Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Functie moderator?


AeonofWinter schreef op 29-07-2021 om 15:34:

[..]

Hoezo? Het heeft met ouderschap te maken?

En daarbij, 99% van het hele internet vind ik zinloos/bagger etc, ook allemaal maar afschaffen dan? Nee toch?

Oei, je klinkt een beetje geirriteerd vind ik, maar misschien vat ik dat verkeerd op. Ik denk dat Tango het verkeerd verwoordde en bedoelde dat het voor haar geen zinvolle draadjes zijn.

Nummer schreef op 29-07-2021 om 13:25:

[..]

tja wie komt er nog in zwanger willen worden dan? Die rubriek kun je toch gewoon afsluiten? Verder praten over kleuters is toch ook met tips en adviezen? Men had het over verhalen bedenken etc die staan niet op ouders.

De rubriek heet 'zwangerschap en bevallen'. En omdat ik zwanger ben geweest en bevallen ben, kan het best zijn dat als iemand een bepaalde vraag heeft, dat ik daar een nuttig of handig antwoord op kan geven.

Idem voor de kleuters. Vergelijk IRL; ik loop niet naar kletsende moeders op het schoolplein om mee te luisteren of ik misschien kan helpen met een advies, maar mocht er - waar dan ook - iemand met een vraag zitten, dan kan het best zijn dat ik - juist omdat ik al lang en breed uit de kleuters ben - een tip kan geven.

Het zou toch zonde zijn als juist alle mensen die veel ervaring hebben omdat ze uit de luiers, peuters, kleuters etc zijn die rubrieken gaan blokkeren?

Maar vroeger, toen t nog veel drukker was op OOL hadden  we toch ook ‘gezellug’ ??? Met eindeloze klets toestanden over van  alles en nog wat? waar toen ook 10 keer meer berichten per dag werden gepost dan nu normaal is?

ik weet niet meer precies  wie t zei, maar dat je  op het huidige OO met  2 keer per week even scannen alles kunt bijhouden wat er gebeurt is natuurlijk eigenlijk een teken dat t niet echt goed gaat. 

Overigens hadden er in directieniveau helemaal geen ‘ recente topics’ en dus ook niet t probleem dat je al die draadjes bovenaan zag staan. Je scande gewoon je favoriete rubrieken en liet links liggen waar je geen zin in of tijd voor had….

IngridT schreef op 29-07-2021 om 19:28:

Maar vroeger, toen t nog veel drukker was op OOL hadden we toch ook ‘gezellug’ ??? Met eindeloze klets toestanden over van alles en nog wat? waar toen ook 10 keer meer berichten per dag werden gepost dan nu normaal is?

ik weet niet meer precies wie t zei, maar dat je op het huidige OO met 2 keer per week even scannen alles kunt bijhouden wat er gebeurt is natuurlijk eigenlijk een teken dat t niet echt goed gaat.

Overigens hadden er in directieniveau helemaal geen ‘ recente topics’ en dus ook niet t probleem dat je al die draadjes bovenaan zag staan. Je scande gewoon je favoriete rubrieken en liet links liggen waar je geen zin in of tijd voor had….

Dan blokkeerde je de hele rubriek gezellig als dat toen had gekund. Nu zitten de gezellige draadjes meer in rubrieken soms.

Gr Angela

IngridT schreef op 29-07-2021 om 19:28:

Maar vroeger, toen t nog veel drukker was op OOL hadden we toch ook ‘gezellug’ ??? Met eindeloze klets toestanden over van alles en nog wat? waar toen ook 10 keer meer berichten per dag werden gepost dan nu normaal is?

ik weet niet meer precies wie t zei, maar dat je op het huidige OO met 2 keer per week even scannen alles kunt bijhouden wat er gebeurt is natuurlijk eigenlijk een teken dat t niet echt goed gaat.

Overigens hadden er in directieniveau helemaal geen ‘ recente topics’ en dus ook niet t probleem dat je al die draadjes bovenaan zag staan. Je scande gewoon je favoriete rubrieken en liet links liggen waar je geen zin in of tijd voor had….

Dat zeg ik toch juist ook? Als de kletsdraadjes naar gezellug (of een nieuw vergelijkbaar iets) zouden verhuizen, houdt je de rubrieken zelf puur inhoudelijk.

Maar waarom zou je, met zo weinig lopende discussies steeds rubriek in en uit willen gaan? Je leest toch gewoon via recente inhoud en dan zie je toch dat je die kletsdraadjes niet hoeft te openen? 

Angela1967 schreef op 29-07-2021 om 17:23:

[..]

'Vroeger' was het voldoende als ik 1x keer in de paar dagen een draadje opende in nieuw tabblad en het dan weer ongelezen dichtdeed. Daarmee stond de teller 'ongelezen' direct op 0. Maar de hoeveelheid berichten die in voor mij niet interessante draadjes wordt geplaatst, daar valt niet meer tegenop te klikken. Dus gericht bepaalde draadjes kunnen blokkeren lijkt me interessante optie . . .

gr Angela

Als je een draadje opent kan je bovenin op de knop "naar laatste reactie" klikken.
Dan staat de teller ook op nul.

Tover-Feetje schreef op 29-07-2021 om 22:36:

[..]

Als je een draadje opent kan je bovenin op de knop "naar laatste reactie" klikken.
Dan staat de teller ook op nul.

wat ik zeg: het aantal reacties per dag is zo groot dat je dat dus meerdere malen moet doen . . .

gr Angela

Nummer schreef op 29-07-2021 om 20:31:

Maar waarom zou je, met zo weinig lopende discussies steeds rubriek in en uit willen gaan? Je leest toch gewoon via recente inhoud en dan zie je toch dat je die kletsdraadjes niet hoeft te openen?

Omdat je recente inhoud onoverzichtelijk wordt van de hele berg kletsdraadjes, als je die in 1 rubriek bij elkaar hebt en die geblokt is staan ze dus ook niet meer in je recente inhoud. 

En ik wil best vragen beantwoorden over slapen bij babies, borstvoeding of loopfietsjes. Maar ik hoef inderdaad niet meer mee te kletsen.

misschien een optie om draadjes te kunnen negeren ipv rubrieken? Ik vind al die gezelligheidsdraadjes ook teveel van het goede, zou fijn zijn als je die kunt opschonen. Het forum wordt nu zo overspoeld dat het bijna een fulltime baan wordt om het bij te houden

Nummer schreef op 29-07-2021 om 20:31:

Maar waarom zou je, met zo weinig lopende discussies steeds rubriek in en uit willen gaan? Je leest toch gewoon via recente inhoud en dan zie je toch dat je die kletsdraadjes niet hoeft te openen?

Precies dat wat Tijgeroog zegt: om recente inhoud overzichtelijk te houden met topics die voor mij interessant kunnen zijn.

Beste allemaal,

de veranderingen en het nieuwe forum hebben voor- en nadelen. Wat voor de een 'n voordeel is, vind de ander vervelend. Dat hou je altijd.
Ik lees hierboven goede ideeën maar ze staan niet op de juiste plek. Zet je vraag of opmerking hier https://www.viafora.nl/forum/over-het-forum/wat-mist-er-nog-op-het-forum dan leest Alex ze en misschien kan hij er iets mee.

Wensen en suggesties mogen ook op dit forum 🙂
https://www.ouders.nl/forum/over-het-forum/wensen-en-suggesties

Lees hier ook dagelijks mee, dus voel je vrij je ideeën in bovenstaande topic te plaatsen!

Angela1967 schreef op 29-07-2021 om 22:49:

[..]

wat ik zeg: het aantal reacties per dag is zo groot dat je dat dus meerdere malen moet doen . . .

gr Angela

Dat is wel een klein beetje het idee van een forum, dat er genoeg te lezen is, zodat het kan blijven bestaan.

daar gaat het niet om, het gaat om het blokkeren van draadjes die ik niet lees.
Gr Angela 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.