Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Forumredactie OO

Forumredactie OO

06-09-2013 om 12:31

Opmerkingen over de nieuwe site en het forum


Tijgeroog

Tijgeroog

25-09-2013 om 19:01

Knop naar boven

Op tablets en telefoons heb je geen home en page up knop.

Zelf gebruik ik op de iPad niet de standaard browser maar Mercury, waarmee ik met een vingerbeweging ook bovenaan de pagina ben, maar ik weet dat de meeste mensen dat niet gebruiken. En dan is het fijn als een regel als "Home » Forum » Over het forum » Opmerkingen over de nieuwe site en het forum" ook onderaan de pagina staat.

CJ

CJ

25-09-2013 om 19:07

geen home of page-up button.....

Helaas hebben tegenwoordig niet alle toetsenborden meer een home of page-up button.
Mijn draadloze heeft dat dus niet.

Ook op mijn IPad kan ik geen gebruik maken van een home of page-up toets.... Blijft dus scrollen.

hey dank

hey bedankt
fijn om te weten die home en die page up functie!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

25-09-2013 om 22:59

Niet op de tablet

Voor de tabletgebruikers zou zo'n knop makkelijk zijn omdat je geen toetsenbord hebt.

margje van dijk

margje van dijk

26-09-2013 om 11:37

Windows 8 niet?

Op mijn laptop met Windows 8 doet die Homeknop het niet, en de Page Up/Down ook niet. Op een andere PC met Windows 7 doet-ie het wel.
Margje

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

26-09-2013 om 15:27

Reactie

Reactie

Beste mensen,

Wij als Forumbeheerders schrikken nogal van al de modder die wij over ons heen krijgen. Laten we over 1 ding duidelijk zijn. Het Forumbeheer heeft niets te maken met de lay-out, met de ontwikkelaars die het forum maken, met het nieuwe cms, en vooral niet met het nieuwe beleid. Natuurlijk kunnen wij op sommige vragen wel antwoord geven maar lang niet op alle vragen die jullie ons nu toeschuiven maar waar wij echt helemaal niets mee te maken hebben. Daarvoor moet je bij de redactie van Ouders Online zijn.

Wat wij doen is spam weghalen, zorgen dat het prettig blijft op het forum, geen ruzies ontstaan, nuja het oude bekende (geen twee verschillende namen in een draad etc etc etc etc.)

Wij zitten soms ook met onze handen in ons haar en ja ook wij hebben soms vragen maar weigeren mee te gaan in de bak modder die sommigen over ons en de redactie heen stort. Natuurlijk zijn wij ook in voor nieuwe dingen en ja, ook de ontwikkelaars lezen mee om zo goed mogelijk in te gaan op jullie vragen. Daarom verandert er zoveel de laatste tijd, de vragen die jullie hebben, of soms zelf de dwingende dingen (we willen niet google doorzoekbaar zijn want ik heb met mijn eigen naam geschreven in 19zoveel...) overal wordt naar geluisterd. En ja, dan is er opeens iets gebeurd wat jullie vragen maar dat is dan weer niet goed genoeg OF jullie hadden het anders voor ogen gehad. Dat is begrijpelijk maar er wordt heus wel naar jullie geluisterd. Wij als forumbeheer zijn dankbaar voor de mailtjes als er bijvoorbeeld spam op het Forum staat, dan kunnen we gelijk ingrijpen, maar ook wij zijn maar gewone mensen met vaak een gezin die niet 24 uur per dag achter de pc zitten.

Het hele verhaal over de donaties wordt uitgezocht en reken maar dat dat iets is wat echt goed wordt uitgezocht want ik zelf weet dat er veel meer mensen zijn die maandelijks of jaarlijks een donatie doen aan Ouders Online. Dus heb vertrouwen dat dat echt goed wordt uitgezocht.

Alle nieuwe dingen zijn in het begin moeilijk en soms, als je al 15, 10 jaar op Ouders Online komt, onverwacht en schrikken. Ook wij als forumbeheerders vinden dat soms. Maar hee, als we met de tijd mee willen gaan kan Ouders Online niet anders dan drastische stappen zetten. Als je kijkt waar het forum 4 maanden geleden stond ten opzichte van 6 jaar geleden was dat zeer zeer bedroevend.

Dus stop alsjeblieft met boos zijn maar geef de redactie van Ouders Online de tijd en vooral het inzicht om op jullie wensen in te gaan (in feite zijn ze dat al omdat jullie draadjes van voor 2005 niet meet te googlen zijn bijv, dat google een paar dagen nodig heeft om ze weer weg te schrijven daar kan OO niets aan doen).

Aan dit cms zitten voordelen en nadelen, bij OO zitten vooral nadelen omdat ze niet zo gigantisch groot zijn en met 3!!! servers moeten werken en dat maar een bepaalde capaciteit aan mogelijkheden aankan. Daarmee moet je ook rekening houden. Het is dan ook niet eerlijk om ons (forumbeheer) of de redactie daarvoor te straffen.

Er is al heel lang gevraagd, door een heel grote groep gebruikers, naar een nieuw, eigenlijk eigentijds forum. Dat is er nu maar er zitten bugs en foutjes in, dat klopt en als iedereen nu opbouwend mee wil kijken dan zul je zien dat dat over een paar maanden allemaal vloeiend is opgelost.

We hebben lang nagedacht of we dit als Forumbeheer moesten schrijven maar we voelden ons recht in onze rug gestoken en dat doet zeer zeker omdat we al net zolang als jullie het forum levend houden. Het zou jammer zijn als jullie dat vergeten!

Ik wens iedereen wijsheid en vooral geduld toe.

Forumbeheer Ouders Online

wizzer

wizzer

26-09-2013 om 15:40

Tja

Deze laatste reactie voelt een beetje als de klantenservice van een bedrijf die mij vertelt dat zij er ook niets aan kunnen doen dat hun technische afdeling slecht werk heeft geleverd.

Ik snap die scheiding tussen forumbeheer, redactie en ontwikkelaars niet om eerlijk te zijn. Kunnen jullie dat uitleggen?

(en ik ben het ermee eens dat er iets moest gebeuren, op dezelfde weg doorgaan, dan zou het forum ook ten dode opgeschreven geweest zijn).

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

26-09-2013 om 15:47

Voor Wizzer

Er valt weinig aan te begrijpen. De drie beheerders hebben weinig te maken met alle veranderingen maar we vinden heel veel postings waar het forumbeheer op het matje wordt geroepen.

Er is duidelijk uitgelegd wat onze taak is, verder niet. Wij wilden ook graag een modern forum. Ik schaamde mij wel eens om iemand te verwijzen naar het oude forum, ik kreeg er ook vaak kritiek op.

Verder was het gewoon niet handig om niet googlebaar te zijn. Je krijgt geen nieuwe mensen meer en dan bloedt het dood. Natuurlijk zijn wij ook niet blij met alle veranderingen maar we hebben even uitgelegd hoe het zit.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

26-09-2013 om 15:48

Nog een dingetje

Ik ga een nieuw draadje openen met puntsgewijs wat men anders zou willen. Ik krijg het gevoel dat alles een beetje ondergesneeuwd is in de eerste draadjes. Verder kan het zijn dat wat je eerst wilde nu niet meer echt nodig is nu we er aan gewend zijn.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

26-09-2013 om 15:56

Antwoord

Klantenservice....nouhou hoor!

Ja, we kunnen dat uitleggen:

Het Forumbeheer bestaat uit 3 mensen die het reilen en zeilen OP het forum (en alleen daar) in de gaten houdt. Hebben we spammers, dan worden ze door ons weggehaald, schrijven mensen met 2 nicks in een draadje dan wijzen we ze erop dat het niet mag. Als mensen vragen aan ons om iets te veranderen in hun posting omdat ze bijvoorbeeld een verkeerde nick hebben neergezet dan veranderen we de nick. Als mensen iets verkeerd geplaatst hebben in een verkeerde rubriek dan zorgen wij ervoor dat het verplaatst wordt.

WE zorgen en zien erop toe dat de sfeer op het forum goed blijft, felle discussies mogen maar schelden etc niet. Racisme mag ook niet en elkaar uitmaken voor de meest vreselijke dingen ook niet. We lezen elke posting, elke dag weer en kijken goed of er intussen niets 'fout' gaat.

Kortom, we proberen de sfeer goed te houden, dat de regels gevolgd worden en dat als mensen iets willen op het forum, we dat proberen uit te voeren (binnen ons kunnen).

Gewoon zoals het vroeger ook was, als je iets wil kun je ons mailen en dan proberen wij het uit te voeren. Maar dat gaat dus NIET over opzet van het forum, de veranderingen, de layout etc. Stomweg de postings van jullie

Duidelijk genoeg zo?

Forumbeheer Ouders Online

Lucerna

Lucerna

26-09-2013 om 15:59

Ik durf bijna niet meer te vragen.

Het mag naar klinken, maar ik voel het echt zo, alsof ik als fossiel wordt weggezet.

Wel handig dat er duidelijk is gemaakt dat er een verschil is tussen de (hoofd)redactie en tussen het forumbeheer. Ik denk dat veel mensen zich helemaal niet realiseren, dat dat verschillende mensen zijn.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

26-09-2013 om 16:13

Fossiel

We houden van fossielen, als het slaat op dat je al heeeel lang op Ouders Online komt!

Dus Lucerna; blijf komen, wij vinden het alleen maar heel fijn!

Forumbeheer Ouders Online

Rob

Rob

26-09-2013 om 16:17

Ik mis de apps op Iphone en Ipad

Die gebruikte ik meerdere malen per dag om bij te blijven, nu moet ik om goed overzicht te kunnen houden aanmelden op een computer en dat doe ik gewoon minder vaak per dag.
Is er al zicht op of er een nieuwe app gemaakt gaat worden.
Ik heb weinig verstand van apps bouwen, maar ben zeer bereid om tijd te investeren om zaken te testen mocht zo'n project weer van de grond komen. Het instellen van het aantal dagen zou mooi zijn.
Is het ook mogelijk om een hele rubriek in je bibliotheek te zetten?

Rob

Tijgeroog

Tijgeroog

26-09-2013 om 17:23

Rob

Je kunt met een browser op je iPad toch ook naar het forum gaan? Dat werkt bij mij tenminste prima. Ik heb standaard een tabblad met daarop de recente inhoud op m'n iPad-browser open staan en dan kan ik dus steeds in een oogopslag zien waar er nieuwe berichten zijn.

Rob

Rob

26-09-2013 om 17:41

Tijgeroog

Ja dat kan maar leest niet makkelijk vooral niet op mijn iphone, de app was voor mij echt een vooruitgang bij het oude forum.
Ik kon makkelijk instellen hoeveel dagen terug ik de topics wilde zien. En kon makkelijk van de ene rubriek naar de andere schakelen.
Dus als het mogelijk is zou ik weer een app willen, zelfs als die geld moet kosten.
Ik merk doordat ik vooral het forum vanaf mobiele devices las, dat ik nu niet zo veel meer op het forum kom, terwijl dat gemiddeld 2 keer per dag was.

Rob

Maylise

Maylise

26-09-2013 om 18:02

Forumbeheer

zoals ik in mijn andere reactie al schreef ik had geen enkel idee dat forumbeheer iets anders is dan de redactie. Ik denk dat de meeste mensen dat niet weten of de verschillen sowieso niet goed wisten. De kritiek/vragen/opmerkingen die aan jullie gericht zijn over het nieuwe forum zijn naar alle waarschijnlijkheid dan ook veel meer bedoeld voor de redactie of wie maar de beslissingen neemt.

Formbeheer, over googelbaarheid

"Verder was het gewoon niet handig om niet googlebaar te zijn. Je krijgt geen nieuwe mensen meer en dan bloedt het dood."
Geloof toch, alle reacties in diverse rubrieken overziend, dat de verwijten richting de redactie niet dít betreffen, maar de manier waarop. Vooral het feit dat het NIET gecommuniceerd is, integendeel: ontkend, weggewoven. Kan het niet meer staven want alle draadjes zijn weg
Ik vind dat ook bijzonder moeilijk te verteren. Dat staat verder helemaal los van de geweldige berg werk die verzet is, en evt. steekhoudende argumenten om idd het forum helemaal open te gooien. Het is ons gewoon anders voorgehouden. Dát vind ik lastig. En de redactie, en forumbeheer in dit bericht eigenlijk ook, reageert hierop niet inhoudelijk, maar alleen maar met het argument: het kon niet anders anders ging het forum als een nachtkaars uit. Ja, maar daar gaat het verwijt dus niet over.

Geen nieuwe mensen bij niet googlebaar? Lijkt me onzin

Forumbeheer schrijft dat er geen nieuwe mensen komen als het forum niet googlebaar is. En de afgelopen jaren dan? Toen was het forum ook niet googlebaar en kwamen er toch ook steeds nieuwe mensen. Geen steekhoudend argument dus.
Tenzij de forumredactie of het forumbeheer cijfers heeft over het aantal "leden" (zo noem ik de mensen met een account maar even) van een paar jaar geleden en nu waaruit blijkt dat het drastisch is afgenomen.

wizzer

wizzer

26-09-2013 om 22:25

veel minder postst

Ieder die regelmatig op het forum kwam heeft kunnen constateren dat het aantal posts steeds sneller afnam. Toen ik op het forum kwam kon je onmogelijk alles bijhouden. De laatste tijd waren veel forumrubrieken compleet leeg.

Lucerna

Lucerna

26-09-2013 om 22:43

forumbeheer, fossiel hier...

Forumbeheer:"We houden van fossielen, als het slaat op dat je al heeeel lang op Ouders Online komt!"
Nou, ik kom hier inderdaad al heel wat jaren, maar het fossiel sloeg vooral op mijn (vermeende) onvermogen om me aan te passen aan de nieuwe opzet van het forum. Fossielen springen niet mee zo soepeltjes als de draden nu

Pardoes

Pardoes

26-09-2013 om 23:34

Helena

Als je goed hebt gelezen, dan weet je dat het aantal bezoekers inderdaad zeer sterk is afgenomen. Dat heeft de redactie hier geschreven, en dat hebben de vaste bezoekers ook zelf kunnen constateren. Ik weet niet of jij ook zo'n vaste bezoeker bent? Er zijn vaak genoeg draadjes over geweest.
Denk je trouwens serieus dat de redactie geen inzicht zou hebben in de bezoekersaantallen? Als je een website hebt (zeker zo'n grote als OO), dan ben je voortdurend bezig met statistieken. Dat is ook wat adverteerders (die voor inkomsten zorgen) willen weten. Ik ben beroepsmatig met websites bezig, en uitdaging 1 voor vrijwel alle websites is: hoe kom je zo hoog mogelijk in je Google-rating. Ben je niet vindbaar via Google, dan besta je niet. Want hoe moeten mensen je dan gaan vinden? Natuurlijk, er gaat ook wel het een en ander 'via via' en via andere kanalen. Maar zonder Google kom je gewoonweg niet ver.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-09-2013 om 18:04

enthousiast

Ik word steeds enthousiaster over het nieuwe forum. Vooral het recente inhoud vind ik echt heel fijn. En ik lees nu ook postings die ik anders niet zo snel zou lezen, omdat ze in een rubriek staan waar ik nooit kom.
Dusseh...mijn complimenten!!!

de bibliotheek

Als ik op een onderwerp gereageerd heb, zet ik hem even in de bieb om het gesprek verder nog even te volgen.
Ik kan daar echter niet zien of er reacties zijn geweest.
Is daar misschien een aanpassing op mogelijk?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-09-2013 om 18:07

Weer hetzelfde

Ik kijk in Off topic. De draadjesstaan niet op datum maar ook niet op datum laatste reactie. Zo wisselen 2013, 2010, 2011, 2013 elkaar vrolijk af.
Ik snap deze opzet niet zo goed. Kennelijk is gekozen voor verspringende draadjes oo basis van reactie. Ik vind dat geen logische keus, maar het schijnt logisch te zijn. Wat ik niet snap, is dat draadjes compleet door elkaar staan, ik kan hier werkelijk geen chocola van maken.

Nick hopper

Nick hopper

30-09-2013 om 19:08

Rosa?

He? Als ik in off topic ga staan staat het laatste draadje bovenaan.

Het lijkt wel of jij op knop 'discussies' boven de lijst in het rode balkje hebt gedrukt? Dan staan bij mij ook alle draadjes door elkaar. Maar als ik dan op 'nieuwste reactie druk, staat het weer op volgorde. Als ik nog een keer daarop druk, komt het oudste draadje bovenaan.

Ligt het misschien aan die knoppen, in het rode balkje?

kob

kob

30-09-2013 om 20:01

Rosa

Rosa, ik wist niet eens dat dit kon maar ik denk dat dat is wat jij ziet ja, wat Nick zegt. Je hebt de keuze uit drie: sorteren op discussie, sorteren op reactie en sorteren op nieuwste reactie. Die laatste moet je aanklikken.
Ik heb het allemaal op sorteren op nieuwste reactie staan maar staat het op de andere opties dan ziet het er inderdaad heel vreemd uit.

Akelei

Akelei

01-10-2013 om 09:13

Rosa en FORUMBOUWERS

als je in het draadjesoverzicht op "discussies" sorteert, dan staan de draadjes in alfabetische volgorde van titel. Dus eerst de titels die met een leesteken, spatie o.i.d. beginnen, dan de titels die met een cijfer beginnen en dan de titels die met een A beginnen, dan B etc. etc. Dat betekent ook dat heel veel jaren door elkaar heen staan. Geen logische sortering vindt ik, want waar heeft de mensheid nou de kalender voor uitgevonden?

Als de forumbouwers deze sortering nou maar eens in "ontstaansdatum discussie" zouden veranderen, dan zouden héééé'l velen van ons geen probleem meer hebben met verspringende draadjes, één van de grootste klachten en volgens mij DE reden waarom velen van ons zo'n moeite hebben met het nieuwe forum. FORUMBOUWERS! Dit moet toch mogelijk zijn???

Tigress

Tigress

01-10-2013 om 11:14

Recente inhoud

Best leuk. Maar het zou zo helpen als men ook kan lezen in welke rubriek een topic is gestart.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-10-2013 om 14:34

Na een poosje zonder klagen

het nieuwe forum gebruikt te hebben, moet ik nu toch kwijt dat ik met een stuk minder plezier op het forum lees. Ik vind het er echt veel onoverzichterlijker op geworden. Ik sla daardoor van alles over. Mijn man roept 'tijd om afscheid te nemen', maar zover ben ik nog niet. Ik blijf het wel de moeite waard vinden. Maar het is dus wel meer moeite geworden.

Doordat ik niet in een overzicht zie wat de reacties zoal zijn en van wie en ik er niet meer even snel doorheen kan bladeren, verlies ik mijn belangstelling. Laat maar, denk ik dan. Dus helaas, ook na het aangezien te hebben, ben ik niet blij met hoe de lay-out nu is. Het kan anders. Daar hou ik het forumbeheer niet verantwoordelijk voor, maar ik hoop dat de ontwikkelaars het zich wel aantrekken. Ik mag aannemen dat de eigenaren van ouders.nl zich daar wel mee bezighouden en niet alles aan webdesigners overgelaten hebben. Een Henk Krol constructie is dat dan. "Wist ik veel wat er speelde?"

Een groot nadeel vind ik dat je niet onder de reactie van een forummer kunt reageren. In de oude opzet kon je in een oogwenk zien wat de titels van de reacties waren, wie dat had geschreven en je kon onder die reactie op de reageerknop drukken. Nu kun je alleen bovenaan op die knop drukken en zul je alle lappen weg moeten scrollen voor je weer bij het stukje tekst bent waarop je wilt reageren. Wat mij betreft zou er meer opengeklapt mogen worden, waardoor het overzicht compacter wordt.

Ik hoor ook echt niet bij de mensen die vond dat het forum totaal veranderd moest worden. Ik vond het prima zoals het was. Nu het dan wel veranderd is, hoop ik dat het wel weer prettiger wordt om er te lezen.

vraagje

Hallo mag ik wat vragen.
Zijn de berichten op dit nieuwe forum nu zeker weten allemaal te googlen? Zoiets begrijp ik ervan.

Als dat zo is wil ik mijn altijd gebruikte eigen naam toch misschien vervangen door een nick vanwege eventuele herkenbaarheid van mijn werk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.