Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Zoon heeft geen aansluiting VO


Zonnig77

Zonnig77

23-02-2022 om 22:07 Topicstarter

pfffff… ben blij dat ik hier een topic heb gevuld met wat van mijn zorgen. Het helpt me om jullie reacties te herlezen. De zorgen om mijn zoon verlopen echt in vlagen… nu voel ik het weer heel sterk en ik vind het zo kut dan. Zit ik weer te janken omdat zoon opmerkingen maakt over ‘ik heb niet eens vrienden’, ‘waarom zou ik leren als ik alleen maar onvoldoendes haal’. Als ik erover doorga roept hij alleen maar ‘gevoelig onderwerp!’ Of ‘mam, je praat teveel, laat me’. Hij wil dus echt geen hulp met wat dan ook… En hij is vooral op z’n kamer. Zucht. Mijn mantra maar weer: wees positief en heb vertrouwen.
Het is overigens ergens een voordeel dat hij geen aansluiting heeft in de klas, want de kans op blijven zitten is op dit moment erg groot 🙃 

ik vind de uitspraken van je zoon toch best pittig.  In combinatie met zijn slechte cijfers toch ook wel een gesprek met de mentor waard. Al is het alleen maar om meer context te vragen: wat ziet school, welke houding laat je zoon in de klas zien. Dat gesprek kan je ook prima samen met je zoon en de mentor voeren. Als je kind zulke uitspraken doet, zie ik toch wel als een vorm van hulpvragen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.