Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Toch maar zo

Toch maar zo

13-03-2016 om 16:45

nickje pikken


Toch maar zo.

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is. Ook klinkt het idd niet als toeval als meerdere nicks van je vlak na elkaar gebruikt worden.

Ik zou het eigenlijk heel logisch vinden dat er bij het inloggen in beeld zou komen:" deze nick is reeds in gebruik ".
Maar of dat voldoende is? Een hoofdlettertje invoeren of er een cijfer bijzetten en de nicks lijken nog steeds veel op elkaar.

Als er bijvoorbeeld discriminerende uitspraken met mijn nick worden gedaan of zeer kwetsende opmerkingen zou ik ook niet blij zijn.

Ook al ben je hier anoniem, het voelt niet fijn. Plaatsvervangende schaamte zeg maar.

En als iemand reageert met:"dat klopt, we zijn niet dezelfde" zou ik ook mijn twijfels hebben of dit toevallig is.

Wikke

Wikke

14-03-2016 om 00:46

tja

Je kan een nick hier niet claimen, doordat je steeds zo gemakkelijk van nick kan veranderen. Dat laatste vind ik een voordeel, om herkenbaarheid te voorkomen.

Op een gegeven moment zag ik hier wel eens een andere Wikke voorbijkomen, en ben ik overgegaan op een andere nick.
Die andere Wikke postte trouwens geen rare dingen.

Nou is Wikke niet een veelvoorkomende naam, dus misschien is het toch wel vreemd?

Nieuw.

Misschien leest iemand die nieuw is hier en daar wat, denkt, ik kan op dit forum mijn vraag stellen. Dan blijkt dat je moet registreren om te kunnen reageren of topic openen en pakt diegene gewoon een nick die voorbij kwam.

Misschien niet wetende dat velen hier al jaren komen en geen besef dat veel nicks eigen en vertrouwd zijn?

@Emma

@Emma

14-03-2016 om 07:43

Wil

Bij mij is het anders gegaan. Ik heb me aangemeld onder de naam Emma. Bij elk forum waar ik me aanmeld (zijn er 4 ofzo) krijg ik wel een melding dat de naam al bestaat, dat je een andere moet kiezen. Ik ben er dus vanuit gegaan dat ik de enige was. Ik stond echt raar te kijken toen er nog een was. Ik dacht dat ik gehackt was ofzo.

Mijntje

Mijntje

14-03-2016 om 09:33

Emma

Emma staat hoog in de top 10 van meest gekozen meisjesnamen. Dus niet gek dat iemand die naam kiest (bv met een dochter die ook zo heet). Ik zie er geen opzet of kwade bedoelingen in.

dya

dya

14-03-2016 om 10:35

ik heb dat ook wel eens dat ik ineens een naam voorbij zie komen die ik ook al eens heb gebruikt. Denk dan ook wel eens dat ik het ben, tot ik het ga lezen. Ik gebruik bijna iedere keer een andere nick dus de kans is al wat sterker aanwezig

Toch maar zo

Toch maar zo

14-03-2016 om 10:40

natuurlijk

Natuurlijk kan het zijn dat ik met meerdere nicks zelf ook wel eens per ongeluk gebruikt heb gemaakt van een nick die niet vaak post en dus buiten mijn weten al lang bestaat. Dat kan, dat is ook niet wat ik bedoel.

Hoe lang gebruiken jullie je meest vast nick al?

Li

Li

14-03-2016 om 11:53

nick

Zou het niet kunnen dat je probeert een nick te bedenken en dat er dan iets omhoog komt in je brein dat daar juist beland is doordat je hem eerder hier hebt gelezen? Ik merk dat soms wel bij mezelf.

Daarom doe ik mijn best om echt afwijkende nicks te bedenken. En nee, ik gebruik deze nick nog niet lang. Ik wissel om niet herkenbaar te zijn. Mijn vorige nick had ik best lang en ik varieerde af en toe met aantal kinderen en zo, maar was toch bang voor herkenbaarheid. Dus misschien moet je een voorraadje van hele aparte nicks hebben.

Toch maar zo

Toch maar zo

14-03-2016 om 12:05

Dat kan natuurlijk heel goed. Alleen ben ik die nicks in de loop van de jaren nooit tegengekomen en dacht daardoor dat ik ze kon gebruiken. Ik zie dat één van mijn nicks in 2008 werd gebruikt, maar zolang gebruik ik die nog niet, ik dacht daarmee niet in iemands vaarwater te zitten.
Bij mijn volgende nick zal ik die eens invoeren in "zoeken" om te zien of die naar boven komt, dat lijkt me voor nu het beste

@Emma

@Emma

14-03-2016 om 12:31

mijntje

Ik snap ook wel dat Emma een veelgebruikte naam is. Waar het mij om gaat is dat je welke naam dan ook hier kunt gebruiken zonder de melding dat die naam al bestaat op het forum. Dus of je nou Emma of Mijntje heet of Godelinde253 maakt niet uit. Snap je?

Nickje

Nickje

14-03-2016 om 12:58

nee Emma

Die melding krijg je wel als je een naam 'claimt', dus echt bij je account zet, dan lukt het mij niet om mij vast @Emma te noemen als jij dat hebt gedaan.

Het gaat dus alleen om het gebruik van een tijdelijke nick en er zijn zo ontzettend veel nicks gebruikt in 20 jaar tijd dat je helemaal gek zou worden van de meldingen als je geen tijdelijke nick mag nemen voor 1 draadje.

Tonny

Tonny

14-03-2016 om 14:23

mijn nick

heb ik sinds er hier geen echte namen meer warden gebruikt. Klinkt nu vreemd, je gewone naam gebruiken, maar destijds was het dat niet.

Het was heel raar dat mijn naam onlangs gepikt werd, maar dat gebeurde zo opvallend dat iedereen het ogenblikkelijk door had.

Ik heb een tweede nick, die heb ik nog nooit door een ander zien gebruiken. En nu en dan een gelegenheidsnaampje.

Tonny

Dus jij hebt een dubbele persoonlijkheid

Personen/nicks.

Dus eigenlijk zitten we hier met 25 man op OO? Als ik lees dat "toch maar zo" nog minstens 7 andere nicks gebruikt dan is OO helemaal niet zo groot.....whaha

Tonny

Tonny

14-03-2016 om 14:39

dat klopt Wil

maar ik val weleens uit mijn rol, mensen die er talent voor hebben, hebben mijn beide persoonlijkheden helder in beeld.

Li

Li

14-03-2016 om 15:41

haha

Dat talent heb ik nou helemaal niet. Mensen zeggen dan: "ik heet vanaf nu Kat en je snapt wel wie ik eerst was", omdat ze toen Kitten heetten. Nou, ik echt niet.

Even incognito

Even incognito

14-03-2016 om 16:56

herken sommige nieuwe namen aan hun situatie

Iemand die ik ken in real life herken ik hier aan de dingen die ze beschrijft. Ken nu al 3 nicks van haar. De situatie van haar kind op school, of thuis ik zie het altijd meteen. En het is geeneens iemand waar ik wekelijks koffie mee drink.

Mijntje

Mijntje

14-03-2016 om 17:11

Emma

Dat snap ik. Alleen daar is niets aan te doen. De techniek schrijdt voort, dus wie weet loggen we over een x aantal jaren in met een vingerafdruk

Kittie

Kittie

14-03-2016 om 18:24

Getver Even Incognito

Je hebt het vast niet over mij. (maar wie weet, is dit forum idd veel kleiner dan we denken) maar ik krijg nu tóch de bibbers.

Toch maar zo

Toch maar zo

14-03-2016 om 18:53

Wil40

Niet 7 tegelijk hoor! Ik heb een nick die ik in relatiedraadjes gebruik, beroepsmatig en voor algemene onderwerpen. Dat zijn 3 redelijk vaste nicks.
Heel soms neem ik een gelegenheidsnick als er maar iets van herkenning zou kunnen zijn. Ik leg zelf ook redelijk snel puzzelstukjes bij elkaar en herken daarom vlot de mensen met nieuwe/gelegenheidsnick.
Stel ik word hier beroepsmatig herkend, dan vind ik niet dat men ook nog andere dingen van mij te weten hoeft te komen.
Ik zal bv ook facebook nooit gebruiken voor zaken waar een eigen mening bijhoort. Je ziet van mij geen politieke opvattingen, geen krantenartikelen en in de verste verte geen grappen/postingen over gevoelige onderwerpen of privézaken.

Moi

Moi

14-03-2016 om 19:12

Even incognito

Oeps, ook ik (met diverse wisselende nicks) word nu wel nieuwsgierig (zenuwachtig is een te groot woord) wie je bedoelt

Kan je iets loslaten over bijv. ongeveer leeftijd/groep/klas van kind, of een letter uit de plaats waar diegenen woont?

Even checken of je mij misschien in het vizier hebt.

dya

dya

14-03-2016 om 20:12

tja

ik gebruik ook bijna voor ieder onderwerp een andere nick, om proberen herkenning te voorkomen. Dus ik ben al 3/4 van het forum haha . Nee, ik geloof niet dat we met zo weinig zijn, daar zijn de onderwerpen en de details te divers voor. Ik herken ook wel eens iemand die steeds dezelfde details/problemen heeft maar wel onder een andere nick schrijft. Ik denk dat ik aardig vanaf het begin hier meeschrijf maar wordt nooit een van de vaste kliek door al die nicks.

Egel

Egel

14-03-2016 om 20:21

haha Even Incognito!

Ik denk dat ik jou juist herken!! (je voor-vorige nick begon met de V) - maar dat is misschien niet helemaal eerlijk.

Maar verder ben ik er ook niet goed in hoor, anderen herkennen. Ik ben soms wel enorm benieuwd of er iemand uit mijn straat of wijk ook wel eens op OO post, of iemand in mijn kennissenkring.

Zelf zou ik het heel vervelend vinden om door iemand herkend te worden. Ik vind dat echt een dilemma hier. Ik zou het enerzijds heerlijk vinden om gewoon te schrijven: ik ben Egel, … oud, zoveel kinderen van .. jaar oud, dit zijn mijn hobby's, dit is mijn werk (nou ja die hoeft niet), dit is mijn man, dit zijn mijn standpunten momenteel. Gewoon om hier bekend te zijn.
Dat wil ik natuurlijk helemáál niet in het echt.

Even incognito

Even incognito

14-03-2016 om 20:43

Nee nooit een V

Ik had Nick 1 en 2 . Nick 1 is de deur uit en nu heb ik Nick 2 en 3 en heel af en toe een gelegenheidsnick, zoals in dit draadje. E er n Nick me tv een V heb ik nooit gebruikt.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

14-03-2016 om 21:54

Egel

Ik was het niet maar ik weet het wel En het stoort me ook niet heel erg. Ik gebruik wel eens een andere naam zodat toevallige passanten me niet linken aan mijn normale nick, maar dat vaste forummers me herkennen vind ik niet zo'n probleem.

Forumbeheer

Ik ben benieuwd of het forumbeheer kan zien hoeveel unieke forumdeelnemers er per maand zijn. Hoeveel echte mensen er achter al die nicks zitten.

Sommige gelegenheidsnicks of nieuwe nicks heb ik meteen door, soms denk ik echt dat we met heel veel zijn. Wat zou de 'harde kern' hier zijn? Een man/vrouw of 50? Ik heb in de 15 jaar dat ik mee schrijf op dit forum zo'n twee keer een gelegenheidsnick gebruikt.

skik

Wisselnick

Wisselnick

14-03-2016 om 22:47

veel nicks

Ik wissel vaak van nick.
Ik probeer wel in één draadje dezelfde nick aan te houden (dat is toch verplicht?), maar dat is wel eens moeilijk als het een lange draad is en ik een tijdje niet gepost heb. Dus het zal wel eens een keertje misgaan, want terugzoeken is moeilijk. Maar dat gebeurt dan niet expres.

Ik herken sommige andere forummers snel aan hun schrijfstijl en aan persoonlijke details.
Schrijfstijl verraadt echt veel, een aantal vaste forummers herken ik vaak al na een halve zin.
Ik hoop dat ik zelf niet herkenbaar ben, maar ben bang dat dat niet lukt.

Ik vind het jammer dat ik door het nickwisselen hier geen band met andere forummers kan opbouwen.
Maar ik vind mijn privacy belangrijker.
Vooral nu het forum zo goed met Google te vinden is, vind ik het eng.

Tonny

Tonny

15-03-2016 om 08:27

Eng?

Ik weet dat veel mensen hechten aan hun privacy, maar besef ook dat die privacy in de hedendaagse googlebare wereld relatief is.
Wat vinden jullie precies 'eng' aan herkenbaarheid? Sommigen kiezen ervoor nooit naar een meeting te komen omdat ze dan minder anoniem zullen zijn, na een ontmoeting met ' echte mensen' ( terwijl de meesten daar ook gewoon hun OO-Nick voeren)

Dat je privedingetjes onder een gelegenheidsnick deelt snap ik wel. Vele jaren geleden zat er een buurvrouw uit mijn vorige dorp op OO. Die vertelde verhalen die ik liever niet had geweten. Dat kan onaangenaam aanvoelen, maar verder niet. Ik houd mijn mond. Je hoort in de trein of zo ook weleens verhalen die niet voor jouw oren bestemd zijn.
Alle andere verhalen zijn voor mij net zoiets als verhalen in een blad, met het grote verschil dat je erover met elkaar in gesprek kunt zijn - zonder tussenkomst van een redactie.

Mieke

Mieke

15-03-2016 om 08:50

Niet eng

Ik vind het niet eng maar ik vertel nooit mensen dat ik op een fora schrijf. Het is ook geen onderwerp van gesprek overigens. Ik vind het wel bijzonder dat er blijkbaar ook hier hier mensen zijn die allerlei verbanden leggen en nicks proberen te herkennen.

Ik schrijf hier al jaren en jaren mee. Ik lees meer dan ik schrijf. Ik herken sommige nicks omdat ze altijd over een bepaald onderwerp schrijven. Verder niet. Ik probeer ook geen mensen te herkennen. Ik kijk vaak niet eens naar de nicks om te zien wie er gereageerd heeft. Ik lees alleen de reacties.

Bewust een nick van iemand anders pakken zou ik ook nooit doen. Naar een bijeenkomsten ook niet maar daar heb ik ook echt geen behoefte aan.

Nu ik weet dat er blijkbaar mensen zijn die alles onthouden en proberen verbanden te leggen ga ik ook maar wat meer verschillende nicks gebruiken. Ik ga er maar eens een paar verzinnen.

chrysant

chrysant

15-03-2016 om 09:22

the voice

Hortensia "Om verwarring te voorkomen zou ik dan dendranthema nemen " Jaaaa, doen!
En verder, ik vind het gewoon fijn om hier anoniem te zijn. Wat ik eerder zei, ik ben ooit herkend. Die persoon vond het nodig te vissen naar dingen, zodat ik gelijk doorhad dat het hier vandaan kwam. Wie weet hoeveel mensen mij al eerder herkend hebben en niets gezegd hebben. Ik ben best gesloten over bepaalde dingen, vond het fijn hier dingen over kwijt te kunnen en een klankbord te hebben maar aan de hand van iets onbenulligs uit een andere rubriek was ik ontmaskerd. Ik heb toen besloten hier rond te gaan fladderen. Dat is al een jaar of 6 a 7 geleden. Komt ook bij dat ik me realiseerde dat mijn kinderen ook recht hadden op privacy, dat hun probleem ook niet via mij de media ingeslingerd werd.
En net zoals ik het fijn vind anoniem te zijn, vind ik ook fijn dat ik degenen die hier komen ook verder niet ken. Dat die personen anoniem zijn voor mij. Ik word hier niet gehinderd door uiterlijkheden, eigenaardigheden. Dus totaal onbevooroordeeld. Een soort the voice of Holland, op omgedraaide stoelen. En dat past bij mijn geslotenheid over bepaalde onderwerpen. Daarom ga ik niet naar meetings. En nee, ik herken nicks, mensen etc niet en nee, ik heb geen vaste nicks maar vlinder wat rond. Ik zal overigens nooit een bekende nick pakken als Tonny, om bij het voorbeeld uit deze draad te blijven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.