Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
ya

ya

12-01-2009 om 14:44

Wat kan ik doen? [dochter met verbale ontwikkelingsdyspraxie in groep 2]

Hallo allemaal,

Mijn dochter van 5,5 zit in groep 2. Ze heeft verbale ontwikkelingsdypraxie, waardoor ze laat goed ging praten d.m.v. logopedie. Ook is ze motorisch gezien nog niet helemaal hoe het zou moeten zeg maar. Ze blijft vooruit gaan.
Ik stel deze vraag hier omdat het ook de school betreft zeg maar.
Ze heeft toen ze 3,9 jaar was en er ontdekt werd dat ze dyspraxie had ook een iq test gehad om de behandelmethode te bepalen. Ze scoorde toen 3 van de 6 onderdelen eigenlijk ver onder de maat. Maar kwam op een gemiddeld iq van 117 uit.
Inmiddels is ze 5,5 en zit dus in groep 2. Wat betreft taal en rekenen (voor zover dat er is in groep 2) loopt ze voor. Sociaal is het heel moeilijk voor haar. We willen haar nu opgeven voor een sociale vaardigheidstraining (zie zorgenkinderen). Dit lijkt ons goed zo voor groep 3.
Nou hebben we het idee dat de juffen niet goed kunnen inschatten hoe ze in elkaar zit. Ze beginnen nu met plusklasjes en daar komt ze op basis van leerlingvolgsyteem Kijk niet voor in aanmerking. Ze blijft op een paar dingen wat hangen. Dit begrijp ik op zich wel, maar mijn dochter is heel boos in de klas nu steeds en zegt dat ze dingen niet wilt doen omdat ze te makkelijk zijn. Wijzelf denken ook dat ze meer uitdaging moet hebben.
Met andere woorden ik kom er met de juf niet uit. Wat denken jullie moet ik blindelings op de juf afgaan of op ons oudergevoel. Op het moment weet ik het even niet meer. Wil haar heel graag helpen, maar weet gewoon niet hoe.
Ben eigenlijk benieuwd wat jullie als ouders zouden doen in deze situatie.
Het gaat er niet om dat ze niet naar het plusklasje mag hoor, maar meer dat er wel iets moet gebeuren, zodat ze happy naar school gaat.

Gr Ya

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ya

ya

15-01-2009 om 15:56

Pelle

Hoi Pelle,

Dank voor je reactie.
Ja, de juffen zijn op de hoogte en ook de ib'er is op de hoogte. Is net terug van zw verlof. Ze doen heel begrijpend, maar er wordt alleen niks mee gedaan, omdat ze sociaal wat achter loopt. Tenminste dat denk ik. Het gat is te groot.
Gr. Ya

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.