Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Lady Grey

Lady Grey

16-02-2009 om 11:38

Wat is er mis met thuis eten tussen de middag?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

24-02-2009 om 16:03

Tsjor

"Toen was het iets van: even de benen strekken, boterhammetje eten, en weer teruglopen. Nu kan dat niet meer"....nou wel hoor,mijn kinderen doen dat elke dag namelijk.En,ik durf het haast niet te zeggen hoor,maarre....soms loop ik zelfs mee,oh schande.....en toen ik nog baby's had,gingen zij ook mee,omdat de anderen nog te jong waren om alleen te gaan...dit komt dus vast nooit meer goed....
Nou ja,één voordeel,ik loop zoveel,ik hoef niet naar de sportschool.
Bastet

Lach me een hoedje

Lekkerrrr wat een heetgebakerde discussie weer over de uren en vakanties van de leerkracht haha! Oh ik ben érg blij met mijn vele vakantieweken, al was het maar omdat mijn kinderen dan ook vrij zijn. Natuurlijk werk je meer uren dan dat er op papier staat, en je hebt meer vakantiedagen dan een ander, maar die zijn weer niet te plannen zoals het je uitkomt, dus ach het komt ongeveer op hetzelfde neer (en ga anders lekker het onderwijs in, heb je ook veel vrije dagen).
Dat hoge salaris, ik weet niet meer wie het schreef maar ik moest wel lachen. Als beginnende leerkracht ja, dan verdien je aardig wat, maar ik zit bijvoorbeeld al jaaaaren op mijn max, ik kan alleen meer verdienen als ik directeur word (nee dank je) of het speciaal onderwijs of VO in ga. Dus het is zo relatief allemaal. En ja, het staat idd los van de pauzes.
Ik zelf vind een half uur zonder kinderen prima, maar een uur is wel lekkerder natuurlijk. Ben het wel eens met iemand die schreef dat leerkrachten de overblijfkinderen beter onder de duim hebben, dat is meestal wel zo. Overblijfouder zijn is wat mij betreft echt een Baan.
Pelle je vroeg in het begin iets over de gediplomeerde krachten.... eh daar ging ik vanuit eigenlijk ik zal het nazoeken in de TSO info. Mijn zoon vindt het wel fijn dat hij de TSO-ers kent van de VSO en NSO, ik denk trouwens dat ze daarmee aardig hun dag kunnen vullen (Van 07:30-08:30 VSO, dan even niks? dan van 11:30-13:45 TSO en dan van 15:00-18:30 NSO)

En wie zei ook alweer.....

..... dat over het voorlezen? Wij hebben van de inspectie te horen gekregen dat er niet mag worden voorgelezen in de midden-bovenbouw omdat dat geen lestijd is. Snap het maar eens. Ben het er trouwens volledig niet mee eens.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-02-2009 om 01:51

Buiten de deur eten

Het mag wel gezellig zijn, maar hordes werknemers werken op industrieterreinen waar niet meer te vinden is dan een haringkar of een frietkot. Er is geen Bakker Bart. Hij hoort dan ook op geen enkele manier tot de secondaire arbeidsvoorwaarden.===
Tja en als je midden op zo'n industrieterrein werkt zal je misschien dan maar wat vaker brood van thuis eten of gebruik maken van op het werk aanwezige catering. Wat maakt het uit. Het enige wat ik zeg is dat als je pauze niet door de baas betaald wordt, eigen tijd is dus, het niet aan de baas is hoe je je pauze invult. Als je dus even een broodje wilt halen is dat je goed recht. Ik zeg dus niet dat Bakker Bart tot de secundaire arbeidsvoorwaarden zou moeten behoren, ik zeg dat de werkgever er gewoon niets mee te maken heeft als je in je half uurtje naar Bakker Bart gaat. Bij ons op het werk wordt zoveel gebruik gemaakt van bezorgende slagers, snackbars en lunchrooms dat ze hebben besloten een cateraar in te huren voor de lunch eventueel later uitgebreid naar de avondmaaltijd. Ik vind dat wel service.
Ach, misschien werd er wat meewarig over de stagiairedames gesproken als ze iets abormaals zouden doen. In de zakenwereld wordt er wat buiten 'de zaak' geluncht.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-02-2009 om 01:54

Halen en brengen

Ouders moeten komen om te halen en te brengen. ===
Is dat tegenwoordig echt een voorwaarde die de school aan de ouders stelt?

Tinus_p

Tinus_p

25-02-2009 om 10:36

Kaaskopje

Kaaskopje:
"Ouders moeten komen om te halen en te brengen. === Is dat tegenwoordig echt een voorwaarde die de school aan de ouders stelt?"
Nee, maar dat doet er niet toe.
Overigens kan niet-zelf-halen-en-brengen wel op veel plaatsen op afkeuring rekenen, zowel als blijk van geen interesse als uit oogpunt van veiligheid.

Simpel

Simpel

25-02-2009 om 16:57

Gebroken diensten

"Mijn zoon vindt het wel fijn dat hij de TSO-ers kent van de VSO en NSO, ik denk trouwens dat ze daarmee aardig hun dag kunnen vullen (Van 07:30-08:30 VSO, dan even niks? dan van 11:30-13:45 TSO en dan van 15:00-18:30 NSO"

Daar vullen we inderdaad aardig onze dag mee:
1 uur VSO+ 2,25 uur TSO en 3,5 uur NSO= 6,75 uur.
Zes uur en drie kwartier werken in een dag van elf uur en dan ook nog precies op tijden dat onze kinderen vrij zijn.
Op woensdag en vrijdag hebben we weer een heel ander rooster: dan hebben we vaak helemaal geen uren.
De kinderen die dan nog komen, kunnen met veel minder personeel worden opgevangen.
En in vakanties en op vrije dagen werken we tussen 7.30 uur en 18.30 uur maximaal 8 uur. Overigens hebben we dan ook maar een half uur pauze zonder kinderen.
Tenzij we een dag weg gaan, dan hebben we helemaal geen pauze.

Het lijkt me toch voor zowel de kinderen als de leiding van de BSO het prettigst als de kinderen elke dag tot 14.00 uur naar school gaan en daarna naar de BSO.
Kinderen wisselen op die manier maar 1 keer van plek en van volwassenen die les geeft of opvangt. En wij hebben een aansluitend rooster met 5 gelijke werkdagen.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-02-2009 om 03:28

Veiligheid

Ik zat in een luxe positie. Mijn kinderen konden eigenlijk vanaf groep 1 alleen naar school, maar dat vond ik niet leuk. In groep 2 vroegen ze wat ik in vredesnaam nog op het plein deed en vlak voor groep 3 kwam het dringende verzoek om na de vakantie niet meer te komen halen en brengen. Ze waren groot genoeg om het zelf te doen. Voor hun kon dat maar voor kinderen die verder weg woonden lag dat soms anders en ik heb er dan ook best begrip voor dat ouders dan toch maar even meegaan.
Wat ik als kind voor had op kinderen van nu is dat wij al vrij jong zelf naar school mochten omdat er bij het zebrapad een klaarover stond. Ouders zouden veel eerder thuis kunnen blijven als dat er nu nog was. Maar ja welke 'gek' gaat nog een half uur per keer bij de weg staan?
Ik vind overigens dat niet halen en brengen niet persé een blijk van desinteresse is. Wat doe je nou helemaal bij dat wegbrengen en halen? Je 'hoort' het te doen, maar ik verdenk sommige ouders ervan meer voor het praatje te komen dan voor het ophalen zelf. Ik zie gebeuren dat ouders van al vrij grote kinderen er nog maar een jaartje bij aan plakken. Niet voor het kind hoor, maar omdat ze er geen genoeg van kunnen krijgen. Ik heb vanuit ons huis volop kunnen gadeslaan hoe het werkt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.