Over het forum Over het forum

Over het forum

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

26-06-2019 om 21:49

Aanpassingen Ouders Online


Ja klopt.

Maar waar zijn dan de witte letters op een gele achtergrond? Misschien zie ik zo slecht dat ik die heb gemist? -)

Tine Winkel

Tine Winkel

03-07-2019 om 08:44

gele achtergrond

is bij basisschoolleeftijd.
overigens valt me nu op dat op mijn mobiel de zaak beter leesbaar is dan op een groot scherm. Dat geldt vooral voor t geel en zacht roze (van zwanger en baby, vgm?) - dat is op mijn mobiel nog net leesbaar, maar op mijn scherm - mwah

Kaaskopje

Kaaskopje

03-07-2019 om 08:44

Het is geel op wit

...

Kaaskopje

Kaaskopje

03-07-2019 om 08:57

Tine Winkel en algemeen

Ja, ik ontdekte gisteravond ook dat de kleuren op de telefoon donkerder zijn, dus geel is duidelijker zichtbaar dan op de computer. Dus kennelijk is het op mobieltjes en misschien ook tablets afgestemd. Maar er zijn ook gebruikers die nog ouderwets op een computer zitten en dan blijf ik toch maar even opkomen voor mensen met kijk'issues' .

Wil opperde dat ik mijn instellingen kon aanpassen, maar ik vermoed dat iedereen die niet lekker kijkt dat allang bedacht heeft. Mijn letters staan extra groot, het wit van het scherm in het geheel is wat getemperd. Veel mensen die slecht zien hebben last van te fel licht, dus dan temper je dat. Dat zal een kleur als geel mogelijk extra bemoeilijken. Het is fijn dat in de balkjes nog steeds witte cijfers en letters staan in plaats van zwart, dus die combinatie is geen probleem. In de foruminhoud zijn de kleuren wat 'flets'. Net als ik de kolom waar o.a. recente inhoud en bibliotheek staat, aan de rechterkant dus. Mijn advies zou zijn om voor de reactiekopjes iets duidelijkere letters te kiezen. Iemand anders zei al dat de letters voor de ogen dansen en zo ervaar ik dat ook een beetje. De combinatie van de kleur en de vorm zorgen daarvoor.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-07-2019 om 09:03

Ben ik nu mal?

Of zijn de kopjes opeens anders, of moet ik gewoon mijn ogen weer even uitwrijven. Jammer dat ik geen printscreen heb gemaakt ).

Ik heb wederom gekeken.

Bij basisschool zijn de onderwerpbalkjes pittig geel, de verhalen gewoon zwart op wit. Bij babytopics heb ik geen roze maar een soort beige/nude kleurtje, ook alleen de onderwerpbalkjes overigens.
De kolom recente inhoud enz. staat bij mij onderaan of rechts, en heeft dezelfde kleuren als eerst, wat rood/roze.

Eerste en vorige blz. zijn ook weer in die kleur. Ik lees OO alleen op mijn tablet. Eén vinger op iets onduidelijks en ik kan het vergroten. Moet ik ook wel eens op andere websites, vooral als de kleine lettertjes belangrijk zijn.
Dus sorry, geen tips verder, ik herken de problemen niet, al wil ik graag de gouden tip geven.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-07-2019 om 09:43

Wil

Je hoeft het ook niet te herkennen . Ik herken problemen van manke mensen niet, omdat ik niet mank ben.

Polka

Polka

03-07-2019 om 10:56

Kaaskopje

Hoezo geel op wit? Het zijn toch witte letters op gele balken? Teksten zijn overal zwarte letters op witte achtergrond en goed leesbaar letterttpe. Ik snap ook niet goed jouw: gelukkig zijn de letters wit en niet zwart . Ik denk dat je zwarte letters in de balken veel beter zou zien.

Verder vind ik de kleurtjes wel leuk

Kaaskopje.

We hebben het over slechtziend toch, de problemen daarmee herken ik wel, daarom heb ik nog eens extra gekeken naar waar je klachten over had.
Die klachten heb ik dus niet.

Ik had het leuk gevonden je dé oplossing te bieden, dat was alles.

bieb63

bieb63

03-07-2019 om 12:28

Update

De 'vorige'/'volgende' balkjes zijn weer normaal. Dat is een goede verbetering.
Verder heb ik ook geen bezwaar tegen kleurtjes op zich (overigens zit ik altijd achter een laptop hier, niet via m'n mobiel), maar dat moeten dan wel heldere en niet te lichte kleuren zijn (gele balk met witte letters of gele letters op witte achtergrond is niet echt prettig lezen). De overzichtspagina van recente inhoud in roze lettertype vind ik ook niet helemaal je van het. Liever een wat gewonere kleur, bijv. rood zoals het was of donkerder blauw of groen.

En ja de foto erboven blijft veel te zoetsappig en moet gewoon wat neutraler. Nu is het teveel gericht op 1 doelgroep (jonge kinderen en blank en alleen een moeder). Met een beetje fantasie kan je daar een veel betere en treffendere foto plaatsen.

Verder vind ik sowieso dat een site niet te veel afleidende opsmuk moet hebben. Dat komt fröbelerig en niet professioneel over. Gewoon helder en duidelijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-07-2019 om 12:33

Wil

Het kan zijn dat ik niet van je weet dat jij ook minder goed ziet, dan was mijn opmerking niet terecht

wimb

wimb

03-07-2019 om 13:44

Die plaatjes en hoe het vroeger was

Hier is waar iedereen van droomt :
https://www.ouders.nl/sites/all/themes/custom/ouders_responsive/images/header-02.jpg
en dit is de werkelijkheid:
https://www.ouders.nl/sites/all/themes/custom/ouders/images/plint-onder-09.jpg

Bij mij was het nog veel erger. Ik heb ooit een link naar een foto geplaatst van de kamer van mijn jongste, toen veertien, Nog nooit had iemand zoveel troep gezien. Hier op her forum dus niet. Met vijftien kwam zijn vriendinnetje langs, maar daarvoor had hij zijn kamer wel supernetjes opgeruimd. Hij geeft haar een rondleiding door het huis en bij de kamer van zijn broer zegt hij ijskoud "die heeft altijd zo'n troep". Nu woont hij samen met haar en hebben ze het netste huis van de familie. Het is dus helemaal goed gekomen.

Nog een link naar het verleden van deze site :
https://web.archive.org/web/19960101000000*/www.ouders.nl

wimb

Wimb

Oh, wat heerlijk om die oude oranje site weer eens langs te zien komen!
Zelf vond ik de speelgoedfoto erg leuk. De huidige witte foto vind ik wat minder. Doet me denken aan Blue Bandgezinnetjes en die bestaan alleen in de reclame.

mirreke

mirreke

05-07-2019 om 17:18

Leuk Wim!

Die oude site.

Carla

Carla

05-07-2019 om 18:40

Doe ik iets verkeerd?

Ik krijg een kalender te zien...in de balk www.ouders.nl maar kan nergens op klikken.

Zeetakje

Zeetakje

05-07-2019 om 18:48

Carla

Dat heb ik ook.

Zeetakje

Zeetakje

05-07-2019 om 18:50

Nou ja,

In de link van Wim dan.

Emmawee

Emmawee

05-07-2019 om 19:03

Ik ook

Ik denk dat de link alleen werkt op een pc en niet op je telefoon. Maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.

wimb

wimb

06-07-2019 om 08:20

13 november

is de eerste snapshot. Op de telefoon naar beneden scrollen en op 13 november klikken dan komt er een verschrikkelijke site in het beeld.
Een "elektrisch blad" uit 1996
Op een "echte" computer gaat het beter.

wimb

mijk

mijk

06-07-2019 om 09:38

In 2002

Krijg je uitgebreidere pagina's en kun je ook artikels anklikken. Ik zie daar oprichting stixhting ouders online bv.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2019 om 09:45

In de kalender

op een jaartal klikken en in de kalender zie je dan vervolgens bolletjes op bepaalde dagen. Daar kun je op klikken. Ik moest het net ook even onder leiding van man ontdekken.

Carla

Carla

06-07-2019 om 12:40

Nog niet

Bij 2 november krijg ik st.klaas mijters te zien en vrasgtekens in felle kleuren. Valt niet te scrollen.

Naar 2002 kom ik na veel klikken op het forum maar zie ik geen oranje frame maar gewoon platte tekst, klopt dat?

mirreke

mirreke

07-07-2019 om 02:48

Wat me net opvalt: bibliotheek

Ik kan (op de iPad, nog niet op pc geprobeerd) geen draadjes meer toevoegen aan mijn bibliotheek.
Die functie lijkt verdwenen. Klopt dat?

Tine Winkel

Tine Winkel

07-07-2019 om 07:03

@mirreke bib

Bij mij op mn smartphone zie ik nog wel n mogelijkheid om t op te slaan, onder het rijtje Twitter, Facebook, etc, tussen 2 reclameblokken in.

Tine Winkel

Tine Winkel

07-07-2019 om 07:27

@mirreke, nogmaals

Bib is idd weg als je zelf (als laatste of ooit?) Een reactie hebt geplaatst...?!
Dus deze discussie kan ik momenteel niet opslaan, veel andere nog wel

mirreke

mirreke

07-07-2019 om 11:25

Toch wel (bibliotheek)

ik zit nu op de laptop, en nu kan ik deze discussie wel opslaan. Idd rechts boven kun je op een plusje klikken, maar alleen op de eerste bladzijde van de discussie. Ik kan dus ook deze discussie opslaan, waar ik al wel in heb gereageerd.
Dus terug naar de eerste pagina.

En ik zie nu dat het op de ipad ook kan: op de eerste bladzijde v/e discussie, onderaan staat dan onder het blokje met de links naar social media een balk in de rubriekkleur met daarin + bibliotheek...

Dus, sorry, te vroeg geklaagd...

Werkt dat bij jou anders, Tine?

Polka

Polka

08-07-2019 om 14:57

Fijn zo

Mooi..de letters in de gele blokken in basisschoolleeftijd zijn nu zwart op geel ipv wit op geel. Nu zijn ze voor mij goed leesbaar

Tine Winkel

Tine Winkel

08-07-2019 om 15:28

Idd polka

Zo vind ik t prima leesbaar, dank voor deze aanpassing! De tekst bovenin het scherm, met alleen gele letters op witte achtergrond is nog steeds moeilijk leesbaar, maar dit is wel m hele verbetering.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2019 om 10:46

Inderdaad is zwart beter leesbaar

Ik zou alleen de titels aan de rechterkant, dus onder de gebruikersnaam, ook donkerder maken. Zwart, rood, maakt niet uit, maar niet geel, of roze of lichtblauw.

Polka

Polka

09-07-2019 om 12:01

Ja!

Daar heb je gelijk in Kaaskopje maar simsalabim: ik zie nu dat bij het bovenste bericht van het laatste blok(heb 3 draadjes gekeken) dat dat gedeelte ook zwart is. Ik denk dat ze daar dus mee aan het experimenteren zijn. Het is niet het laatste bericht maar het bovenste. Dat zal voor jou heel veel schelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.