Over het forum Over het forum

Over het forum

Onbetrouwbare berichten

Beste forumlezers, 

We krijgen veel rapportages over vermeende onbetrouwbare berichten. Soms zelfs met vragen aan ons. Wij kunnen door het huidige systeem die niet beantwoorden helaas.

Bij één bericht, wat niet al te ver gaat, en ook niet met een nieuw account gaan wij niet meteen over tot verwijderen. Advies: stel een neutrale vraag. Komt er een normale reactie dan wachten we het af, gaat het alleen maar vreemder worden dan gaan we over tot verwijdering. 


En toch ben ik erg blij met t snelle verwijderen van bv steeds weer in dezelfde trant onderbroeken vragen. En dat er geen melding van wordt gemaakt maar gewoon hup weg.Top! Dat jullie IP adressen kunnen zien scheelt ook. 

Forumbeheer

Forumbeheer

28-05-2021 om 09:52 Topicstarter

Ter aanvullilng: de laatste tijd krijgen we ook veel meldingen omtrent spam en dan gaat het niet om een nieuwe forummer die in een alternatieve hoek zit. We kunnen niet overgaan tot verwijderen als het gaat om deze reacties. Een andere mening mag. Jullie zijn natuurlijk wel welkom om dat advies met argumenten te ontkrachten als je dat wil. 

Forumbeheer schreef op 28-05-2021 om 09:52:

Ter aanvullilng: de laatste tijd krijgen we ook veel meldingen omtrent spam en dan gaat het niet om een nieuwe forummer die in een alternatieve hoek zit. We kunnen niet overgaan tot verwijderen als het gaat om deze reacties. Een andere mening mag. Jullie zijn natuurlijk wel welkom om dat advies met argumenten te ontkrachten als je dat wil.

Op zich is negeren dan effectiever denk ik (als het gaat over wie ik denk dat het gaat).

Echter: wetenschap is geen mening. Dus aperte nonsens moet wel duidelijk herkenbaar zijn als persoonlijke mening en niet als gelijkwaardig alternatief...

gr Angela

Misschien gaat het zelfs te ver om "aperte nonsens" de status van 'mening' te geven.

Delusional heet iemand dan in goed Nederlands 😉

gr Angela

We hoeven natuurlijk niet allemaal aan de criteria van Skepsis te voldoen. Er zijn, volgens Ivan Wolffers ook zaken als 'complementaire geneeskunde' die mogelijk niet zo dichtgetimmerd wetenschappelijk zijn als wat de meeste mensen van de wetenschap verwachten maar die voor veel mensen toch ook heel veel betekenen. Natuurlijk heb je dan ook een disclaimer nodig dat je altijd naar een BIG geregistreerde hulpverlener gaat maar de alternatieven zijn niet zonder waarde.

En eerlijk gezegd, het hangt er natuurlijk vanaf, maar ik mag dat wel graag lezen.

Een mooie term die ik in het coronakader tegenkwam is dan ook 'absence of proof is not proof of absence'.

I rest my case.

gr Angela


Ik zou willen dat we wel aan de normen van Skepsis voldoen. Iedere keer die zelfde onzin over supplementen als iemand een medische vraag stelt. Een echte dokter stelt geen diagnoses op afstand of geeft adviezen voor medicijnen op een forum.

We zijn hier in principe allemaal leken, want ouders, en je wil niet al teveel prijs geven over je eigen werk. En toch komen we hier en geven elkaar adviezen.

Op gebieden waar je ook voor terecht kunt bij deskundigen. Dieet, opvoeding, scheiding, convenanten, herkenning of ervaring met ziektebeelden of klachten.

Van alles komt voorbij.

En soms zijn de 'deskundigen het ook niet eens of kunnen de wetenschappelijkheid niet aantonen'. Maar raden het niet af, soms zelfs juist aan.

https://nos.nl/artikel/2371045-helpt-extra-vitamine-d-tegen-corona-gezondheidsraad-ziet-er-geen-bewijs-voor

https://www.ad.nl/binnenland/experts-roepen-iedereen-op-slik-vitamine-d-tegen-corona~a6e26440/

Je kunt heerlijk genieten van het commentaar van Skepsis, oh, oh, wat een domme mensen zijn er toch op de wereld, maar dat is toch ook echt een uithoek van 'wetenschapsnazi's' -vgl. 'taalnazi's'- en niet de gemiddelde standaard.

AnneJ, wetenschap is geen mening. 

gr Angela

(en de mens is van nature geneigd voor eigen gewin te gaan dus of it sounds too good to be true.....)

Gr Angela

Wetenschap is voor een belangrijk deel ook 'voorlopige' kennis. Tot het tegendeel bewezen is. Ook de wetenschap heeft, historisch gezien, een aantal blamages op het blazoen.

.... en jij denkt dat ene natuurgenezerpropagerende poster bijdraagt aan het verbeteren van  wetenschappelijke bewijzen? Wow. Ik krijg de indruk dat je graag allerlei meningen wilt 'legitimeren'. Mits ze in jouw voorlopige levensbeeld passen?

gr Angela

Idem Angela.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.