Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-09-2010 om 19:57

Welke typecursus kind?

Ik wil een typecursus blind met 10 vingers voor mijn zoontje van 9,5 (groep 8) aanschaffen. Hij wil dit zelf ook heel graag leren omdat hij heel veel achter de computer zit en van mij ziet hoe ontzettend makkelijk en snel het gaat om met 10 vingers blind te typen.
Ik heb wel even gegoogled maar de meeste cursussen zijn veel te duur. Het liefste willen we een cursus via Internet dus niet alleen uit boekjes. Gewoon een degelijke cursus die niet te lang duurt en die ook vooral leuk is om te doen. Met de mogelijkheid om je resultaten zelf te bekijken etc. Heeft iemand hier ervaring mee? Tips? Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

14-09-2010 om 21:58

Wij

krijgen binnenkort een meneer op visite van instituut pica... omdat we ons voorgenomen hebben dat dit ook wel erg goed zal zijn voor zoon....
De kosten weet ik nog niet.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-09-2010 om 22:09

Typecursus

Dank je wel Pelle! Die typecursus is zeker een optie alhoewel ik al googlend ook deze typecursus ben tegengekomen http://www.ticken.nl/typecursus.html Zoonlief en ik hebben samen de proeflessen gedaan en hij vindt het erg leuk! Zeker omdat het op "gamen" lijkt dus de hele methodiek spreekt hem wel aan Het feit dat het om eenzelfde soort automatiseringsproces gaat als bij rekenen is ook spekkie voor zijn bekkie. Natuurlijk ging hij in het begin weer veeeel te snel van start maar hij had al snel door dat dit averechts werkt.
Ik ga de twee methodes eerst nog even vergelijken. Ze schelen natuurlijk wel iets qua prijs (20 euro) maar ala, voor een goede typecursus die zoonlief ook nog eens leuk vindt en dus volhoudt zouden de evt. meerkosten het wel waard zijn.

Vic

Vic

14-09-2010 om 22:27

Via school

Wij kregen laatst een brief over typelessen die na schooltijd op school worden gegeven. Een cursus van 5 maanden voor 22 euro per maand. Vond ik best een bedrag voor iets waar je volgens mij niet echt een juf bij nodig hebt. Dochter wil heel graag (de halve klas gaat), maar het moet toch wel sneller en goedkoper kunnen.

Maxime.M

Maxime.M

14-09-2010 om 23:04

Pica

Wij hebben ooit pica gedaan voor oudste dochter. Het is dat ik het cursusboek weggegeven heb maar daarmee zou je kind zo de cursus kunnen doen. Map is compleet. Het enige verschil is dat dochter iedere week (of om de week) dat weet ik niet meer, nieuwe blaadjes kreeg met lessen. Ze kon dan ook online een soort proefwerkje maken, maar eigenlijk is dat nergens voor nodig.
Ik keek net even maar ik zag bij marktplaats al meerdere pica cursusmappen aangeboden staan, dus anders koop je er daar eentje, ben je met iets van 20 euro compleet klaar. (ik zag er eentje voor 20 euro en ook een paar waar je bieden moet) Cursus zelf is goed, alleen wel duur.

Maxime

Tip!

Koop die cd rom van tyoe expert, en leg je kind uit dat je door deze methode een dure cursus van > 100 euro uitspaart. Zet hem/haar aan het werk als ware het een echte cursus (dus huiswer, doelen, elke dag minimaal 10 minuten oefene, en spreek een einddoel af. (Level X behaald of zo). Bij het behalen van het einddoel beloon je het kind met de helft van het bespaarde cursusgeld. (ik ging voor 50 euro)

2 van de 3 kinderen hier hebben op die manier snel en simpel hun 'diploma' behaald. Zij blij (want ze typen nog steeds met 10 vingers, en hebben leuke dingen gekocht voor hun geld) en ik blij (want voor een koopje klaar, blije kinderen, en de CD rom van 5 euro ligt te wachten op kind 3.

Ingrid

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-09-2010 om 13:53

Typecursus

Dank jullie wel voor de tips! We zijn toch gegaan voor die cursus van Ticken.nl. De methodiek en het uitgangspunt leek het beste aan te sluiten bij zoonlief en voor 39,95 euro hebben we een goede, complete cursus. Hij heeft al twee lessen gedaan en vindt het hartstikke leuk!
Toevallig kregen we gisteren een brief dat je via school (niet op school) de cursus van het LOI zou kunnen doen met 20% korting (op 187,50 euro)... Ik dacht het niet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.