Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
28-08-2009 om 09:04
Hmmm, eerder schreef ik dat onze zoon de werkboeken gewoon als werkboek mag gebruiken, dus erin mag schrijven.
Gisteren kwam hij thuis uit school, helemaal boos, hij moest alles overschrijven in een schrift!!!! en mag niet in de werkboeken schrijven 'want school wil ze een paar jaar gebruiken'
Ergens diep in mij begon er iets te koken.........jarenlang moest ik werkboeken KOPEN, de mogelijkheid tot huren bestond niet eens bij van Dijk.
Nu school ze zelf aankoopt moet er ineens jaren mee gewerkt worden, en moeten de scholieren zich helemaal suf pennen/tikken. Zoonlief hier bedacht dat hij gewoon alles kopieert op mijn printer......zodat hij niet zoveel hoeft te schrijven.
De eerstekomende ouderavond op school ga ik hier zeker een opmerking over maken. School zit op deze manier voor een dubbeltje op de eerste rang, ik had daar jarenlang ook graag gezeten.
10-09-2009 om 16:53
Bij ons ook
Werkboeken zijn gewoon om in te werken, dus de leerlingen schrijven er gewoon in. En als er eentje kwijtraakt of onbruikbaar is zal er zelf een nieuwe betaald moeten worden.
13-09-2009 om 00:23
Iedereen charteren om school te mailen
Bij school van dochter zouden de werkboeken gewoon beschreven mogen worden. Maar toch kregen ze aan het begin van het schooljaar te horen dat het niet mocht omdat ze meerdere jaren herbruikt zouden worden. Vervolgens hebben héél veel ouders school gemaild en gebeld en om te klagen. Nu mogen ze er toch in schrijven ![]()
Groet,
Jujube
13-09-2009 om 22:27
Nog geen reaktie van school
We zijn nu 14 dagen verder, en nog geen reaktie ontvangen op mijn mail omtrent werkboekengebruik.
Heb dus net maar eens opnieuw gemaild met het verzoek om een reaktie. Ben benieuwd!
16-09-2009 om 19:07
Yesssss
zoonlief kwam vanmiddag thuis, helemaal happy! Zijn mentor had hem verteld dat de werkboeken toch als zodanig gebruikt mogen worden!!!!
Nu wacht ik nog op bericht over de kosten van het BINAS-boek.............