Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Weer een corona school jaar met regels. Ik ben er ZO klaar mee!!


DanGun schreef op 20-08-2021 om 22:07:

[..]

Tja. Wat moet, dat moet.

als er meer geld van de overheid komt dan kunnen we meer mensen aannemen, wat overigens niet perse gemakkelijk is want die mensen moeten ook bestaan en een bepaald expertise hebben. Maar er zijn zeker nog wel wat kundige mensen te vinden die zeker een goede aanwinst zouden zijn. Nu nog geld om die mensen aan te nemen

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

20-08-2021 om 22:18

Julali schreef op 20-08-2021 om 22:13:

[..]

Ja dat gebeurt veel. Je wil toch iets van onderwijs bieden neem ik aan? De studenten betalen er dik voor.

Dat wordt toch ook geboden? Daarbij is hybride nog altijd beter dan alleen online les.

Ik ben dan geen docent,  maar ik zou me niet over de kop gaan werken. Er zijn grenzen. 

Drietje schreef op 20-08-2021 om 20:21:

[..]

Maar de doelpalen worden wel tekens verzet. Pubers hebben nauwelijks klachten. Wat maakt het uit als de helft niet is ingeënt. Als hun ouders en docenten maar geprikt zijn.

Pubers worden wel besmet. En onder al die besmette personen zal het virus muteren wat het onder controle krijgen van deze pandemie bemoeilijkt. En de docent moet weer preventief in quarantaine en zich laten testen als er besmette kinderen in de klas zaten.

Asha schreef op 20-08-2021 om 22:15:

[..]

Eh ja natuurlijk daar is echt tijd voor... niet alleen hebben docenten niet genoeg tijd maar fysiek is het ook vrij lastig. De collegezalen zijn meestal helemaal volgeboekt en daar kan je weinig in verschuiven. Nou ja, je zou natuurlijk in de avonden en de weekenden die zalen kunnen gebruiken maar dat gaat dan qua personeelsbezitting niet lukken (nog afgezien van dat studenten over het algemeen zich enorm verzetten tegen avondcolleges en daar zelf helemaal geen zin in hebben.)

De jaarbeurs, de RAI, er zijn congrescentra genoeg. Grote zalen in hotels. Live verbinding regelen, de mogelijkheid voor de studenten om interactief mee te doen. Zo zitten die studenten niet steeds thuis. Rouleersysteem, ene college volg je echt fysiek, volgende ‘semi fysiek’ met andere studenten via een scherm. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

20-08-2021 om 22:20

skik schreef op 20-08-2021 om 22:19:

[..]

Pubers worden wel besmet. En onder al die besmette personen zal het virus muteren wat het onder controle krijgen van deze pandemie bemoeilijkt. En de docent moet weer preventief in quarantaine en zich laten testen als er besmette kinderen in de klas zaten.

Gevaccineerden hoeven toch niet meer in quarantaine?

DanGun schreef op 20-08-2021 om 22:13:

Huur grotere zalen in andere locaties, zorg voor een goede live verbinding. Zet daar wat groepen studenten in en je kan die groep van 200 man wel lesgeven. Er zijn vast technici genoeg die zonder werk zitten en voor wie dit een peuleschil is om in te regelen.

Dat kan en dat heb ik ook wel gedaan maar het werkt niet echt goed. Je hebt dan sowieso een assistent nodig die de vragen van de online deelnemers kan opvangen en deels via de chat beantwoorden of aan de docent doorgeven. Zonder dat is het helemaal lastig want dan kunnen de deelnemers thuis weinig meer dan passief observeren. 

Als de studenten in de zaal een vraag stellen horen de deelnemers thuis dat niet (zo goed is het geluidssysteem nou ook weer niet) en bij interactieve opdrachten of discussies kunnen ze het vaak maar half volgen.

Dit kan overigens absoluut verbeterd worden maar ook daarvoor is geld nodig: voor apparatuur en voor extra assistentie. Lang niet alle collegezalen zijn goed uitgerust voor hybride onderwijs.

Asha schreef op 20-08-2021 om 22:21:

[..]

Dat kan en dat heb ik ook wel gedaan maar het werkt niet echt goed. Je hebt dan sowieso een assistent nodig die de vragen van de online deelnemers kan opvangen en deels via de chat beantwoorden of aan de docent doorgeven. Zonder dat is het helemaal lastig want dan kunnen de deelnemers thuis weinig meer dan passief observeren.

Als de studenten in de zaal een vraag stellen horen de deelnemers thuis dat niet (zo goed is het geluidssysteem nou ook weer niet) en bij interactieve opdrachten of discussies kunnen ze het vaak maar half volgen.

Dit kan overigens absoluut verbeterd worden maar ook daarvoor is geld nodig: voor apparatuur en voor extra assistentie. Lang niet alle collegezalen zijn goed uitgerust voor hybride onderwijs.

Technici genoeg denk ik die wel voor hetere vuren hebben gestaan. Dat kost geld ja, maar daar zou de overheid inderdaad aan mee moeten werken. Geen idee hoe de onderwijsinstelling len er financieel voor staan maar daar zit ook vast nog wel een potje. 

DanGun schreef op 20-08-2021 om 22:23:

[..]

Technici genoeg denk ik die wel voor hetere vuren hebben gestaan. Dat kost geld ja, maar daar zou de overheid inderdaad aan mee moeten werken. Geen idee hoe de onderwijsinstelling len er financieel voor staan maar daar zit ook vast nog wel een potje.

Oh zeker, dat kan inderdaad beter dan het nu is. Er is ook wel wat in geïnvesteerd en ongetwijfeld zijn er ook kostenposten waar minder geld aan besteed kan worden om dit te gebruiken voor beter hybride onderwijs of het vergroten van het aantal colleges. Maar er is ook een structureel tekort aan geld en iedereen wil nu natuurlijk geld van de overheid voor zijn eigen sector dus het is gewoon lastig om het budget te verhogen. 

Nouja, nieuwbouw kunnen ze voorlopig wel ff vergeten dus dat potje kan anders worden gebruikt 😉

dan

dan

20-08-2021 om 22:43

DanGun schreef op 20-08-2021 om 22:19:

[..]

De jaarbeurs, de RAI, er zijn congrescentra genoeg. Grote zalen in hotels. Live verbinding regelen, de mogelijkheid voor de studenten om interactief mee te doen. Zo zitten die studenten niet steeds thuis. Rouleersysteem, ene college volg je echt fysiek, volgende ‘semi fysiek’ met andere studenten via een scherm.

het gaat wel om ontzettend veel studenten op hogescholen en universiteiten, ik denk niet dat je daar genoeg ruimtes voor kunt vinden. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

20-08-2021 om 22:46

skik schreef op 20-08-2021 om 22:19:

[..]

Pubers worden wel besmet. En onder al die besmette personen zal het virus muteren wat het onder controle krijgen van deze pandemie bemoeilijkt. En de docent moet weer preventief in quarantaine en zich laten testen als er besmette kinderen in de klas zaten.

Als je gevaccineerd bent hoef je niet meer in quarantaine, dat geldt voor docenten en leerlingen. Ik neem aan dat alle docenten zich hebben laten vaccineren, dus dat probleem is opgelost. 

Mutaties zullen in de werelddelen ontstaan waar weinig mensen gevaccineerd zijn. Die paar pubers die hier nog besmet zullen raken dragen daar niet aan bij. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

20-08-2021 om 22:51

DanGun schreef op 20-08-2021 om 22:19:

[..]

De jaarbeurs, de RAI, er zijn congrescentra genoeg. Grote zalen in hotels. Live verbinding regelen, de mogelijkheid voor de studenten om interactief mee te doen. Zo zitten die studenten niet steeds thuis. Rouleersysteem, ene college volg je echt fysiek, volgende ‘semi fysiek’ met andere studenten via een scherm.

Ik denk dat er zeker mogelijkheden zijn. Alleen heb ik nauwelijks creativiteit gezien van het hoger onderwijs de afgelopen anderhalf jaar. Dus ik ga er vanuit dat die hoorcolleges nog online zullen zijn. Jammer,  maar ik ben al blij met fysieke werkcolleges.

dan schreef op 20-08-2021 om 22:43:

[..]

het gaat wel om ontzettend veel studenten op hogescholen en universiteiten, ik denk niet dat je daar genoeg ruimtes voor kunt vinden.

Alles is beter dan niks toch?

dan

dan

20-08-2021 om 22:56

DanGun schreef op 20-08-2021 om 22:51:

[..]

Alles is beter dan niks toch?

Dat wel natuurlijk. Onze zoon heeft na de vakantie 3 dagen fysiek les, paar lange dagen en 1 hele korte dag. Al een hele verbetering vergeleken met alleen online les. 

Mallebeppie schreef op 20-08-2021 om 22:20:

[..]

Gevaccineerden hoeven toch niet meer in quarantaine?

Oh, da's waar ook. Voor de zomervakantie nog wel, toen was het schering en inslag. Wij hadden toen zoveel besmettingen onder leerlingen dat docenten (die zich wel vlot lieten vaccineren maar vaak nog niet volledig gevaccineerd waren) om de haverklap in quarantaine en testen moesten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.