Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
penningmeester or

penningmeester or

27-10-2010 om 22:06

Zijn hier penningmeesters van de ouderraad?

De titel zegt het al, zijn hier penningmeesters? En wie kan mij een "beetje" van advies voorzien? Wat wel en niet vanuit de ouderbijdrage bekostigd wordt op jullie school?

Ik heb het gevoel dat er bij ons op school wel erg veel erg makkelijk naar de OR geschoven wordt en wil graag weten hoe dat op andere scholen toegaat.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Exor

Exor

27-10-2010 om 22:55

Ik moet even graven..

Wat er bij ons uit wordt betaald:

Schoolreisjes
Bibliotheek (vooral onkosten, boeken komen uit een apart potje)
Sinterklaaskadootje + sint en pieten
Kerstversiering
2x per jaar een projectafsluiting
Luizencontrole
Sportdag en deelname toernooien
Onderhoud van de tuin en het schoolplein
Schooltuintjes
Website
en aan het eind van het jaar een jaarboekje met foto's en verhalen (ipv een schoolkrant).

Omdat het een Montessorischool is gaat er ook nog een deel naar de Montessorivereniging. De verzekering wordt uit de ouderbijdrage betaald en er is ook een potje voor lief en leed.

We betalen 45 euro ouderbijdrage (waarvan 25 euro gereserveerd is voor het schoolreisje, de rest wordt dus van 20 euro betaald).

Onze school heeft een stichting die een extra pot met geld beheert (nog vrijwilligere bijdrage), daar worden veel extraatjes uit betaald: knutseljuf, museumbezoek, theaterworkshops, biebboeken, muziekinstrumenten. En elke klas krijgt elk jaar een bedrag om vrij te besteden aan kunst en cultuur.

penningmeester or

penningmeester or

28-10-2010 om 21:16

Ok, budgetten zijn vastgesteld

maar hoe bepalen jullie wat wel binnen het budget hoort en wat niet? Om een voorbeeld te noemen, boekenbonnen die de school aan winnaars van een voorleeswedstrijd wil geven, wel of niet van de ouderbijdrage? Stoelenhuur voor de afscheidsavond van groep 8, wel of niet van de ouderbijdrage? Het klinkt misschien als geneuzel, maar ik wil graag weten wat wel en niet bij de bijdrage hoort, aangezien ik het gevoel heb dat school het wel erg makkelijk naar de OR schuift en wij steeds te kort komen ...

penningmeester or

penningmeester or

28-10-2010 om 23:40

Uit het budget

van de kinderboekenweek. Daar zijn nu de bonnen van betaald. En de stoelen dus uit het budget van het afscheid van groep 8. En zo zijn er nog onnoemlijk veel dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet. Ik heb het onlangs overgenomen van iemand anders en ik merk dat er dus ook niks beschreven staat. Leerkrachten hebben allemaal ineens afspraken uit het verleden met de voorgaande penningmeester, en ik heb zoiets van, ja doei! Ik ga dus binnenkort ook met de locatieleider om de tafel om dit soort dingen vast te gaan leggen, maar wil dan wel weten waar ik op moet letten.

penningmeester or

penningmeester or

29-10-2010 om 21:16

Tops

er is niks beschreven uit voorgaande jaren, sterker, de hele administratie van voorgaande jaren heb ik niet gezien. Ik vrees voor een puinzooi. Er is nog heel veel niet goed geregeld. Ik moet dus van nu af aan beginnen met alles.

kaatje43

kaatje43

30-10-2010 om 11:22

Stoelenhuur?

Ik ben zelf tot voor kort 10 jaar lang penningmeester geweest. Van te voren maak je natuurlijk een begroting aan de hand van de inkomsten en de afgelopen uitgaven. Alle genoemde dingen kwamen ook bij ons voor, alleen stoelenhuur bij de afscheidsavond?? Bij ons zitten de ouders gewoon op de stoelen van de kinderen. Zeker vanaf de bovenbouw zijn die groot genoeg. Scheelt alvast een heleboel geld. Als je wilt kan ik je een schema sturen voor je boekhouding.

groet,
Kaatje

penningmeester or

penningmeester or

30-10-2010 om 12:34

Kaatje

dat zou ik zeer op prijs stellen, heb je een mailadres waar ik je op kan benaderen?
Die stoelenhuur komt eigenlijk elk jaar wel voor volgens mij, ik denk dat er ook anders niet genoeg stoelen zijn voor alle ouders e.d. die de afscheidsmusical komen bekijken.

penningmeester or

penningmeester or

30-10-2010 om 14:07

Bedrag was

39 euro, maar ik weet niet voor hoeveel stoelen dat was.

kaatje43

kaatje43

31-10-2010 om 09:54

Email

Geef mij die van jou. Dan sluit ik het met
een bij.
Groet

penningmeester or

penningmeester or

31-10-2010 om 11:17

Deze

penningmeester2010 @ hotmail punt com

kaatje43

kaatje43

31-10-2010 om 14:48

Penningmeester

You've got mail.

penningmeester or

penningmeester or

31-10-2010 om 14:58

Dank je kaatje!

ik heb hem gezien, ik zal eens kijken of we deze kunnen gebruiken!

penningmeester or

penningmeester or

31-10-2010 om 21:42

Nog een vraag aan collega-penningmeesters

Ik neem aan dat jullie einde van het schooljaar of begin nieuw schooljaar een verantwoording gaven voor de uitgaven. Als er geld over was, wat deden jullie daar dan mee?

kaatje43

kaatje43

01-11-2010 om 09:02

Op de begroting zetten

Als er geld over was van de begroting, dan schoof dat door naar de begroting van volgend jaar om daar wat extra's voor de kinderen te doen. Wat dat dan moest zijn werd in de ouderraad besproken. Dat varieerde van een nieuwe tafeltennistafel/voetbaltafel tot bepaalde activiteiten die niet in het lesprogramma vielen.
We hadden wel een spaarrekening waar een kleine buffer opstond voor onverwachte tegenvallers.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.