Over het forum Over het forum

Over het forum

Toch maar zo

Toch maar zo

13-03-2016 om 16:45

nickje pikken


Toch maar zo

Toch maar zo

15-03-2016 om 10:21

Mieke/Tonny

"Ik vind het wel bijzonder dat er blijkbaar ook hier hier mensen zijn die allerlei verbanden leggen en nicks proberen te herkennen."

"Nu ik weet dat er blijkbaar mensen zijn die alles onthouden en proberen verbanden te leggen ga ik ook maar wat meer verschillende nicks gebruiken. Ik ga er maar eens een paar verzinnen."

Mieke wat mij betreft zit je er helemaal naast. Ik probeer niets te herkennen, ik probeer geen verbanden te leggen. Het is gewoon of bv mijn buurvrouw voor mij staat met haar handen voor haar ogen en zegt: jij ziet mij niet.
Het is zoals het is, ik probeer niets, ik doe nergens mijn best voor. Hooguit eens een knikje van: ah, oke, jij bent het. Herkenning. Meer is het niet. En dat is meer bij een gelegenheidsnick als in het echt, voor mij ben je je vaste nick.

Tonny: het heeft er niet mee te maken dat het eng is om herkenbaar te zijn. Het is eng wat het internet teweeg kan brengen en met mensen doet. Als in een feit, niet wat ik ervan vindt. Dat heb ik helaas een keer of 3 mogen ervaren.

Ik ben een keer naar een meeting geweest, daar ligt het niet aan. Het was leuk de mensen bij de nicks te zien. Het was heel gezellig, maar voor mij niet per se voor herhaling vatbaar, zeker omdat ik niet van reizen houdt (ik vind het snel te ver) en het mij veel energie kost. Bij mij zit het m dus niet in het eng vinden om herkent te worden. Ik weet alleen de impact van het internet, ook uit eigen ervaring en daarom is mijn privacy me dierbaar en die van mijn kinderen nog meer.

drane

drane

18-03-2016 om 13:39

herkenning

Ik heb ook ooit iemand herkend hier op OO. Ik vond het heel vervelend daar zij allerlei prive informatie hier plaatste. Ongemakkelijk.

Op een gegeven moment heb ik haar gezegd dat ik haar herkende. Dat ik dacht dat zij ... was en dat ze dus nu wist dat ze herkend werd.

Heel bijzonder dat ze in eerste instantie haar nick bleef houden.

Ik hoop dat ik never herkend wordt en dat als dat zo is het me gezegd wordt. Ik heb wel spijt van sommige dingen die ik geschreven heb in het verleden.

ja ooit iemand herkend uit real life

Nou ik heb hier jaren geleden binnen een klein groepje kletsers in de "Gezellug"-rubriek (het Spotters-KV) zomaar ineens pats boem iemand herkend. Toen haar woonplaats en het werk van haar man een keer tussen neus en lippen voorbijkwamen, viel ineens een kwartje! En daarna viel het ook bij haar.

Toen zijn we aan het mailen geslagen en hebben we elkaar weer ontmoet (het was 10 jaar geleden, we waren elkaar echt uit het oog verloren) en een vriendschap opgebouwd die veel hechter was dan doaarvoor.
En ik ben er nog elke dag blij mee dat we elkaar weer gevonden hebben!

herkenning

Ik heb wel eens mensen uit mijn (woon)omgeving herkend. En zij mij ook. Aangezien ik hier nooit meer schrijf dan ik op het schoolplein of bij de koffieautomaat vertel, vind ik dat geen probleem.
Ik ben in al die jaren paar keer van nick gewisseld, maar die liggen allemaal in dezelfde sfeer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.