Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-10-2010 om 18:48

Zorgen om dochter van 8

hallo,

Onze dochter heeft altijd A's gehad voor haar cito's. Maar dit strookte nooit zo met haar rapporten. Die geven meestal maar 7-ens. Halverwege vorig jaar in groep 4 begon ze erg af te zakken. Ze zat vaak in dromeland en knoeide maar wat aan. De leerkracht had het toen voorzichtig over meerbegaafd zijn en onderpresteren. Dat zou bekeken worden, maar dat is niet gebeurt. Zich aan toezeggingen houden en communiceren is niet het sterkste punt van deze school.
Nu in groep 5 lijkt het of dochter ernstige leerproblemen heeft. Ik kwam vandaag erg geschrokken thuis van een gesprek met de juf, wat ik trouwens zelf had aangevraagd. Dochter heeft cijfers tussen de 4 en 7. En vaak haar werk niet af. Waar ik het meest van ben geschrokken is haar pen. Die heeft ze dit jaar nieuw van ons gekregen en was werkelijk helemaal rondom afgevreten. Aangezien dit echt niets is voor dochter schrok ik er echt van. Lijkt mij een uiting van stress.
Nu wordt er overlegd met de IBér, wordt er gepraat met de vorige leerkracht en wordt er misschien ook iemand van buitenaf op gezet. Dit is mij beloofd en over 2 weken heb ik weer een gesprek.
Nu mijn vragen. Kan het zijn dat een kind met hoge citoscores in het verleden nu ineens moeite heeft met de leerstof? Zou het goed zijn om een kind wat faalangstig is van school te laten veranders? Dochter wil zelf graag naar een andere school, ondanks dat ze vriendjes en vriendinnetje zat heeft. En is er iets wat we van school kunnen verlangen? Kunnen zij zorgen voor een Iq-test?

grt Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

01-10-2010 om 19:28

Nooit

Nog even afgezien van je andere vragen: leg nooit iets rondom een IQ test in handen van school. Dat wordt van die rondslingerende eeuwig achter je aanslepende info, dat wil je niet. Regel dat gewoon zelf. Dat kost je handenvol geld natuurlijk maar scheelt handenvol ergernis (onbetaalbaar).

Snel gaan sparen idd

..en alles in eigen hand houden.

Wij hebben indertijd het rapport laten aanpassen. Daar keek het bureau wel even van op, maar ik vond het echt bagger. Veel te veel uitleg over details van de test en veel te weinig adviezen waar school echt wat mee kon. Ik wilde zelfs dat de volgorde werd omgedraaid.

Ik heb niet alleen details van de test eruit laten halen maar ook de IQ-scores. Die hoeven ze op school niet te weten. Nu niet, en zoals Yta terecht opmerkt, ook later niet.

Terug naar je vragen: die zou ik voorleggen aan iemand die je vertrouwt en die in jouw opdracht aan de gang gaat.

Annet

Annet

01-10-2010 om 20:51

Apart verslag voor school vragen

Wij hadden een uitgebreid onderzoek laten doen, iq-test en persoonlijkheidsonderzoek. Voor school hebben we een samenvatting laten maken zonder de persoonlijke beschrijvingen en gedachten van zoon, wel met de iq-resultaten en met de uitleg wat het resultaat betekent, en met een advies voor school hoe nu verder.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-10-2010 om 21:26

Waar

Waar moet je zo'n test laten doen? Kost niet weinig zeker? En kan een school daar nog wat mee als de motivatie van een kind op nul staat?

Dendy

Dendy

Behalve dat je schrijft dat je dochter graag naar een andere school wil lees ik geen informatie die ze je geeft. Gaat ze graag naar school, vertelt ze over wat ze doet, leuk/niet leuk vindt. Het gedrag van klasgenoten, de "band" met de leerkracht....
mamsa

Annet

Annet

02-10-2010 om 10:07

Waar testen?

Kijk even op www.hb-kind-forum.nl
Daar worden veel tips gegeven van geschikte adressen.
Je kunt ook zelf de vraag stellen naar adressen.
Zelf weet ik er één in de omgeving van Alphen ad Rijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.