Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mooimeisje

mooimeisje

02-06-2015 om 11:28

welke online oefen sites goed?

Hallo,

Mijn dochter heeft de uitslag van de entreetoets binnen en ze blijkt op het onderdeel " getallen en bewerkingen" toch een stuk minder (iets beneden gemiddeld) te scoren dan op de andere rekenonderdelen (bovengemiddeld). Nu geeft ze zelf ook aan dat ze hoofdrekenen en rekenen met verschillende stapejes zoms lastig vindt. Niet dat z eniet weet hoe het moet, maar ze maakt snel kleine (slordigheids?) foutjes waardoor het eindproduct niet klopt. Haar concentratie is ook vaak een probleem. Ze heeft ook gedurende de toetsdagen steeds vaker een koptelefoon opgezet en dat hielp wel zei ze. Nu weet ik niet of dit onderdeel toevallig aan het begin aan de orde is gekomen...toen had ze veel moeite met concentreren zei ze.
Anyway ze vindt het wel fijn om dit onderdeel te blijven oefenen. Ook omdat ze t/m/ groep 6 eigenlijk altijd een goed had voor rekenen op haar rapport en in groep 7 ineens een ' voldoende' voor automatiseren. Nu ook iets beneden gemiddeld...
waar ik naartoe wil Ze vindt het soweiso altijd leuk om online dat soort dingen te doen dus ik vroeg mij af welke sites nu eigenlijk goed zijn (en eventueel ook voor zoon in groep 5). Ik zag junior einstein (wat toch 29 euro kost voor 2 kinderen dacht ik per mnd of 'mijnrekensite'? Dat is dacht ik specifiek voor groep 8. Het liefst heb ik iets waar ze dan allebei iets aan hebben en waar ook de basis goed aan bod komt ( en niet alleen maar citovragen).
heeft iemand goede ervaringen ergens mee?

Angela67

Angela67

02-06-2015 om 12:30

vraag het aan school

ons kind kan inloggen op de Ambrasoft met een code die het van school heeft gekregen. Dus niet de privé-oefensoftware die je op cd koopt of die je zelf online aanschaft.
Hij heeft dit gekregen omdat we als ouders en leerkrachten vonden dat elke week kleine beetjes oefenen voor hem handig zou zijn om routine te krijgen. En na analyse van z'n rekentoetsen bleek dat hij bij alle onderdelen de helft fout doet dus het kostte de leerkracht veel werk om bij elk onderdeel specifiek huiswerk te vinden. Dus na een paar keer bood ze aan om hem die Ambrasoft-code mee te geven waardoor je per onderdeel zelf kunt kiezen wat je oefent.
gr Angela
ps het zal wel geld kosten, maar hé, wie niet waagt

Angela67

Angela67

02-06-2015 om 12:31

geld

ik bedoel: de school zal niet gratis elke leerling zo'n inlogcode kunnen geven, maar ze hoeven er ook niet bovenop te zitten dus misschien zijn er nog wat over?

Hanne.

Hanne.

02-06-2015 om 12:47

denk het wel

Hier krijgen alle kinderen (kleuter tm groep 8) die code van school. Kan me niet voorstellen dat de kosten voor school hoog zijn. Ik vermoed nihil.

mooimeisje

mooimeisje

02-06-2015 om 13:16

ambrasoft

inderdaad heeft ze die code een tijd terug gekregen. Ze is daar wel een tijdje actief mee geweest, maar dan vooral met de onderdelen waar ze goed in is
Maar kun je daar ook heel gericht oefenen op specifieke rekenonderdelen? Dat je dus kan kiezen voor hoofdrekenen i.p. verhoudingen etc. Ik zal er eens naar gaan kijken, bedankt!
Niemand ervaring met online oefenenen (betaald?)

Einstein junior

Ik vond de oefeningen van ambrasoft nogal wat druk; veel kleurige poppetjes en vooral punten verdienen om maar weer een spelletje te kunnen spelen dan bewust een som uitrekenen.
Later heb ik de citotrainer.nl abonnement voor een jaar geprobeerd maar soms lijkt de opzet van een online oefenprogramma zo afwijkend van de papieren versie die de kinderen in de klas maken.
Ik vind de vraagstelling en de ' rustige' versie van Einstein junior nog het meest overeenkomen met de schriftelijke toetsen.
Gelukig dat deze voor korte periodes te koop zijn.

websites

Oefenwebsites voor rekenen:
www.leestrainer.nl Geordend per groep.
www.desommenfabriek.nl: instructiefilmpjes over veel rekenonderwerpen.
www.redactiesommen.nl
www.rekenweb.nl
Op kinderpleinen vind je ook veel automatiseringsspellerjes voor de sommen tot 20 en 100, de tafels en de deeltafels moeten ook onderhouden worden. Soms wordt er in de bovenbouw niet zo veel meer geoefend en dan zakt het weg.

mooimeisje

mooimeisje

03-06-2015 om 09:55

Dank ElvO

ik heb ze opgeslagen, de eerste 3 kende ik inderdaad al.
En inderdaad maar weer eens tafels etc. oefenen, dat wordt volgens mij na groep 6 niet meer actief gedaan. Sowieso vind ik vaak dat de tijd voor herhaling te kort is. Mijn dochter vindt het fijn als ze wat stof kan herhalen met extra oefening. Ze snapt het vaak wel, maar doordat er te weinig mee doorgeoefend wordt (want weer nieuw onderdeel) zakt het snel weg of raakt ze in de war.
Gelukkig vindt ze rekenen wel leuk!

squla

Squla al geprobeerd? Niet gratis, maar een proefabonnement wel en dan kan je kijken of het bevalt of niet. Is van Cito dus een goede manier om de vraagstelling te oefenen..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.