Over het forum Over het forum

Over het forum

Hoe voer je correctie uit?

Onlangs bericht dat we binnen 30 minuten een correctie kunnen toepassen.

Nu ben  ik recent over een spellingscontrole gevallen die ik graag had willen corrigeren. Maar ik weet niet hoe? Wilt iemand mij dit uitleggen? Dank.

Dat kan nog niet. Volgens mij gaat dat pas als het viva forum nieuwe stijl live gaat. 

En komt die mogelijkheid dan ook naar het Ouders gedeelte? Van mij hoeft dat niet. Onnodig veel aandacht aan details.

Geen idee AnneJ  ik las het in de viva topics die nu lopen over het nieuw te lanceren forum. 

AnneJ schreef op 03-07-2021 om 12:49:

En komt die mogelijkheid dan ook naar het Ouders gedeelte? Van mij hoeft dat niet. Onnodig veel aandacht aan details.

Je hoeft ‘m niet te benutten hè

Flanagan

Flanagan

03-07-2021 om 13:08 Topicstarter

Bedankt voor snelle reactie. Ik dacht even dat het aan mij lag.☺️
Voor de correcties van spellingsfouten, (als gevolg van erover heen kijken), is de mogelijkheid wel plezierig. Niet zo zeer om de inhoud te veranderen.

Nog even geduld dus.

Ik dacht juist altijd dat er nadrukkelijk gezegd werd dat bij ouders.nl géén correctiemogelijkheid zou komen? (dit om te voorkomen dat gebruikers inhoudelijk gaan wijzigen en je dan rare discussies krijgt). Maar ik lees de viva topics niet, dus ik kan best ergens wat gemist hebben.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

09-07-2021 om 23:31

Jesse_1 schreef op 03-07-2021 om 16:59:

Ik dacht juist altijd dat er nadrukkelijk gezegd werd dat bij ouders.nl géén correctiemogelijkheid zou komen? (dit om te voorkomen dat gebruikers inhoudelijk gaan wijzigen en je dan rare discussies krijgt). Maar ik lees de viva topics niet, dus ik kan best ergens wat gemist hebben.

Bij het andere forum heb je inderdaad een wijzigingsmogelijkheid. Je kunt, indien je dit wilt, ook melden wat je dan gewijzigd heb of waarom. Maar ik heb daar volgens mij zelden een post gezien die daarna drastisch was gewijzigd. Meestal gaat het dan om een tik- of spellingsfout. Bedenk nu ineens dat ik trouwens laatst wél een flink gewijzigde post zag. Daar werd die forummer toen ook op aangesproken. De betreffende forummer had zijn of haar bericht snel gewijzigd, toen deze geen gelijk kreeg en geconfronteerd werd met wat hij/zij had geschreven. Maar zoiets heb ik verder nooit gezien eigenlijk.

@Flanagan: ik heb vandaag ook ergens een tikfout gemaakt. Zag dat er bij mijn bericht na plaatsing een potloodje rechtsboven in beeld stond. Daarop klikken en je kunt wijzigen. 

Flanagan

Flanagan

09-07-2021 om 23:40 Topicstarter

Bedankt. Potloodje dus.

Idd voor de spellingsfouten. 

Het kan volgens mij nog niet, noch bij viafora noch bij ouders.nl. Het is de bedoeling dat het bij beide mogelijk wordt.

Hen74 heeft het over viva forum, denk ik. Viafora heeft nog geen laatst. Maar ik zal zo op een potloodje rechtsboven proberen te letten, misschien is het sinds gisteren ingevoerd.

https://www.ouders.nl/forum/over-het-forum/veranderingen-op-het-ouders-nl-forum-per-8-juli#10

Edit: ja, er is een potloodje. Dus het kan ook op ouders.nl.

Esther-Forumbeheer

Esther-Forumbeheer

10-07-2021 om 10:35

Jesse_1 schreef op 03-07-2021 om 16:59:

Ik dacht juist altijd dat er nadrukkelijk gezegd werd dat bij ouders.nl géén correctiemogelijkheid zou komen? (dit om te voorkomen dat gebruikers inhoudelijk gaan wijzigen en je dan rare discussies krijgt). Maar ik lees de viva topics niet, dus ik kan best ergens wat gemist hebben.

Het kan alleen het eerste halve uur. Dat was wel iets wat op de planning stond voor het oudersforum en is nu versneld toegevoegd. Als men het speciaal aanvraagt kan de Topicstarter nog wel het eerste bericht wijzigen later maar dan alleen voor bijv afvaldraadjes. 

Flanagan

Flanagan

13-07-2021 om 22:07 Topicstarter

Oh, wat ben ik blij met de invoering van de potlood; aanwinst.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.