Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Weer een corona school jaar met regels. Ik ben er ZO klaar mee!!


skik schreef op 26-08-2021 om 16:17:

[..]

Welnee, in deze cijfers zijn ouderen niet eens meegenomen. En de immunogecomprimeerden zijn niet allemaal ernstig ziek. Met beginnende reuma, een transplantatie van jaren terug maar levenslang aan de afstootremmers, genezen van leukemie en fit genoeg om te werken maar nog altijd kwestbaar, er zijn best veel mensen die gewoon werken maar die niet echt op het vaccine kunnen vertrouwen. Bij ons geven trouwens ook alle zwangeren vanuit huis les voor de zekerheid. Maar goed, de cijfers blijven hoog en dat is voornamelijk onder tieners en twintigers. We gaan het zien.

Maar wat doen die mensen dan bij een griepepidemie? Dat is dan toch net zo goed een probleem?

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

26-08-2021 om 16:25

skik schreef op 26-08-2021 om 16:17:

[..]

Welnee, in deze cijfers zijn ouderen niet eens meegenomen. En de immunogecomprimeerden zijn niet allemaal ernstig ziek. Met beginnende reuma, een transplantatie van jaren terug maar levenslang aan de afstootremmers, genezen van leukemie en fit genoeg om te werken maar nog altijd kwestbaar, er zijn best veel mensen die gewoon werken maar die niet echt op het vaccine kunnen vertrouwen. Bij ons geven trouwens ook alle zwangeren vanuit huis les voor de zekerheid. Maar goed, de cijfers blijven hoog en dat is voornamelijk onder tieners en twintigers. We gaan het zien.

Ouderen worden zeker wel meegeteld in deze cijfers. En er zijn echt wel mensen die werken waarbij het vaccin niet werkt, maar jij beweerde dat er op elke basisschool wel eentje werkt. Maar nee,  dat klopt niet. Dan zouden van die 700.000 waarvan een groot deel gepensioneerd, de rest allemaal leerkracht moeten zijn. 

Neemt niet weg dat het voor alle mensen waarbij het vaccin niet werkt heel naar is. Ik vind het echter geen reden om miljoenen kinderen en jongeren daarom schade te berokkenen.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

26-08-2021 om 17:08

Ik kan me haar standpunt goed indenken, maar ze maakt wel een denkfout. Ze vindt dat de overheid de 1,8 miljoen non-vaxers moet beperken, maar met de maatregelen die ze noemt beperk je ook iedereen die zich wel heeft laten vaccineren. Waaronder een heleboel ondernemers en schooljeugd. En ook na vaccinatie verdwijnt het virus niet. Dus hoe lang gaan we dat dan doen? En gaan we dat dan ook voor andere infectieziekten doen?

Drietje schreef op 26-08-2021 om 16:25:

[..]

Ouderen worden zeker wel meegeteld in deze cijfers. En er zijn echt wel mensen die werken waarbij het vaccin niet werkt, maar jij beweerde dat er op elke basisschool wel eentje werkt. Maar nee, dat klopt niet. Dan zouden van die 700.000 waarvan een groot deel gepensioneerd, de rest allemaal leerkracht moeten zijn.

Neemt niet weg dat het voor alle mensen waarbij het vaccin niet werkt heel naar is. Ik vind het echter geen reden om miljoenen kinderen en jongeren daarom schade te berokkenen.

Ik had het over een half miljoen, niet 700.000. Maar goed. 

Het is maar welke berokkende schade je het belangrijkst vindt, schoolkinderen die soms (fysiek) onderwijs missen door besmettingen of een lock down of het helemaal buitenspel zetten van mensen zoals dat krantenartikel uit de link die niet afdoende gevaccineerd kunnen worden en voor wie corona levensgevaarlijk is. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

26-08-2021 om 17:44

skik schreef op 26-08-2021 om 17:33:

[..]

Ik had het over een half miljoen, niet 700.000. Maar goed.

Het is maar welke berokkende schade je het belangrijkst vindt, schoolkinderen die soms (fysiek) onderwijs missen door besmettingen of een lock down of het helemaal buitenspel zetten van mensen zoals dat krantenartikel uit de link die niet afdoende gevaccineerd kunnen worden en voor wie corona levensgevaarlijk is.

Dat klopt en daar heb ik een duidelijke mening over. 

Of we moeten op een gegeven moment alles loslaten en accepteren dat er wekelijks een bepaald aantal mensen overlijdt aan covid-19. dat doen we met verkeersdoden tenslotte ook. 

Het wordt nu inderdaad een afweging tussen het beschermen van een groep kwetsbare mensen die altijd al kwetsbaar is geweest en dat ook altijd zal blijven en het bieden van mogelijkheden en kansen om weer normaal te leven en dat mensen zich kunnen ontwikkelen etc. Jonge kinderen leren vooral met en van elkaar. Pubers ontwikkelen hun identiteit veelal in groepsverband. Studeren is veel meer dan alleen colleges volgen. 
Hoe de balans precies moet liggen weet ik niet, maar om de haverklap lockdowns, testen, quarantaines etc. lijken me op lange termijn echt niet de oplossing.

Rhonda schreef op 27-08-2021 om 07:49:

Of we moeten op een gegeven moment alles loslaten en accepteren dat er wekelijks een bepaald aantal mensen overlijdt aan covid-19. dat doen we met verkeersdoden tenslotte ook.

Dat is het probleem en overweging ook niet. Het gaat erom dat bij alles loslaten de ziekenhuizen overstromen en daar heeft iedereen last van, ook wij gevaccineerden. Overigens worden ook maatregelen genomen om verkeersdoden te voorkomen.

Fruitijsje schreef op 26-08-2021 om 10:19:

Wat een verschil met de student die ik in huis heb. Zij vindt 1x in de week naar locatie echt wel genoeg. Online les vind ze prima. Ze is ook prima door het eerste jaar gekomen. Het scheelt natuurlijk wel dat ze nog thuis woont en dus niet alleen op een studentenkamer zit.
Zelf merk ik dat ik ook erg kan waarderen dat ik ook veel dagen in de week heb waarbij ik niet hoef te reizen. Scheelt toch bijna 2 uur per dag. Heerlijk.
Natuurlijk is het vervelend als je kind er niet zo goed mee om kan gaan.
Helaas zullen we ermee moeten leren omgaan. Ik hoop dat het vaccineren genoeg beschermt, maar ik ga ervan uit dat er een weg gevonden moet worden om ermee te leven.

Je snapt toch wel dat school en studie  iets anders is dan werk wat je al langer doet? Voor kinderen en studenten is het sociale aspect nog veel belangrijker, ze hebben die sociale interactie nodig om zich te kunnen ontwikkelen. 

Zussie schreef op 27-08-2021 om 12:24:

[..]

Dat is het probleem en overweging ook niet. Het gaat erom dat bij alles loslaten de ziekenhuizen overstromen en daar heeft iedereen last van, ook wij gevaccineerden. Overigens worden ook maatregelen genomen om verkeersdoden te voorkomen.

Maar geen maatregelen waar 17 miljoen mensen last van hebben.

dan

dan

27-08-2021 om 12:46

Fruitijsje schreef op 26-08-2021 om 10:19:

Wat een verschil met de student die ik in huis heb. Zij vindt 1x in de week naar locatie echt wel genoeg. Online les vind ze prima. Ze is ook prima door het eerste jaar gekomen. Het scheelt natuurlijk wel dat ze nog thuis woont en dus niet alleen op een studentenkamer zit.
Zelf merk ik dat ik ook erg kan waarderen dat ik ook veel dagen in de week heb waarbij ik niet hoef te reizen. Scheelt toch bijna 2 uur per dag. Heerlijk.
Natuurlijk is het vervelend als je kind er niet zo goed mee om kan gaan.
Helaas zullen we ermee moeten leren omgaan. Ik hoop dat het vaccineren genoeg beschermt, maar ik ga ervan uit dat er een weg gevonden moet worden om ermee te leven.

Onze zoon is zijn online premaster en half jaar master ook goed door gekomen maar hij miste wel het contact met studiegenoten. En hij zat dan nog niet eens in zijn uppie in een studentenkamer. 

Drietje schreef op 26-08-2021 om 17:08:

Ik kan me haar standpunt goed indenken, maar ze maakt wel een denkfout. Ze vindt dat de overheid de 1,8 miljoen non-vaxers moet beperken, maar met de maatregelen die ze noemt beperk je ook iedereen die zich wel heeft laten vaccineren. Waaronder een heleboel ondernemers en schooljeugd. En ook na vaccinatie verdwijnt het virus niet. Dus hoe lang gaan we dat dan doen? En gaan we dat dan ook voor andere infectieziekten doen?

Nee ze wil alleen de vrijheid beperken van mensen die zich uit eigen beweging niet laten vaccineren. Dit om mensen zoals zijzelf, die niet gevaccineerd kunnen worden, of waarbij het vaccin werkt te beperken. 

Dit lijkt me een goede strategie. Maak het de anti vaxxers maar zo moeilijk mogelijk. Zij kiezen er immers voor. Dan kunnen de mensen die geen keuze hebben hun gevangenis uit. 

Ze vindt dat de overheid meer kan doen om kwetsbaren te beschermen, bijv. door mondkapjes en de anderhalve meter niet af te schaffen én door de bewegingsvrijheid te beperken van hen die ervoor kiezen zich niet te laten vaccineren.

Julali schreef op 27-08-2021 om 12:42:

[..]

Je snapt toch wel dat school en studie iets anders is dan werk wat je al langer doet? Voor kinderen en studenten is het sociale aspect nog veel belangrijker, ze hebben die sociale interactie nodig om zich te kunnen ontwikkelen.

Ik snap jouw opmerking naar aanleiding van mijn post niet helemaal. Ik geef aan hoe wij de tijd door zijn gekomen. Daarbij ben ik mij bewust dat het niet voor iedereen zo is. Voor sociale interactie is het fijn om bij elkaar te zijn, maar als je het moet doen met digitaal contact dan is dat waar je het mee moet doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.