Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tabitha

Tabitha

02-02-2009 om 16:48

Zoontje (4) heeft moeite met juf. herkenbaar?

Mijn zoontje heeft erg veel moeite met één juf. Hij krijgt op de maandag en dinsdag een juf waar hij geen moeite mee heeft, op de donderdag en vrijdag krijgt ie een andere, waar ie wel moeite mee heeft. De woensdag is het om en om.

Iedere ochtend, wanneer hij 'dé juf' krijgt, zegt ie 'dat hij niet lekker is'. Ik weet dat het dan niet zo is, hij weet ook dat ik weet dat hij moeite heeft met de juf. Echt uitleggen waarom kan hij (nog) niet, ik denk dat hij te jong is om echt goed in woorden te kunnen uitdrukken wat hij voelt. Maar hij ziet er duidelijk elke keer enorm tegenop om dan naar school te gaan. Ik dacht eerst nog dat het wel over zou waaien, maar dat gebeurt niet. Het l*llige is dat ik er juist voor gezorgd heb dat hij bij haar in de klas zou komen omdat mijn oudtse ook bij haar les heeft gehad, en dat ging altijd prima. Ik denk dat het komt omdat ze wat strenger is en minder zachtaardig overkomt dan de andere juf waar hij les van krijgt. Hij is erg gevoelig, en ik merk dat hij zich ongemakkelijk voelt in de klas, gaat dan een beetje de clown uithangen om een houding te geven. Ik hoor ook geen klachten van de juf(fen) over mijn zoontje, of zo.

Ik heb het al bij de desbetreffende juf gemeld tijdens een 10-minuten gesprek, en ze moest er wel om lachen, ze ving het gelukkig luchtig op. Maar ja, voor hem is het niet iets luchtigs. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet; hij probeert van alles uit de kast te halen om maar niet naar school te hoeven op de dagen dat hij les krijgt van haar en ik vind het sneu om hem zo naar school te sturen.

Wat zouden jullie doen? Hem in een andere klas zetten lijkt me niet verstandig, i.v.m. zijn huidige vaste vriendjes in zijn klas en bovendien, je weet niet wat je ervoor terug krijgt. Gewoon een kwestie van wennen?

Ervaringen? Herkenbaar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

02-02-2009 om 17:02

Ervoer praten met zoon erbij

Ik herken het wel. Hier ook 1 wat strengere juf en een hele lieve knuffelige waar zoon verliefd op is . Hij is bijna 6.
Hier was het niet zo erg dat hij zei dat hij ziek was maar het afscheid ging dan beduidend moeizamer. Ik ben wel een beetje gaan doorvragen en zo kwamen er wat incidnetjes naar voren. Ik ben met zoon naar juf gegaan en heb namens hem het woord gedaan, want dat durfde zoon echt niet.
Dat zoon nog verdrietig was over incident zus en zo. Gewoon kort en simpel. Juf pakte het super op. Ging op haar knieen voor hem zitten en heeft hem heel lief uitgelegd hoe het zat en dat het allemaal weer goed was en dat zij hem zo lief vond etc. Dikke knuffel erbij en sindsdien gaat het veel beter. Al is zij nog niet echt grote favoriet, maar dat hoeft ook niet

Suk6

*bella*

*bella*

02-02-2009 om 20:42

Gewoon?

Ik weet het niet hoor maar hoor het wel vaker. Hier maar 1 juf in de onderbouw. Maar ik hoor dus vaak over kleuters met meer juffen dat ze problemen met eentje hebben. Dus misschien is het wel vrij gewoon? Weet niet, misschien vergelijken kleuters snel of hebben ze puur moeite met de overgang van de ene naar de andere juf.

Zelfde school

Mijn zoontje zat in groep 1 in een klas met de zelfde juffan als die van jou denk ik hahaha althans zelfde idee.

Hij ging begin van de week neit graag heen. Eind van de week wel. De juf begin van de week werd wel eens ineens boos. dat overzag hij niet en har hij moeite mee. Ik heb ook altijd besproken met de juffen dat hij moeite had met de een juf. Zij heeft daar toch wel hard aan gewerkt.

Daarnaast blijft de juf de juf. Daar moet je naar luisteren. Of ze streng of lief is. Mijn zoontje heeft ook erg moeite met bepaalde mensen, gevoels kind. Maar... ik vind ook hoe lastig soms ook hij toch moet leren omgaan met verschillende mensen. Ook met strenge juffen die je niet aardig vind.
Veel in gesprek blijven met d ejuf. Jij kent je kidn het beste en weet vaak waarom hij zo doet. Bespreken met de juf dan kan de juf handvaten vinden om je kind te sturen in die situaties.

Wij zijn nu wat jaartjes verder en mijn kind heeft nuw eer 2 heel verschillende juffen. Mar hij waardeert iedere juf nu wel gewoon om wie ze zijn. De een is streng (mag ook wel in zijn klas) en de andere zachter. Dat blijft natuurlijk de leukere juf. Maar of die juf ook beter is voor hem, dat is de vraag.

Ik leg dan ook uti dat de jfu strnger is maar dat da ook wel mag met bepaald ekinderen in de klas. Maar dat juf hem wel goed helpt als hij dingen niet snapt enz. Dus dat het wel een hele fijne juf is.

En zonder blikken of blozen gewoon brengen. Als jij hem laat merken dat je meoite hebt om hem te brengen begin van de week dan zal hij dat waarschijnlijk ook extra gebruiken. Bij ons ging het langzaam aan over. het kreeg een plekje... Gelukkig hebben ze het jaar erna een andere juf

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.