een bepaalde editie (ook al schaft niet iedereen de aan, zie oa het archief hier) en woordenboeken (zie ook archief).

walt

walt

15-06-2010 om 22:57

Zou even wachten

ik zou ook even afwachten wat school zegt. Hier bijvoorbeeld alleen maar schriften en geen multo mappen met los papier. Rekenmachine MOET van een bepaald type zijn, idem bosatlas editie.
1e jaar mocht er ook geen agenda gekocht worden, moest voor de bruggers die van school zijn.

Een etui met inhoud kun je natuurlijk altijd kopen maar ook de tekendoos met inhoud moest via school aangeschaft worden.

Leony

Leony

18-06-2010 om 18:45

Dank voor de reacties. Ik wacht af of school zelf met instructies komt.
Leony

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.