Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Nivea

Nivea

02-04-2009 om 23:04

Zoontje waterpokken - niet ziek - mag niet naar school


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verzekering

Dirksmamma:"Op de Internationale School waar mijn kinderen een deel van het jaar zitten is de regel heel duidelijk: heeft een kind ook maar iets dat het kan overdragen op andere kinderen, of dat nou een hoofdluis, een kriebelhoest of waterpokken is, dan is het niet welkom op school"
Maar jouw inerpretatie daarvan is ouderwetsch Hollandsch gereformeerd vingerwijzend 'die mensen moeten hun viezigheid maar bij zichzelf houden'.
De werkelijke verklaring is eenvoudig: De internationale school is Amerikaans verzekerd, met Amerikaanse leveringsvoorwaarden en een Amerikaanse omgang met risico's en houdt door de populatie (internationale mensen) ook rekening met bijvoorbeeld vogelgriep of Sars onder de leden.
De school moet zich zo snel mogelijk uit de besmettingsvergelijking terug trekken om verzekeringstechnische redenen onder het motto:"alle kleine beetjes helpen" en "iets doen, ook al helpt het niet, voorkomt in ieder geval het verwijt nalatig geweest te zijn".
Ik hoop werkelijk niet dat het in Nederland ooit ook zo ver komt. Dat is in ieder geval nu nog niet zo en bovendien ook nog niet te rechtvaardigen.
Voor waterpokken kan dat wel omdat er voor waterpokken een Nederlands protocol bestaat in de gezondheidszorg dat wel degelijk tot weren en/of quarantaine oproept. Dat betekent niet dat elke school dat moet doen, het betekent wel dat scholen dat mogen doen en onder omstandigheden zelfs dat een school de (arbeidsmorele) plicht heeft om dat te doen.
Maar niet zonder overleg met de MR en een zorgvuldige besluitvorming.
Groet,
Miriam Lavell

Nasha 1st

Nasha 1st

07-04-2009 om 08:51

Nou miriam

het komt akelig dicht bij: (Miriam schreef) Ik hoop werkelijk niet dat het in Nederland ooit ook zo ver komt

Net kom ik op school met dochter, die nu al bijna een week looporen heeft (!)....Ik vertel dat we vanmiddag naar de KNO moeten, vraagt juf, heeft ze looporen? Ik zeg ja, die had ze al, maar toevallig hadden we een afspraak al staan....zegt, ja, maar met looporen mag je niet naar school....Ik huh? Ik heb al ruim 10 jaar ervaring met looporen bij de kids, dit hoor ik voor het eerst....Ja, is nieuw, omdat het nogal besmettelijk is....Ik zeg nog, hoe wil je dat dan uitvoeren? Halve klas thuis? Soms tot wel 2 weken, omdat niet alle artsen wat voorschrijven? Ja...was het antwoord....(ze mocht dan nu wel blijven omdat ik het niet wist....)

Ik ga dus ook hier maar eens vragen over stellen....Waar moet dat ook al weer allemaal bekend staan enzo?

Tinus_p

Tinus_p

07-04-2009 om 11:35

Werkende ouders

dirksmama:
"Op de Internationale School waar mijn kinderen een deel van het jaar zitten is de regel heel duidelijk: heeft een kind ook maar iets dat het kan overdragen op andere kinderen, of dat nou een hoofdluis, een kriebelhoest of waterpokken is, dan is het niet welkom op school (al zal die waterpokken niet gebeuren: alle amerikaanse en australische kinderen worden al ruim 10 jaar hiertegen gevaccineerd)."
Vraagje: Hoe lossen werkende ouders dat op?

Hoog verzuim

Ik neem aan dat de kinderen op de school van Dirksmama dan ook een hoog verzuim hebben, zeker in de winter. Hoe moet je het dan ooit voor elkaar krijgen om in een beetje fatsoenlijk tijdsbestek te leren lezen, rekenen en de rest van het lesprogramma af te handelen...?

Huh

"Maar jouw inerpretatie daarvan is ouderwetsch Hollandsch gereformeerd vingerwijzend 'die mensen moeten hun viezigheid maar bij zichzelf houden'. "

Dat is dan JOUW interpretatie, niet de mijne.

Ik vind het een faire manier om de rest van de school gezond te houden.

Dat met streng is is niet vreemd overigens, vogelgriep komt in onze omgeving helaas regelmatig voor. En winter bestaat niet. Gezien de besmettelijkheid van verschillende tropische dingen die je onder de leden kunt hebben is het OOK al niet raar.

Meeste ouders komen inderdaad de school niet in, kinderen worden opgehaald met een schoolbus.

Koket

Dirksmamma:"vogelgriep komt in onze omgeving helaas regelmatig voor. En winter bestaat niet. Gezien de besmettelijkheid van verschillende tropische dingen die je onder de leden kunt hebben is het OOK al niet raar. "
Verdomd interessant en bijzonder koket deze exotische aanwijzingen. Maar volstrekt irrelevant hier in de polder.
Dirksmamma:"Ik vind het een faire manier om de rest van de school gezond te houden."
Dat is het niet hier in de polder op de niet zo internationale school. Ik vond het verorie ook nog koud vandaag.
Groet,
Miriam Lavell

Tinus_p

Tinus_p

08-04-2009 om 10:20

Ja maar

Dirksmama:
"Ik vind het een faire manier om de rest van de school gezond te houden."
Maar nogmaals, hoe moet dat dan met werkende ouders?

Verder vind ik het een vorm van overdreven controledrang, met dubieuze effectiviteit, vooral als het gaat om gesnotter zonder echt ziekzijn.

Tinus_p

Tinus_p

08-04-2009 om 10:45

Cultuurdingetje

Uiteindelijk lijkt het me vooral een cultuurdingetje: Net zoals dat kinderen ten noorden van Wuustwezel thuis moeten lunchen omdat school vermoeiend is, terwijl kinderen ten zuiden van Wuustwezel daar geen last van hebben.

Tinus

wat betreft het 'hoe moet het met werkende ouders' - vziw woont Dirksmama in Indonesië, en ik weet niet beter of iedereen met maar een beetje geld - dus zeker mensen die hun kinderen naar een internationale school sturen - heeft daar personeel in huis. Het is bij de welgestelden vziw niet ongebruikelijk om een hh hulp, een kindermeisje en een chauffeur te hebben. Dus ach, als je kind dan wat heeft zal er voor opvang wel gezorgd kunnen worden.

Dat dit systeem zich niet naadloos naar NL laat transporteren is duidelijk.

Groeten,

Temet

Tinus_p

Tinus_p

09-04-2009 om 13:55

Temet

Temet:
"Dat dit systeem zich niet naadloos naar NL laat transporteren is duidelijk."
Duh.

Wat me op de vraag brengt wat er gebeurt als Indonesische kindertjes snotterend op school komen.

Tinus

Tinus: "Wat me op de vraag brengt wat er gebeurt als Indonesische kindertjes snotterend op school komen."

Of wat er gebeurt als het kindermeisje (of de chauffeur, de kok, of de meneer die je straat tegemoet komt) loopt te snotteren...

Jakiro

Jakiro

09-04-2009 om 17:23

School?

Gaan de authentieke Indonesische kindertjes wel allemaal naar school ?
En als ze naar school gaan, gewoon snotverkouden hoor !! (aldus mijn indonesche stiefmoeder)
Jakiro

Jakiro

"Gaan de authentieke Indonesische kindertjes wel allemaal naar school ? "
Misschien niet allemaal, maar naar ik vernomen heb gaan ze toch wel in zulke drommen dat er ploegendienst gedraaid wordt: een helft gaat 's ochtends vroeg, de andere helft later.
Of dit met of zonder snot gebeurt is mij niet bekend

Groeten,

Temet

3 ploegen

1 ploeg om 6 uur 's morgens, eentje om 10 uur en eentje om 14 uur.

En nee, we hebben GEEN personeel. Zo welgesteld zijn we nou ook weer niet, al hebben bij mijn weten alle Indonesische gezinnen in onze stad WEL minstens een inwonende dame die doorgaans werkdagen van 18 uur maken (dat zien wij dus niet zo zitten...)

Dirksmama

Zijn die schooldagen dan maar 4 uur lang, of overlappen die ploegen gedeeltelijk?

Groeten,

Temet

Huiswerk

4 uur en heel veel huiswerk. Echt niet makkelijk voor die kidneren hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.