Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Functie moderator?


Flanagan

Flanagan

28-07-2021 om 16:54 Topicstarter

(Ot) Tezamen met de veranderingen op dit forum, zoals meer en nieuwe moderators,  snelle respons etc., is er nu ook de gelegenheid iemand via inbox een berichtje te sturen. Daar heb ik dus ook gebruik van gemaakt, nadat ik totaal verrast was dat AnneJ ermee stopte. Haar beslissing voelde heel onrustig, zo vlak voor het slapen gaan. Ik hoop dat haar frustratie niet lang blijft hangen.

AnneJ!!
Niet weggaan hoor, OO is echt geen OO meer zonder jou!
Ik zou het iig erg jammer vinden en je erg gaan missen! 

Ik vind dit echt wel kwalijk hoor, dat oudgedienden zoals Annej nu weglopen doordat deze 2 fora samen zijn gevoegd. Ik weet niet wat er precies is voorgevallen, maar ik kan me er iets bij voorstellen, in ieder geval over welk onderwerp. Op dat gebied ben ik het ook zeker niet altijd met Annej eens, maar dat moet toch kunnen? En verder heb ik ook enorm veel gehad aan haar tips en reacties op allerlei vragen. Dus ik ga je ook enorm missen, Annej, en ik hoop dat je je beslissing nog een keer wil heroverwegen...

Zelf merk ik ook dat ik het minder leuk begin te vinden op het forum. Ik heb minder overzicht door de veelheid in rubrieken en ik heb het idee dat er veel minder gereageerd wordt op de OO topics (minder dan voorheen bedoel ik dan) dan op de Viafora topics. 
Het negeren werkt ook maar half vind ik. Je kan rubrieken negeren, maar niet draadjes binnen rubrieken denk ik. En ik heb vooral last van al die draadjes over verhalen bedenken, kletspraatjes etc. Dat past niet bij mij, maar die staan dus verdeeld over diverse rubrieken. 
Ik vind het samenvoegen dus eigenlijk ook (nog) geen verbetering. 

Tango schreef op 29-07-2021 om 10:32:

En ik heb vooral last van al die draadjes over verhalen bedenken, kletspraatjes etc. Dat past niet bij mij, maar die staan dus verdeeld over diverse rubrieken.
Ik vind het samenvoegen dus eigenlijk ook (nog) geen verbetering.

Dat begrijp ik niet zo. Die staan allemaal op Viafora, dan lees je toch gewoon via https://www.ouders.nl/forum/recente-topics

Imi

Imi

29-07-2021 om 12:13

Nummer schreef op 29-07-2021 om 10:44:

[..]

Dat begrijp ik niet zo. Die staan allemaal op Viafora, dan lees je toch gewoon via https://www.ouders.nl/forum/recente-topics

Precies, doe ik ook. Gaat prima.

Nummer schreef op 29-07-2021 om 10:44:

[..]

Dat begrijp ik niet zo. Die staan allemaal op Viafora, dan lees je toch gewoon via https://www.ouders.nl/forum/recente-topics


Dat is dus niet zo, dat heb ik eerder ook al geopperd, maar hier is (nog) niet op gereageerd. Er zitten heel veel kletsdraadjes in de ouder-rubrieken.

[De kleutertopic, uitgerekend in ..., ouders van xxx, etc.. Allemaal draadjes die ik graag gericht zou willen blokkeren, omdat ik daar nooit in mee zou willen/kunnen schrijven.]

Op het oude Oudersonline (en dan spreek ik over langer terug) waren de ouder-rubrieken alleen voor inhoudelijke onderwerpen en alle gezelligheidspraatjes in een andere rubriek ondergebracht.

Jesse_1 schreef op 29-07-2021 om 12:49:

[..]


Dat is dus niet zo, dat heb ik eerder ook al geopperd, maar hier is (nog) niet op gereageerd. Er zitten heel veel kletsdraadjes in de ouder-rubrieken.

[De kleutertopic, uitgerekend in ..., ouders van xxx, etc.. Allemaal draadjes die ik graag gericht zou willen blokkeren, omdat ik daar nooit in mee zou willen/kunnen schrijven.]

Op het oude Oudersonline (en dan spreek ik over langer terug) waren de ouder-rubrieken alleen voor inhoudelijke onderwerpen en alle gezelligheidspraatjes in een andere rubriek ondergebracht.

tja wie komt er nog in zwanger willen worden dan? Die rubriek kun je toch gewoon afsluiten? Verder praten over kleuters is toch ook met tips en adviezen? Men had het over verhalen bedenken etc die staan niet op ouders. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

29-07-2021 om 13:32

GinnyTwijfelvuur schreef op 27-07-2021 om 21:48:

Ik vind dit juist prettiger. Het is nu transparanter.

En ik geloof niet dat een afwijkende mening je een waarschuwing gaat opleveren. Zo snel loop je die hier ook niet op volgens mij.

Ik kreeg voor mijn andere niet populaire mening/gedachte toch wel waarschuwing op het zusterforum. Voor mij een reden om alleen nog hier te forummen, de toon is hier ook een stuk aardiger en relaxter.

Krijg ik nou net mee dat Anne opgeeft? Zo ken ik je niet en ik ben er pas. Lager Pitje en minder door wat er nu gebeurt is zal ik begrijpen. Ik hoop dat er een goed wederzijdse uitleg is en je elkaar vindt en niet geheel stopt maar ik zou het wel jammer vinden. 😕

Jesse_1 schreef op 29-07-2021 om 12:49:

[..]


Dat is dus niet zo, dat heb ik eerder ook al geopperd, maar hier is (nog) niet op gereageerd. Er zitten heel veel kletsdraadjes in de ouder-rubrieken.

[De kleutertopic, uitgerekend in ..., ouders van xxx, etc.. Allemaal draadjes die ik graag gericht zou willen blokkeren, omdat ik daar nooit in mee zou willen/kunnen schrijven.]

Op het oude Oudersonline (en dan spreek ik over langer terug) waren de ouder-rubrieken alleen voor inhoudelijke onderwerpen en alle gezelligheidspraatjes in een andere rubriek ondergebracht.

Precies dat ja, kletsdraadjes over 1 kind is genoeg etc. Ik vind dat zinloze draadjes, ook omdat ik 2 kinderen heb bijvoorbeeld. En zo zijn er nog meer te noemen. Maar die kan je dus niet gericht negeren/blokkeren. 

En hoeveel tijd heb je/je man? Vind ik ook zo'n draadje. Maar staat wel onder Algemeen ouderschap waar ik verder graag lees.
Verhalen etc. staan inderdaad op Viafora. Ik heb daar ook even rondgekeken en verwacht niet dat ik daar veel ga lezen, want de voor mij interessante draadjes staan ook op Ouders.nl.

Tango schreef op 29-07-2021 om 14:34:

[..]

Precies dat ja, kletsdraadjes over 1 kind is genoeg etc. Ik vind dat zinloze draadjes, ook omdat ik 2 kinderen heb bijvoorbeeld. En zo zijn er nog meer te noemen. Maar die kan je dus niet gericht negeren/blokkeren.

Grappig hoe het werkt! Ik negeer die draadjes en dat kan ik ook gerust blijven doen máár ik word wel getriggerd door die rode cijfertjes die aangeven hoeveel nieuwe berichten er zijn. Ik zou blij zijn als ik alles op 'gelezen' zou kunnen zetten. Dan zouden mijn hersenen kennelijk het signaal oppikken: klaar 😂. Ook als ze wel zichtbaar blijven voor me. 

AcidicShark11

AcidicShark11

29-07-2021 om 15:34

Tango schreef op 29-07-2021 om 14:34:

[..]

Precies dat ja, kletsdraadjes over 1 kind is genoeg etc. Ik vind dat zinloze draadjes, ook omdat ik 2 kinderen heb bijvoorbeeld. En zo zijn er nog meer te noemen. Maar die kan je dus niet gericht negeren/blokkeren.

Hoezo? Het heeft met ouderschap te maken?

En daarbij, 99% van het hele internet vind ik zinloos/bagger etc, ook allemaal maar afschaffen dan? Nee toch?

AeonofWinter schreef op 29-07-2021 om 15:34:

[..]

Hoezo? Het heeft met ouderschap te maken?

En daarbij, 99% van het hele internet vind ik zinloos/bagger etc, ook allemaal maar afschaffen dan? Nee toch?

Waarom zou je hier een discussie over willen hebben? Het enige wat ze vraagt, is of er een functie kan komen waarmee ze die draadjes die zij zinloos vindt kan negeren. Als jij ze wel zinvol vindt, gebruik je die functie gewoon niet. Daar heb je toch geen bevestiging van Tango voor nodig? 

Mija schreef op 29-07-2021 om 15:01:

[..]

 Ik zou blij zijn als ik alles op 'gelezen' zou kunnen zetten. 

'Vroeger' was het voldoende als ik 1x keer in de paar dagen een draadje opende in nieuw tabblad en het dan weer ongelezen dichtdeed. Daarmee stond de teller 'ongelezen' direct op 0. Maar de hoeveelheid berichten die in voor mij niet interessante draadjes wordt geplaatst, daar valt niet meer tegenop te klikken. Dus gericht bepaalde draadjes kunnen blokkeren lijkt me interessante optie . . .

gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.