Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
picobello

picobello

05-05-2009 om 10:44

Wel of niet reageren naar school toe (schoolfotograaf)

dochter (10) vind foto's maken ( van haar ) geweldig en regelmatig krijgt ze ook te horen dat ze er goed uit ziet, evt model zou kunnen worden. Bij eerdere schoolfoto's werd haar foto dan ook als voorbeeld gebruikt.
Nu op nieuwe school was de schoolfotograaf er.Dochter heeft kleding dus al 3 dagen ervoor klaar liggen ect.

Nu kwam ze in tranen thuis, fotograaf was erg bot ( dit wordt du sgeen leuke foto als je niet kijkt hoe ik zeg, dit is waarschijnlijk de slechtste foto die ik vandaag gemaakt heb).
De meiden uit de klas hadden allemaal een rok aan en zij een broek, fout dus.
kind dus best overstuur.

Nu is het niet erg dat iemand haar kritiek geeft, daarvan kan ze alleen maar leren en dat is oke, maar in hoeverre kan een fotograaf dit zeggen tegen een kind.

Ik heb de neiging om naar school te gaan om te vragen wat er nou gezegd is en hoe, maar aan de andere kant vind ik mezelf dan ook weer een zeur.
Ben ik dan te beschermend of mag/moet ik voor haar opkomen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
heinie

heinie

05-05-2009 om 10:54

Niet

Ik zou zeer zeker niet naar school gaan, maar alles relativeren voor je dochter. Niet alle mensen zijn even aardig, niet altijd sta je mooi op de foto, niet iedere beslissing van jezelf is goed (ze had toch zelf de kleren uitegezocht en al 3 dagen vantevoren klaar liggen?) Als school zou ik raar opkijken als een ouder hiermee aan kwam.

heinie

heinie

05-05-2009 om 10:56

Oh ja

En je dochter vertellen dat niet alle verwachtingen ook daadwerkelijk waar gemaakt worden, soms wel, maar soms ook niet.

Tirza G.

Tirza G.

05-05-2009 om 12:20

Nee

Ik zou er niet over prakkizeren om hiermee naar school te gaan. De meeste schoolfotografen vind ik horken of gemaakt leuke mensen, blergh. Ik kan begrijpen dat ze teleurgesteld is, maar ja, zo is het leven.

Tirza

Bizar

Met zo'n fotograaf (en zulke opmerkingen) krijg je dus ZEKER geen goeie foto's! Rare fotograaf om een kind van 10 zo toe te spreken. Ik vind dit heel bizar.

Over die 'broek/rok: fout dus'. Dat is het gevoel van je dochter? Jammer, want dat is helemaal niet nodig. Als ze (event) model wil worden zal ze juist aparte kleding moeten durven dragen en voldoende zelfvertrouwen hebben om apart te durven zijn. (En ook tegen horkerige opmerkingen kunnen, overigens

kaatje43

kaatje43

05-05-2009 om 16:12

Wel mee naar school gaan.

Misschien hebben ze wel meer klachten gehad. Dan kunnen ze volgend jaar misschien een andere fotograaf zoeken. Ik vind het belachelijk dat een fotograaf dat soort dingen zegt tegen een kind. Tegen mijn jongste is gezegd toen hij in groep 3 zat dat hij niet met zijn mond open mocht lachen omdat hij een tand mistte. Nou ja zeg. Er waren meer van dat soort klachten en het jaar erop was mooi een andere fotograaf.

Manja

Manja

05-05-2009 om 16:44

Goh

Misschien moet je eerst checken of hij dit werkelijk gezegd heeft. Misschien waren het de andere meiden (met de rokken) die vervelend waren , of rare dingen zeiden? Of misschien heeft je dochter zich wel als een fotomodel gedragen, wat de fotograaf of de meiden uit de klas stoorde. En was ze daardoor teleurgesteld en reageerde ze zich af door dingen aan de fotograaf toe te dichten die hij niet letterlijk gezegd heeft. Alles is mogelijk lijkt mij. Ik zou mijn dochter niet letterlijk geloven bij zo'n verhaal. Eerst maar eens andere verhalen over deze fotograaf of over het gebeuren verzamelen

Tirza G.

Tirza G.

05-05-2009 om 19:15

Precies

Manja. Mijn idee. Je weet niet precies wat er gebeurd is en als het al jaren dezelfde fotograaf is, lijkt het me stúg. Maar er is natuurlijk best een goeie kans dat ze zich op de een of andere manier afgewezen voelt. En dat komt hard aan.

Tirza

Inge M

Inge M

05-05-2009 om 19:17

Wel reageren maar niet om voor haar op te komen

Zoek even uit wie de schoolfotograaf uitzoekt. Doe aan diegene je verhaal. De reden is niet om voor je dochter op te komen. Dat is niet nodig, zie bovenstaande reacties. Maar het is wel goed dat ze dit soort opmerkingen te horen krijgen. Je reden is dan: het lijkt mij niet de bedoeling dat.......
Deze contactpersoon kan vervolgens beoordelen of er meer van dat soort reacties komen en of ze het nodig vinden actie te ondernemen.

Polly Shearman

Polly Shearman

05-05-2009 om 20:24

Misschien

kan je je dochter beter leren dat uiterlijk helemaal niet belangrijk is, of hoort te zijn. Daar heeft ze in haar verdere leven wel meer aan denk ik.

sabje

sabje

05-05-2009 om 20:35

Sorry hoor

maar ik vind de fotograaf wel erg bot.
ik ben zelf ook fotograf en maak ook veel kinderfoto's maar zo zou ik nooit doen.Kritiek geven hoeft helemaal niet een kind is goed zoals die is en daar moet je als fotograaf op inspelen.
Op die manier worden het juist geen mooie foto's en als fotograaf weet je als je schoolfoto's maakt dat je heeel wat kinderen te zien krijgt op deze manier werkt het alleen maar averecht.
Ik zou tegenover je dochter het gewoon relativeren hoor ze moet zich er niets van aantrekken al begrijp ik het wel als je er zo op verheugd hebt valt dat wel erg tegen.
Anders een keer met haar naar een normale fotograaf zien dan zal ze zien dat er niets mis is met haar!

mar-ank

mar-ank

05-05-2009 om 21:45

Als niemand iets zegt

dan blijft deze fotograaf gewoon. Misschien waren meerdere ouders ontevreden, heb je dat al eens gevraagd. BIj ons op school waren ook klachten, maar niemand die dat eens doorgaf. Toen dat uiteindelijk wel gedaan werd was er het jaar daarop een andere fotograaf!

Onze fotograaf photoshopte de foto's. Een kind met sproeten had op de foto opeens helemaal geen sproeten meer, en moedervlekken, littekentjes, ed. waren allemaal weggepoetst!

Dat geslijm

Dat geslijm van die vorige fotograven die beweren dat een 10 jarige (en het gaat nog om de jaren ervoor begrijp ik dus nóg jonger) die een zo jong kind gaan wijsmaken dat ze wel fotomodel kan worden zou voor mij juist aanleiding zijn geweest om te klagen.
Daar zijn 10-jarigen nog helemaal niet aan toe om zulke dingen de moeten 'weten' of te horen te krijgen en buiten dat slaat het nergens op! Die leuke aantrekkelijke 10-jarige kan best niet lang genoeg worden om model te worden of te brede heupen of wat dan ook. Dat kan zo'n fotograaf nog helemaal niet weten en dan spiegelt ie zo'n klein kind al bijna een hele cariére voor...
Een schoolfotograaf moet gewoon aardig en vriendelijk en grappig (voor de smile) zijn en z'n foto maken. En that's it.
groeten albana

Hoe werd het gezegd?

Het hangt maar helemaal van de toon af hoe iets gezegd wordt...ik noem mijn schatjes wel eens lelijke trollen als ik ze lachend op de foto wil. Kan best dat deze fotograaf vond dat deze dame iets te veel poseerde of zich te bewust was van haar uiterlijk en probeerde met een grapje even een andere blik te krijgen.

Ben het verder met Albana en Polly eens.

Tirza G.

Tirza G.

06-05-2009 om 23:22

Nou.......

Albana, ook mijn dochter is wel eens gescout door een schoolfotograaf. Ze hebben ook kíndermodellen nodig. Inmiddels is ze beeldschoon edoch slechts 1,64 m. O ja, ik ben er toen niet op ingegaan. Dat is nou een wereldje wat ik mijn kroost niet toewens.

Tirza

Nou ook dat tirza

Dat is ook iets wat ik niet vind kunnen op een school, ik stuur ze niet naar school om daar lekker gemaakt te worden voor dingen/wereldje waar ik ze nooit in zou willen zien...toch? Dus wens ik van zulke aanbiedingen die via school zijn opgepikt verschoond te blijven en wil ik ook niet dat ze het de kinderen aanbieden.
groeten albana

picobello

picobello

07-05-2009 om 13:07

Is ook niet

de bedoeling hoor dat ze model wordt oid, mij een te eng wereldje, zelf wil ze het ook niet, veeeeel te weinig zelfvertrouwen. Het gaat mij dan ook meer om wat en hoe er iets tegen een kind gezegd wordt.
Krietiek krijgen is oke, hoort bij het leven een kind afbranden niet.
Maar ik heb dus via een omweg aan andere ouders gevraagd hoe de schoolfotograaf is ( is voor ons nieuwe school) maar hij blijkt idd niet zo vriendelijk te zijn.
Dat was in iedergeval duidelijk.
dochter zelf is er ook weer overheen, dus geen trauma.
soms is het lastig om te besluiten wanneer reageer je wel of niet naar school toe. Ik ben niet zo lastig, ben ook weinig op school te vinden, maar soms ben ik al die kleine dingen een beetje zat en als je dan pas gaat reageren zeg je vaak meer dan de bedoeling was.

Tirza G.

Tirza G.

07-05-2009 om 18:03

Albana

Volgens mij heb je wel een beetje een indruk van mij, zo vanaf het forum. Leun eens licht achterover en probeer je voor te stellen hoe ik reageerde ))

Tirza

Tirza

leun,leun,leun........
nou zoals ik zou doen))
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

08-05-2009 om 11:38

Laat ik het zo zeggen

Hij heeft het daarna niet meer in zijn bolle hoofd gehaald. En ik heb erbij geglimlacht.

Tirza

sidneysheldon

sidneysheldon

08-05-2009 om 14:56

Ik zou het wel zeggen

Persoonlijk zou ik het zeker wel tegen de school zeggen (degene die de schoolfotograaf coordineert), waarom? als niemand iets zegt dan krijgt hij nooit wat te horen, dit is geen normaal gedrag. Nou komt ie er makkelijk mee weg.

En argumenten als: dan leert ze vast hoe sommige mensen zijn vind ik geen argument. Als iemand iets beledigends tegen je zegt moet je daar wat van kunnen zeggen, ongeacht wie, waar en hoe.

moeder

moeder

09-05-2009 om 21:59

Beide kanten

de fotograaf was bot, WAAROM zou een meisje een rok aan moeten? vreselijk rolbevestigend..bah.
maar ik denk: 't is misschien wel eens goed voor je dochter? tegenslagen moet je ook krijgen. enne.. word ze niet een beetje verwaand op deze manier? (of krijg ik nu iedereen over me heen?)

picobello

picobello

10-05-2009 om 11:08

Nee hoor

zoals ik al zei, kritiek moet kunnen, worden ze niet minder van. Maar ze heeft al niet zo veel zelfvertrouwen, al lijkt het wel zo voor anderen denk ik.
Verwaandt zal ze niet worden, soms hoop ik het wel een beetje zou ze eens wat meer voor haar zelf opkomen of zich minder aantrekken van wat een ander zegt.

lukke

lukke

12-05-2009 om 21:59

Wie was er bij?

Tja, is dit een letterlijke weergave? En wat deed ze, van het licht afdraaien? Ik zou tegen school zeggen dat jouw dochter het niet prettig vond (dat klopt in ieder geval). En voor de rest: als ze een model kan worden is dit een goede leerschool, en anders ook. Ergens goed in zijn en ook meemaken dat het niet goed loopt. Hard, maar goed.
En wat geeft het dat zij een broek aan had? Anders is toch niet verkeerd?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.