Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Weer een corona school jaar met regels. Ik ben er ZO klaar mee!!


dan schreef op 27-08-2021 om 12:46:

[..]

Onze zoon is zijn online premaster en half jaar master ook goed door gekomen maar hij miste wel het contact met studiegenoten. En hij zat dan nog niet eens in zijn uppie in een studentenkamer.

Mijn dochter vond het echt heerlijk, ze had volop contact met haar studiegenoten, maar digitaal. Dat ze nu 4 dagen in de week naar locatie moet vind ze minder leuk. Gelukkig staat ze er hetzelfde in als wij: accepteren zoals het is, leg je neer bij een situatie waar je niets aan kunt doen. Daarnaast heeft ze een leuke groep vrienden/vriendinnen waarmee ze regelmatig contact heeft..
Persoonlijk denk ik dat het ook te maken heeft met de studie die ze volgen en wat voor persoon ze zijn. 

Het kan altijd nog erger, geen enkele versoepeling op de Brusselse scholen:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210826_97697028

Mamajome schreef op 27-08-2021 om 12:44:

[..]

Maar geen maatregelen waar 17 miljoen mensen last van hebben.

Van overstromende ziekenhuizen hebben 17 miljoen mensen last.

Zussie schreef op 27-08-2021 om 16:22:

[..]

Van overstromende ziekenhuizen hebben 17 miljoen mensen last.

Nee hoor, die mensen hoeven toch niet allemaal naar het ziekenhuis? 

dan

dan

28-08-2021 om 10:39

Fruitijsje schreef op 27-08-2021 om 13:49:

[..]

Mijn dochter vond het echt heerlijk, ze had volop contact met haar studiegenoten, maar digitaal. Dat ze nu 4 dagen in de week naar locatie moet vind ze minder leuk. Gelukkig staat ze er hetzelfde in als wij: accepteren zoals het is, leg je neer bij een situatie waar je niets aan kunt doen. Daarnaast heeft ze een leuke groep vrienden/vriendinnen waarmee ze regelmatig contact heeft..
Persoonlijk denk ik dat het ook te maken heeft met de studie die ze volgen en wat voor persoon ze zijn.

Ook hij had digitaal contact met studiegenoten en maakte er zeker het beste van. Voordeel was dan weer het niet op en neer moeten reizen. Maar hij is toch wel blij binnenkort fysiek onderwijs te kunnen volgen en daarbij ook practicum. 

Zijn er echt basisschoolkinderen die om de haverklap thuis zitten? Buiten de landelijke lockdown om? Mijn eigen klas heeft een weekje in quarantaine gezeten.  De kinderen waarvan ouders niet wilden testen iets langer. Dat is eigen keus. 
Mijn eigen kinderen hebben geen quarantaines gehad. 

Hoe het nu gaat weet ik niet, maar mijn collega had voor de zomervakantie om de haverklap haar basisscholier weer thuis zitten (Amsterdam). Op de VO school van mijn kinderen werd met vaste 'bubbels' gewerkt, als er dan een leerling besmet raakte, werden alleen de leerlingen uit datzelfde groepje in quarantaine gestuurd. Maar goed, door de afstandsregels hadden die dus verschillende variaties op de combi fysiek en digitaal les. 

Groeten,

Temet

Tango schreef op 27-08-2021 om 22:24:

[..]

Nee hoor, die mensen hoeven toch niet allemaal naar het ziekenhuis?

Klopt maar wel teveel. Het zijn ook geen 17 miljoen mensen die last van de coronamaatregelen hebben. Maar waar ik in eerste bericht op reageerde was de stelling dat je alles kunt loslaten want alleen ongevaccineerden zullen dan nadelen ondervinden. En dat is volgens mij niet zo. Ook als je als gevaccineerde aan je spataderen of hernia geholpen wilt worden, heb je er last van als alle maatregelen losgelaten worden. Ongevaccineerden lopen dan geheid het virus op en raken ziekenhuizen weer overbelast.

LydiaDietz schreef op 28-08-2021 om 10:53:

Zijn er echt basisschoolkinderen die om de haverklap thuis zitten? Buiten de landelijke lockdown om? Mijn eigen klas heeft een weekje in quarantaine gezeten. De kinderen waarvan ouders niet wilden testen iets langer. Dat is eigen keus.
Mijn eigen kinderen hebben geen quarantaines gehad.

Die zijn er zeker geweest. Bij mij eigen dochter op school heel weinig, maar op scholen waar vriend werkt, vaak groot aantal klassen niet op school. Zelfde veiligheidsregio, scholen vriend Rotterdam zuid, school dochter in randgemeente. 

Salomewinterqueen

Salomewinterqueen

02-09-2021 om 16:49 Topicstarter

Weet je wat ik raar vind? Dat een heel zwikkie aan non vaxxers op allerlei wappie fora als een malle illegaal ivermectine aan het inslaan is (en allerlei andere off label en ongeteste medicijnen) tegen corona (het zijn middelen voor dieren en niet op mensen getest) maar dat ze wel lopen te etteren over het gevaar van ongeteste vaccins. Dan ben je in mijn ogen niet alleen een wappie maar ook volledig koekoek.

Ze praten online over illegale handeltjes, bijwerkingen en verzwijgen voor artsen dat ze dit slikken. Je schijnt er blind van te kunnen worden, glaucoom te kunnen krijgen en lichtflitsen in je hoofd te krijgen maar dan nemen ze allemaal voor lief.

Verder slikken ze een hele shitload aan alternatieve medicijnen of omstreden kruiden preparaten zogenaamd om hun immuunsysteem te boosten maar nee ze zijn niet bang hoor. Corona bestaat niet en virussen ook niet.

Als je niet bang bent waarom zoek je dan het illegale circuit op voor niet geteste medicijnen die voor dieren zijn bedoeld. Dan ben je toch helemaal gestoord of ligt het aan mij?

Infobericht, link verwijderd,  wij bieden geen podium aan dit soort sites. 

Ik ben het TS helemaal eens. Ik ben ook klaar met die Corona. Laten we de Corona afschaffen.

nou, ik ook. En niet alleen wat betreft schoolgaande kinderen. Hier heeft man duidelijk minder plezier in zijn werk omdat de dingen die het werk zo leuk maakten al een hele tijd niet doorgaan, mijn sportvereniging zit in geldnood door corona wat onderlinge spanningen vergroot, sommige vriendschappen zijn bekoeld door verschil van inzichten. Het is allemaal niet supertof zeg maar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.