Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-02-2011 om 12:04
Ruim 5 weken geleden schriftelijk verzoek afgeleverd om aanpassing van het schooldossier, met daarin de mededeling binnen 4 weken reactie te verwachten. Ik hoor niks (ja het ongeschreven bericht: joep, we nemen jou met een korreltje zout).
Wat een rare lui. Mij vraag is eigenlijk: moeten zij op mij reageren, of mag dit zomaar? Zal ik het nog even afwachten?
Ik ben ook een beetje huiverig om te gaan, het heeft natuurlijk consequenties tot gevolg( ik ben bang dat zij ook niet al te fanatiek aan het typexen zijn gegaan, Waarop ik dan weer stappen zal moeten ondernemen).
02-02-2011 om 12:13
Op hoge poten...
Op hoge poten bereik je in ieder geval niets. Vraag een gesprek aan, probeer de indruk te scheppen in ieder geval dat je dit probleem samen met school aan wilt pakken als partners én zoek bij tegengestelde meningen naar iets dat jullie wel bindt (voorbeeld school vindt kind druk en denkt aan ADHD, ouders denken daar niet aan, samen wil je wel werken aan de concentratie en daar ga je thuis dit en dat aan doen en op school zus en zo)
02-02-2011 om 13:15
Ja, dat moeten ze
ALs de 4 weken gepasseerd zijn en ze hebben nog steeds niet gereageerd, dan moet je er nog een briefje aan wagen. Vraag nogmaals om een reactie, nu per omgaande.
Als ook daarop niet wordt gereageerd, dan kun je bellen met http://www.mijnprivacy.nl/Contact/Pages/spreekuur.aspx
Daar is allemaal niks hoogpoterigs aan.
Voor je eigen gezondheid: stop met die verontwaardiging. Reken erop dat de school geen flauw benul heeft van wat zij mogen en moeten. Reken erop dat de school in alles van het eigen gelijk overtuigd is.
Dan schrik je niet zo.
Groet,
Miriam Lavell
03-02-2011 om 11:49
Bedankt
Ga ik doen.
Ik doe trouwens verontwaardigd, maar dat ben ik niet. Ik maak mij er vooral veel zorgen om (wat ook geen gezonde hobby is).
gr joep