Over het forum Over het forum

Over het forum

Van de redactie

Van de redactie

19-09-2013 om 12:38

Grote opruiming en "Recente inhoud"


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
oudforummer

oudforummer

24-09-2013 om 15:53

dat vind ik opmerkelijk

Ik heb nog recentelijk iets behoorlijk ouds opgezocht. Gratis!

Ik heb echt wel respect voor de vernieuwing, maar voel me toch wel overvallen. Het gaat erg van pats-boem. En als er dan opeens topics verdwenen zijn, denk ik: misschien is het, juist voor de oudgedienden, wel prettig als ze de kans hadden gehad iets op te slaan. Dat zal echt niet om tientallen topics per persoon gaan. In mijn geval gaat het om één oud topic dat ik eerder dit jaar nog gewoon kon inlezen en om persoonlijke redenen graag bij de hand had willen hebben.

En neem me niet kwalijk, maar daar ben ik enigszins teleur gesteld over.

wizzer

wizzer

24-09-2013 om 16:00

Ik heb de draad nog eens doorgelezen

Dan blijf ik vinden dat de reactie van forumbeheer zo ontzettend niet past bij de hier gevoerde discussie. Onbegrijpelijk, juist omdat hier ook mensen posten die het forum wel krediet willen geven.

(kunnen we trouwens niet af van het verplicht geven van een titel aan elke reactie, is wat mij betreft volkomen overbodig);

mijk

mijk

24-09-2013 om 16:19

Maar Justine (waar gaat mijn geld dan heen!?)

Waar gaat mijn maandelijkse bijdrage dan nu heen?! Het is maar een klein bedrag maar ik heb het even niet breed maar hij is er wel. ZIt ik dat dat al tijden op de rekening van een wildvreemde te storten?!!!!

Mijk

Maylise

Maylise

24-09-2013 om 16:30

Precies

Ik heb er geen enkel bezwaar tegen dat berichten uit het archief geld kosten. ik heb ook geen enkel bezwaar tegen het nieuwe forum in zijn algemeenheid. Natuurlijk zijn er zaken die ik graag anders had gezien of vroeger beter vond maar dat zijn maar kleine dingen. Ik vind het ook prima zoals het forum nu is.
Er zijn twee kwesties waar ik echt moeite mee heb:
1) in mindere mate het plotseling verdwijnen van delen van het archief terwijl van te voren duidelijk was gezegd dat het archief in zijn geheel zou meegaan. Ik vind het prima dat een deel van het archief verdwijnt maar het was veel netter geweest om dit van te voren aan te kondigen en mensen de tijd te geven om berichten op te slaan. De ene week het een zeggen en de volgende week iets anders doen vind ik problematisch.
2) mijn grootste probleem betreft het feit dat oudere berichten ook google baar zijn. Ik vind het zeer begrijpelijk dat nieuwe discussie dat zijn maar ik vind het wel heel vervelend dat oude discussies dat ook zijn. Ik kom er wel overheen maar echt prettig vind ik het niet.

Maylise

Maylise

24-09-2013 om 16:32

Overigens

Vind ik het jammer dat er geen echte inhoudelijke reactie komt van het forum beheer op de kwesties die hier worden gemeld.

Stoom uit mijn oren!

Nu komt er toch effe stoom uit mijn oren!!
Ik doneer al jaren 60 euro per jaar aan Ouders Online.
Gewoon omdat jullie veel voor mij betekend hebben en nog steeds!!! Echt met liefde gegeven, jaar in jaar uit.

De opmerking: "De laatste twee jaren werd niets meer gedoneerd. De Vriendenstichting heffen we daarom maar op" komt dan ook hard aan.

Ik ben niet gauw boos. Zie ook best wel al het werk dat gedaan wordt waar je zo weinig positieve reacties op terug krijgt.

Maar deze opmerking kan niet. Niet tegenover je trouwe donateurs!
Ik kan daar toch niet de enige in zijn!

By the way, ik kan nergens op deze nieuwe site iets erover terugvinden, over die vriendenstichting. Is het tarief misschien veranderd. Daar wil ik best iets aan doen (dacht dat 60 meer was dan gevraagd). Waar vind ik de info daarover?

weer weg hoor

Stoom is weer weg hoor. Maar ik werd me toch effies boos
Net of het er helemaal niet toe doet, mijn 60 euro jaar in jaar uit.
Is het serieus dat jullie de vriendenstichting opheffen? Omdat ik nergens info zie?

Lynna

Lynna

24-09-2013 om 18:40

Eens met Maylise en Geerke

Maylise heeft een genuanceerd reactie geschreven waar ik me helemaal bij aansluit.

Daarnaast vraag ik me inderdaad ook af aan wie ik dan geld doneer. Ook ik betaal maar een miniem bedragje per maand, maar ik betaal wel. Ik hoop dat de Vriendenstichting ontvangen gelden wel aan jullie doorsluist? Als je zegt dat er niets binnenkomt, krijg ik daar mijn bedenkingen bij.

Verder zie en waardeer ik enorm dat jullie hier zoveel tijd in steken. Maar ik denk dat het wel handiger is om een pagina te maken met antwoorden op allerlei vragen die de laatste dagen gesteld zijn. Vanmorgen kreeg ik de nieuwsbrief, ik opende hem direct in de hoop dat er veel meer duidelijk zou worden, daarin werd ik dus teleurgesteld (hoewel ik de artikelen wel interessant vond!).

margje van dijk

margje van dijk

24-09-2013 om 18:57

ik ook

Ik word ook lichtelijk onpasselijk van de reacties die er komen op onze berichten en vragen.

Ja, jullie hebben er veel geld en energie in gestoken. Is dat alles?

En ja, ik heb net als Geerke 60 euro per jaar betaald, aan wie dan in vredesnaam? Ik heb het alleen driekwart jaar geleden stopgezet, na de laatste grote ruzie hier. Maar dat is geen twee jaar.

En dat jullie geen enkel erkentelijk woord over hebben voor (a) het feit dat het wel ERG abrupt gegaan is allemaal, na wel degelijk de sussende belofte dat alle content behouden zou worden en dat er niets zou verdwijnen, en (b) dat je toch ook wel iets te danken hebt aan de eigen forumpopulatie die je nu zo meent te moeten schofferen. "Donder op met je commentaar jullie, wees blij dat wij jullie al die tijd gedoogd hebben" - dat is een beetje het gevoel wat ik krijg. Lijkt me niet zo terecht.

Margje

Forumredactie OO

Forumredactie OO

24-09-2013 om 20:16

donaties en meer

Ik weet niet beter dan dat er geen geld meer binnenkomt. Dat was het laatste bericht van de penningmeester. Ik zal dat nog een keer navragen. Als ik mensen daarmee beledigd heb, dan spijt me dat.

Er gaat nog een hoop mis. Er zitten bugs in het systeem. Wij werken hier dag en nacht aan zowat. We zijn al een paar jaar bezig met de vernieuwing. Het geld beetje bij beetje bij elkaar geharkt. En dan is het gewoon niet zo prettig om te horen dat wij geld belangrijker zouden vinden dan mensen.

Over schofferen gesproken.

Ik begrijp ook dat het lastig is om om te gaan met alle veranderingen. Voor ons is het ook niet fijn dat alles niet in eén keer perfect is. En alle reacties van jullie. Daar wel eens aan gedacht? Kan het wat respectvoller, zou ik willen vragen.

Het geklaag komt mijn neus uit. En dan om elke keer hier te moeten lezen wat er allemaal niet deugt, en hoe jullie weten hoe het moet worden opgelost.. dat stimuleert ons niet. En moeten we steeds overal op ingaan hier? Er is de mailbox via 'Gaat er iets mis': welkom.

Bij de import is er van alles misgegaan. Niet fijn. Soms waren de reacties weg uit draden. De zoekmachine werkt nog niet naar behoren. Maar ook niet rampzalig. We hebben alle discussies onzichtbaar gemaakt waar wat mee mis was. Helaas pindakaas. We hebben ze nog wel in een archief zelf.

Jullie maken overal levensgroot gedoe van. Dat is mijn perspectief. Ondertussen wordt wel ALLES gelezen door onze programmeurs die tussen het gekakel door de relevante verzoeken opvissen. Suggesties die opbouwend zijn, waar we het nog beter mee kunnen maken, daar kunnen we wat mee.

Oja, Margje, natuurlijk zijn we jullie diep dankbaar voor het posten al die tijd (wat waren we zonder jullie?). Of je gevoel en dat van anderen terecht is, weet ik niet. Ik voel hier op mijn beurt gebrek aan vertrouwen en zeker ook geen dankbaarheid (vraag ik ook niet trouwens -- want wat hebben wij nou helemaal gedaan eigenlijk).

Wie heeft er 'donder op' gezegd? Je bedenkt het maar. Misschien zou jij het denken in onze plaats?

Wat ik wel wil zeggen: geef ons een beetje ruimte zeg, wat minder verwend gedrag, kan ook.

Justine

donaties

Dank je Justine, voor je uitgebreide reactie.
Ik was maar tijdelijk boos hoor. Ik weet dat jullie tot over je oren in het werk zitten hiermee.

Als je ergens een gaatje vind, wil je dan die penningmeester eens vragen hoe dat zit, ik ga er vanuit dat mijn geld bij jullie aankomt. Maar het zou gewoon zo zonde zijn als mensen doneren en het geld ergens verdwijnt. Het kan ook zijn dat de penningmeester het wat zwartwitter zei dan hij het bedoelde.

En info over de donatiemogelijkheid, heb ik daar overheen gelezen? Want misschien mag je daar best meer reclame voor maken.

Succes!

Kiki

Kiki

24-09-2013 om 21:00

Nou zeg Justine

Een hoop frustratie zou makkelijk te voorkomen zijn met een heldere communicatie naar je gebruikers toe. Die heldere communicatie mis ik hier volledig.

Als er iets mis is gegaan met het importeren en er aan een oplossing wordt gewerkt, waarom zou je daar niet op ingaan? Al is het alleen om mensen gerust te stellen en om te voorkomen dat dit soort discussies uit de hand lopen. Dit soort welles-nietes discussies, veroorzaakt door forumbeheer zelf, lijken me geen reclame voor dit forum.

Je ziet toch hoe het gemis van de bijdragen van oud-forumleden mensen aan het hart gaat? Dan lijkt een sussend antwoord, een geruststelling of een uitleg meer op zijn plaats dan de gebruikers virtueel een tik op de vingers geven.

Dat laatste is nauwelijks productief en is al helemaal geen professionele reactie, iets wat je wel zou verwachten van een forumbeheer.

kob

kob

24-09-2013 om 21:01

de toon doet het 'm

Ik voel het een beetje hetzelfde als Justine, het geklaag komt mij ook mijn neus uit. Het is niet zo dat ik het met sommige argumenten van forummers niet eens ben maar het lijkt wel of er niks meer goed kan als je de discussie' s betreffende het nieuwe forum bij elkaar leest. Waar ik het wel mee eens ben is(en het betreft niet eens mezelf) 1: jammer als sommige oude draadjes verloren zijn gegaan 2: ik ben blij dat ik altijd met verschillende nicks schrijf al heb ik in het verleden al heel vaak uit moeten leggen waarom. Ook dat is niet echt handig, eens garantie gegeven dat die oude draadjes altijd verborgen zouden blijven en nu openbaar.

Al die andere kleine dingetjes zijn naar mijn idee de moeite niet om over te bijven doorgaan. Er wordt hard gewerkt werd al geschreven en dat geloof ik meteen.

Ook ik wens jullie verder veel succes met het verder opzetten van het nieuwe forum. Ik merk in ieder geval al aan mezelf dat het voor mij allemaal beter werkt, ik ben er nl nu veel vaker te vinden

wizzer

wizzer

24-09-2013 om 21:05

Weggezet als kleuters

Krijgen we ook nog een inhoudelijke reactie?

hey kob

Die 60 euro elk jaar, sorry maar daar schoot ik even uit mijn slof.
Vind ik geen klein dingetje.
En ik zet 'm niet stop, geen denken aan.
Zoveel vertrouwen heb ik echt nog wel.

meelezer

meelezer

24-09-2013 om 21:23

Lastig

Eerst werd de helft boos omdat opeens alles op straat lag door dat het googlebaar werd en omdat ze dat snel wilden oplossen is de andere helft boos geworden omdat alles weg was.

Hoe had je dit kunnen voorkomen?

kob

kob

24-09-2013 om 21:25

geerke

Geerke, ik doelde ook niet op jouw reactie. Ik denk dat dat een gevalletje miscommunicatie is tusse penningmeester en beheer.

wizzer

wizzer

24-09-2013 om 21:30

Je had het niet kunnen voorkomen

Je had er anders over kunnen communiceren. Hoe dat is ook al een paar keer aan de orde gekomen.

googlebaarheid: was blijkbaar een bewuste keuze als ik de reactie van forumbeheer goed begrijp, een keuze die wellicht al tijden geleden gemaakt is (ook af te leiden uit de reactie van forumbeheer dat ze al tijden bezig zijn met het maken van het nieuwe forum). Dus is mijn conclusie dat dit al veel eerder gecommuniceerd had kunnen en dus ook moeten worden.

verwijderen van draadjes: logische oplossing na het boos worden van iedereen op de googlebaarheid. Maar ook hier had je eerst een aankondiging kunnen doen, en dan bijvoorbeeld na een aantal dagen beginnen met verwijderen. Zelfs had hier gekozen kunnen worden voor een extra nieuwsbrief per email zodat iedereen tijdig op de hoogte was.

Nadat alles gebeurd was zoals het gebeurd was hadden er excuses gemaakt kunnen worden, i.p.v. alleen verwijten naar mensen die commentaar leveren.

Maylise

Maylise

24-09-2013 om 21:41

Wonderlijk

Ik verbaas echt over de enorme emotionele en weinig professionele reactie van het forum beheer. Ik snap dat het niet leuk is om kritiek te krijgen maar er worden hier door meerdere mensen toch serieuze zaken aangedragen. Hierover wordt geen enkele uitleg verder gegeven behalve 'wij werken er aan' en 'voor ons is het ook niet leuk' Dat is allemaal goed en wel maar ik zou een serieuze en inhoudelijke reactie waarin men ingaat op de problemen die er zijn en de gemaakte keuzes uitlegt toch wel op prijs stellen.

Wat betreft die donaties dat lijkt me wel een alarmbel doen afgaan. Als er hier al een paar mensen schrijven dat ze maandelijks/jaarlijks doneren dan doen het dat er vast nog een paar. Ik hoop dat de donateurs hierover spoedig meer te horen krijgen want hier loopt iets echt niet lekker. Hopelijk alleen een communicatie misverstand.

Maar goed een inhoudelijke reactie op de problemen komt hopelijk nog (een keer)

Maylise

Maylise

24-09-2013 om 21:50

Kob/Meelezer

De problemen betreffende google en archief hadden redelijk makkelijk voorzien kunnen worden. Er is misschien een heel bewuste keuze gemaakt om het archief googlebaar te maken maar in dat geval was wat communicatie hierover toch wel prettig geweest. Hetzelfde geldt voor het verdwijnen van delen van het archief. Het forumbeheer is zeer lang bezig geweest met het opzetten van een nieuw forum (en daar heb ik verder alle begrip voor, dat maakt mij echt helemaal niet uit, ik vond het oude forum prima werken, het nieuwe forum werkt in principe ook prima) dus er was alle tijd om hierover na te denken.
Nu lijkt het alsof men de keuze heeft gemaakt (bewust?) om het hele archief google baar te maken. Vervolgens na overgang naar het nieuwe forum dat men zich realiseerde dat heel veel mensen vroeger gewoon onder hun eigen naam meeschreven en dat dit nu ook allemaal op straat ligt en toen vlug een deel van het archief heeft weggehaald. Dit was echt een kwestie die je van te voren kon bedenken en waarover je toen een beslissing had kunnen nemen.

Forum beheer had er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om:
1) het hele archief niet te laten indexeren door google waardoor het nog wel gezien kan worden vanuit het forum (dus oude situatie handhaven)
2) als dit te duur/te lastig was het hele archief van bijvoorbeeld verder dan één jaar terug offline te halen en dit ruim van te voren aankondigen (bijvoorbeeld aan het begin van de zomer) zodat iedereen rustig de tijd had gehad om geliefde berichtjes en discussies op te slaan.

Ik zou beide keuzes prima vinden maar alles valt en staat met een goede communicatie. Gezien de lange aanloop naar een nieuw forum was er echt wel de tijd om van te voren na te denken over deze keuzes en die tijdig te communiceren.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-09-2013 om 22:13

Communicatie

Ja, misschien had forumbeheer beter kunnen communiceren. Maar hee, het zijn ook maar mensen. Die fouten kunnen (en mogen) maken. Die ook emoties hebben, gevoelens...

Er is keihard gewerkt om het forum te vernieuwen, waar al lang over gesproken werd. En nu is het er, en het voldoet redelijk aan m'n verwachtingen. Sommige dingen zijn fijner dan het oude forum, andere niet. Maar sinds het er is hoor ik alleen maar mensen klagen over eat er niet goed is, op de eerst dag schreven er al mensen dat ze niet meer op het nieuwe forum wilden schrijven.

Als ik Justine en Henk was zou ik daar vreselijk gedemotiveerd en teleurgesteld, gedesillusioneerd, door zijn... Ik kan me zo voorstellen dat daar nog een hoop stress en slaapgebrek door de hele overgang bij komt, wat het er niet beter op maakt.

En tsja... Als er daarna zo'n felle stroom verwijten over de googlebaarheid (waar wel op gereageerd is), en daarna over het verdwijnen van de oude berichten (wat niet de bedoeling was, zoals je hierboven kunt lezen) dan zou ik denk ik ook op het punt komen dat ik liever ver weg zou kruipen met een deken over m'n hoofd om het allemaal niet meer te hoeven horen. Lijkt me menselijk...

En om dan maar te gaan gooien met termen als "walgelijk", "centen belangrijker dan mensen", "gouden handel" en "wantrouwen" te gaan verhalen... Sorry hoor, maar ik vind dat weinig respectvol, dat is iets waar _ik_ me druk om kan maken!

Tijgeroog

Tijgeroog

24-09-2013 om 22:14

"Druk" in de laatste zin moest "boos" zijn.

wizzer

wizzer

24-09-2013 om 22:24

Gooien met?

"En om dan maar te gaan gooien met termen als "walgelijk", "centen belangrijker dan mensen", "gouden handel" en "wantrouwen" te gaan verhalen... Sorry hoor, maar ik vind dat weinig respectvol, dat is iets waar _ik_ me druk om kan maken!"

Als ik goed geteld heb zijn al deze termen maar 1 keer voorbij gekomen in dit draadje, dat vind ik wat anders dan gooien met. (en ja ik was degene die het woord 'wantrouwen' gebruikte, en als ik even zoek op de betekenis, geen vertrouwen hebben in, dan sta ik achter het gebruik van dat woord).

Waarom niet eerder opgeslagen?

Sommige mensen schrijven heel geëmotioneerd dat ze heeeeeeel belangrijke draadjes uit 2001 niet meer kunnen terugvinden. Is het dan helemaal niet in hun hoofd opgekomen om dat in de afgelopen tien jaar eens op een avond op te slaan? Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven?
Ik kan mijn oude berichten helemaal niet terugvinden omdat ik eigenlijk bijna elk bericht onder een andere naam schrijf. En zeker de persoonlijke berichten. Ik heb dus totaal geen last van googlebaarheid. Het lijkt me ook dat sommigen zich nu pas realiseren hoe openbaar dit forum is. Persoonlijke vragen stelde ik altijd onder een heel tijdelijke nick, die ik ter plekke bedacht en dan later ook vaak weer vergat. Dus mijn levensloop kan hier niet verzameld worden, terwijl ik het van sommigen het idee heb dat ik ze beter ken dan mijn naaste collega's.

En als laatste: een beetje vriendelijker tegen het forumbeheer mag best wel.

Akelei

Akelei

25-09-2013 om 10:13

Tjeempie forumbeheer

Ik lees:

"Ondertussen wordt wel ALLES gelezen door onze programmeurs die tussen het gekakel door de relevante verzoeken opvissen."

Dan hoop ik maar dat die paar bijdragen van mij niet onder het hoofdstuk "gekakel" vallen, ze waren namelijk wel serieus bedoeld en ontstaan uit betrokkenheid, net als vele andere ideeën die hier geopperd zijn.

Graag zou ik onderhand wel serieus respons willen zien op suggesties die van diverse kanten aangedragen zijn, want in de forumopbouw zie ik er nog bar weinig van terug (behalve dan dat de afdeling "Recente inhoud" iet-se-piet-sie beter gestyled is).

En onze suggesties komen natuurlijk niet via "Gaat er iets mis?" binnen, aangezien het geen zaken zijn die "mis" gaan, maar die alleen niet zo lekker lopen.

mirreke

mirreke

25-09-2013 om 11:36

HelenaW Waarom niet eerder? Mijn reden:

Omdat het er (in het oude forum althans) altijd zou zijn, of in ieder geval nog lang.

Toevallig heb ik net voor het forum werd vervangen (wat slechts ongeveer een week vantevoren werd aangekondigd) delen van oude draadjes weer herlezen. Ik was bezig om te gaan mailen dat ik bepaalde draadjes wilde kopen, maar ja, ik ben er niet altijd mee bezig natuurlijk.

Bovendien werd toch de indruk gewekt in het oude forum dat het archief er (lang) zou blijven, dus tijd genoeg voor mijn gevoel. Af en toe terugduiken in het verleden via het archief vond ik zelf erg bijzonder.

Jesse_1

Jesse_1

25-09-2013 om 12:57

En mijn waarom, HelenaW

Het was er nog en zou er blijven, dus geen reden om heel hard aan de slag te gaan.
Het oude forum bestond uit allemaal losse reacties, om een hele draad te archiveren had je niet een avond, maar een hele week nodig. Elke reactie apart moet je opslaan. Ik heb ooit voor een mede-schrijver die plotseling in het zh werd opgenomen een aantal dagen (week?) alle reacties in het draadje geprint en opgestuurd, dat was al een hele klus! Als ik de 5 draadjes (in totaal een periode beslaand van járen) helemaal zou moeten bewerken, dat is echt teveel werk.
Zoals ik hier eerder al had gemeld, had ik deze 5 draadjes al in 'mijn bibliotheek' gezet in het nieuwe forum om ze idd daadwerkelijk op te gaan slaan. Helaas.
Ze zijn van ná 2001. € 75,- dus. Als er was aangekondigd dat ze zouden verdwijnen had ik ze idd in één avond op kunnen slaan. En andere (losse) bijdragen nog op kunnen zoeken en bewaren.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-09-2013 om 13:57

Het is allemaal niet zo moeilijk

Dit is een dienst die je aangeboden wordt. Zonder rechten dus. Als ie je niet (meer) bevalt, kun je altijd nog de eer aan jezelf houden. En dat kan ook zonder te schelden....

Verder heb ik begrepen dat de googlebaarheid van oude draadjes tijdelijk is. En dat er tijdens het werk in uitvoering wat draadjes geparkeerd zijn. Tuurlijk had Justine dit eerder kunnen aangeven, maar ik kan me zo voorstellen dat er wellicht zaken waren die een hogere prioriteit hadden. En het had natuurlijk ook gekund dat de mensen die hier vragen over hebben, dit even vooraf geverifieerd hadden voordat ze hier met allerlei potverdories gingen gooien.

Ook ik ben niet blij met de googlebaarheid, maar dat komt vooral omdat ik zelf een beetje suf geweest ben. Ik heb echter ook gemerkt dat daar met forumbeheer best goed over te praten valt. Zelfs in deze hectische tijden. Dus in plaats van meteen hoog van de toren te blazen, is het misschien aan te bevelen om die mensen eerst een kans te geven.

Maar dat is slechts mijn bescheiden mening....

En voor de rest zie ik voor en nadelen van dit nieuwe forum. Ik gebruikte de laatste tijd de app, en die mis ik dus wel. Maar de 'recente inhoud' maakt wat mij betreft veel goed, want ook aan de app zaten wat mij betreft wel nadelen.

De vrienden van ouders online mag wat mij betreft wel blijven bestaan. Ik ben best bereid om hieraan bij te dragen, maar een wat actievere benadering zou voor mij wel handig zijn. Anders vergeet ik dat soort dingen gewoonweg.

Nick hopper

Nick hopper

25-09-2013 om 14:30

Heel erg ontzettend met Ginny eens

Ik heb heel erg zitten twijfelen of ik hier zou reageren, kwam er niet uit. Maar ik ben het heel erg met Ginny eens. Ook met de laatste alinea.

Tink

Tink

25-09-2013 om 15:03

tja

Dat van dat googlebaar worden, dat is volgens mij allang eerder aan de orde geweest, in draadjes waarin het over het nieuwe forum ging. Ik kan het helaas niet terugvinden, geen idee of dat nou aan de zoekfunctie ligt of aan mijn vaardigheden daarin.
En ja, het is geen fijn idee, maar het is dus niet nieuw...

Als het archief zou verdwijnen zou ik daar persoonlijk niet echt moeite mee hebben. Ja, er zijn bepaalde draadjes waarin ik nog wel eens graag teruglas, maar de reacties en vooral het warme gevoel daarbij zitten ook gewoon in mijn hoofd. En zolang ik niet dement word zit het daar veilig

Ik snap de commotie over vooral dat laatste niet helemaal. Stel dat de server was gecrasht, dan was het toch ook allemaal plotseling weg geweest.
Nu staat bovendien nog maar te bezien of het echt weg is, ik heb nog geen duidelijke reactie van het forumbeheer gezien hierover. Is het echt definitief weg, of zijn ze er nog mee bezig en is het tijdelijk niet bereikbaar? Het komt wel, we zullen het wel zien.

Draadjes kopen is trouwens ook al heel erg oud, ik weet zeker dat dat in 2001 al kon (omdat ik een medeforummer ken die toen een draad gekocht heeft, en dat het dat jaar was weet ik omdat er bepaalde herinneringen aan vast zitten). En ook toen bestond het al een tijd, ik weet niet beter dan dat die mogelijkheid er is.

Dat geld hier beslist niet belangrijker is dan mensen staat buiten kijf, OO heeft nooit gesponsord willen worden door wat dan ook, daar heb ik wel bewondering voor want een berg sponsorgeld had veel dingen vast een stuk makkelijker gemaakt.

Justine en Henk wil ik veel sterkte wensen want ik denk dat die zich momenteel over de kop werken en beslist niet veel slaap krijgen. Zet 'm op.

En ja, ook ik heb gezeurd in het begin, maar dat was de nieuwigheid. Ik mis het oranje schermpje nog steeds maar de rest begint min of meer te wennen. Dat duurt even, bij zo'n forumfossiel als ik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.