Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Forumredactie OO

Forumredactie OO

06-09-2013 om 12:31

Opmerkingen over de nieuwe site en het forum

Er zijn mensen die nu missen dat je voorheen kon instellen van hoeveel dagen je de nieuwe berichten wilde zien. Dat kan nu niet meer. Je kunt in het overzicht zien welke rubriek nieuwe berichten hebben en hoeveel.

Maar zouden jullie dan een knop willen waarmee je meteen naar het laatst gelezen bericht in een discussie kunnen springen? Dat kun je doen zodra je ingelogd bent, want die informatie wordt dan gekoppeld aan je profiel (en niet aan je ipadres of zoiets). Dan kun je overal (mobiel, pc op je werk, thuis enz.) daar gebruik van maken om snel naar de meest recente berichten te springen.

Laat maar weten!

Justine


Forumredactie OO

Forumredactie OO

06-09-2013 om 12:37

Zo kun je snel naar favoriete discussies

Om snel naar een favoriete discussie te gaan zodra je inlogt, kun je gebruik maken van de nieuwe functie 'Mijn bibliotheek'. Ga naar het eerste bericht in de discussie, en klik op +bibliotheek. Daarmee zet je die discussie in je eigen biebje.

In dat biebje kun je ook artikelen plaatsen. Bijv. om te bewaren, later te lezen of printen enz. En je verwijdert ze er ook weer gemakkelijk uit.

Justine

wimb

wimb

06-09-2013 om 12:39

Geboortedatum

Goh!, niet alleen het forum, maar ik heb ook een verjongingskuur ondergaan, in mijn profiel:

Geboortedatum:
vrijdag, 6 september, 2013

toch wel leuk
wimb

Tijgeroog

Tijgeroog

06-09-2013 om 12:41

Nieuw

Ik vind het geweldig dat in het scherm met de draadjes (dus binnen een nieuwe rubriek) de draadjes waar als laatste een bericht geplaatst is bovenaan staan en dat het er bij staat als er in dat draadje nieuwe berichten zijn. Heel fijn ook dat je daar dan op kan klikken en dat je automatisch bij dat bericht uit komt, en je zo dus meteen verder kun lezen. Voor mij is een dagenteller daardoor overbodig geworden.

Wat ik mis is in het beginscherm van het forum, dus waar de rubrieke staan. Daar staat "nieuw" als er een nieuw draadje gestart is. Maar ik ben niet alleen geïnteresseerd in nieuwe draadjes, maar ook in nieuwe berichten. Dus als er ook "nieuw" zou staan als er nieuwe berichten in een bestaand draadje zijn zou ik helemaal blij zijn. Dan kun je vanaf het beginscherm in een oogopslag zien in welke rubrieken iets nieuws te lezen is en hoef je niet alle rubrieken in te gaan.
(Sommige fora lossen dat ook op met een knop "nieuwe berichten", waar je alle draadjes met nieuwe berichten uit alle rubrieken bij elkaar hebt staan. Handig omdat je dan alles bij elkaar hebt maar minder handig als je maar een paar rubrieken wilt lezen)

mijk

mijk

06-09-2013 om 13:18

Ik kan het niet zo goed

Inschatten omdat de site nu alles als nieuw aangeef , oom berichten die ik eergisteren allang gelezen had. Bibilotheek vind ik mooie aanvulling al zou ik dat ook nog wel per bericht willen( voor mijn favoriete ool recepten

Mijk

P.S. vannacht gewoon gedroomd dat heel ool nooit meer aanging.....

rosa

rosa

06-09-2013 om 13:29

volgorde en namen

Ik zie niet het draadje met het laatst geplaatste bericht bovenaan staan. Ik zie eerst berichten van heeel lang geleden en moet dan eerst naar 'laatste pagina'. Heel onhandig, of doe ik iets verkeerd?

Wel handig: tijdens het typen van mijn reactie kan ik naar boven kijken in het draadje waar ik op reageer: heel fijn!

Niet handig: in de lijst met draadjes (dus bij alleen openen van bijv. Algemeen ouderschap) kan ik niet meer snel zien: die en die heeft ergens op gereageerd. Lezen van posts van je favoriete ool'ers is daarmee lastiger geworden. Of kan alles uitklappen?

rosa

rosa

06-09-2013 om 13:32

Oke, ik deed iets verkeerd

Ik gebruikte de zoekfunctie om naar een rubriek te gaan, en dan staat alles dus zo dat berichten uit 2008 bovenaan staan en uit 2013 als laatste. Ik ga t opnieuw proberen...

klant

klant

06-09-2013 om 13:52

knop om naar laatste bericht te springen

Ja Justine, dat zou ik wel graag willen, zo'n knop waarmee ik direct naar het eind van een aangeklikte discussie kan. Ook ik mis het instellen van de tijdsperiode. Vroeguhh stelde ik de tijd in op 1 dag geleden of zelfs 0 dagen en kon ik de draad sneller oppikken.

beginnen bij het eind

Ik was erg gewend om het aantal dagen in te stellen (meestal op 1, inderdaad, een enkele keer op meer) en dan zag ik in éen keer wat de nieuwe berichten waren, hoeveel het er waren en van wie ze waren. Dat kan nu allemaal niet meer, alleen de tijd van het laatste bericht zie ik. Ik vind het geen verbetering. Het zal wel wennen zijn...

Dat je door moet scrollen tot het eind van de discussie in plaats van dat je meteen naar onderin de lijst kan springen vind ik echt vervelend. Als ik m instel op beginnen bij het eind, wat dus kennelijk kan (maar heb ik nog niet geprobeerd) dan moet ik dus vanaf het eind weer naar boven scrollen om op het punt te komen waar ik het laatst gebleven was. Ik vond dat oude forum wat dat betreft gewoon overzichtelijker, dan zag je de laatst bijgekomen berichten in éen oogopslag.

En ook ik mis het dat ik niet meteen kan zien wie er het laatst wat gepost heeft.

O ja, en dat meisje dat me de hele tijd aankijkt vanaf die tekening, daar word ik een beetje zenuwachtig van

Groeten,

Temet

Katniss

Katniss

06-09-2013 om 14:01

Knop

Ik wil ook wel een knop om direct naar het laatste bericht te springen. Verder knoppen om direct naar een rubriek te gaan, aan de zijkant van de berichten, of helemaal onderaan zodat je niet naar boven hoeft te scrollen om van rubriek te wisselen. En een quote functie en de mogelijkheid om je berichten te wijzigen zou ook handig zijn.

Titel van uw reactie

Op zich lijkt het mij nu overbodig om je reactie een titel te geven als de reactie er direct onder te zien is.
Op het overzicht in het oude forum was het handig, maar hier heeft het volgens mij niet echt meerwaarde.

Verder, tja nog even wennen hoor. Klopt het dat ik steeds op laatste moet klikken om de meest recente discussies te vinden?
Moet nu eerst langs berichten uit 2000.

Tijgeroog

Tijgeroog

06-09-2013 om 14:13

Knop

Maar je kan toch op ".. Nieuwe" klikken? Daarmee kom je direct bij het laatste nieuwe bericht in dat draadje en kun je meteen verder lezen. (En dat vind ik interessanter dan het laatste bericht in een draadje. Maar ik kan in mijn browser ook heel makkelijk naar onderaan een pagina)

Tijgeroog

Tijgeroog

06-09-2013 om 14:14

Avalon

Als je in de rubriek op datum op laatste bericht (of zoiets) klikt worstjes weer de andere kant op gesorteerd en krijg je de nieuwe berichten eerst.

foutje

Oeps sorry dezelfde fout als Rosa, via zoeken in het forum terecht gekomen ipv rechtstreeks.
( haha maar worstjes hoeven er hier niet gesorteerd te worden hoor!)
en je geeft ook meteen een reden waarom een titel wel handig is, als je iemand aan wilt spreken.
Goed ga nu eerst maar even rondsnuffelen en dan mijn grote mond weer openscheuren.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-09-2013 om 14:29

Oef

Ben ik nu zo vastgeroest dat ik niet meer even soepeltjes aan iets nieuws kan wennen? Ik vond het oude veel overzichtelijker. Ik vind al het wit ook erg wit. De reactieblokjes mogen van mij meer op maat. Nu krijgt een reactie van 2 regels net zoveel ruimte als een bericht van 10 regels.
Maar ik kan ook iets positiefs zeggen, zie ik, dat ik tijdens het reageren de draad erbij kan halen, is wel handiger dan voorheen.
Rosa geeft aan dat ze niet kan kiezen voor haar favoriete forummers. Daar verbaas ik mij over. Ik lees alles van iedereen (als het onderwerp mij interesseert). Het een vluchtiger dan het andere, maar anders is het verloop in zo'n draadje toch niet echt lekker te volgen?

Rosa-

Rosa-

06-09-2013 om 15:24

Ik zal wel een digibeet zijn? (NOT)

Ik zie de draadjes dus van hoog naar laag of beter, het laatst geplaatste bericht staat onderaan en ik zie niet hoe ik dat kan veranderen. Iemand een tip?

Rosa-

titel zou eigenlijk niet meer hoeven

De opmaak van de nieuwe site vind ik mooi. Nog even wennen hoe je van rubriek naar rubriek gaat, ik kwam ook in de zoekfunctie terecht toen ik naar een andere rubriek wilde.
Verder is een titel aan je bijdrage geven eigenlijk overbodig.
Ik mis de namen van de draadjesstarters in het eerste overzicht.
Op mijn mobiel krijg ik niet meer de hele tekst in beeld. Als ik de bijdrages (teksten) in beeld heb dan zie ik niet wie de reactie geschreven heeft.
Verder denk ik vooral even wennen.

Tink

Tink

06-09-2013 om 15:57

Rosa

Aan het begin van de rubriek kun je klikken op de kolom 'nieuwste reactie', en dan worden ze ofwel van oud naar nieuw, ofwel van nieuw naar oud gesorteerd. Bedoel je dat misschien?

Monique D*

Monique D*

06-09-2013 om 16:00

Moet er nog wel aan wennen

Ook ik heb moeite met veranderingen. Ik mis de oude trouwe forumsite van Ouders Online. Maar ik weet dat veranderingen in de meeste gevallen vooruitgang betekent.
Net als Kaaskopje heb ik een beetje moeite met het witte vlak op de rechterkant van het scherm. Is het een idee dat de rode regels rechtsbovenaan zoals bijvoorbeeld: "contact Forumbeheer" en "Mijn Profiel" meehobbelen naar beneden als je naar beneden scrolt?
Het is wel een voordeel dat je de berichten in een keer ziet i.p.v. dat je ze eerst moet open klikken wat bij de oude site moest gebeuren. Wat wel het voordeel is bij de gesloten berichten is dat het woordje "Nieuw" erbij stond, zodat je in een oogopslag weet dat er net een reactie is geplaatst. Ook zag je in een keer de onderwerpen bij de gesloten berichten. Als ik bijvoorbeeld reageer op een poster plaats ik dat gelijk in het onderwerp (bijvoorbeeld ik reageer op een bericht van Pietje en dat noteer ik gelijk in het onderwerp) en je ziet dan in een oogopslag dat er een reactie is op die poster. Nu is dat niet meer zo, je moet naar beneden scrollen om die onderwerpen met de al geopende berichten te zien. Het onderwerp is daarom niet meer zo relevant.
Zo zal ik wel andere dingen tegenkomen, ik ben zelf nog niet zo lang op deze nieuwe site.
Maar wordt er wel wat aan deze suggesties gedaan?

Tink

Tink

06-09-2013 om 16:02

en verder

... vind ik het nieuwe forum nog erg onoverzichtelijk. Ik wil graag in 1 oogopslag zien wie een draad heeft gestart (bij het 1e bericht staat vaak helemaal geen naam) en wie er nieuwe reacties hebben geschreven, dat is allemaal weg.

En ik vond het altijd fijn dat je wist waar een bepaalde draad zich bevond in de rubriek. Nu verspringen ze de hele tijd van plaats, afhankelijk van in welke draad het laatst gereageerd is.

Het is Viva-achtig geworden. Gelukkig zonder de avatars en ander al dan niet bewegend plaatjes-gedoe, dat wel.

Tink

Tink

06-09-2013 om 16:09

Fay

Van rubriek naar rubriek gaan is redelijk makkelijk vind ik. Bovenaan deze draad staat bv
Home » Forum » Algemeen ouderschap » Opmerkingen over de nieuwe site en het forum

Klik je in dat rijtje op Algemeen ouderschap, dan ben je weer terug in de rubriek. Klik je op Forum, dan ben je weer terug in het overzicht van rubrieken.

Maar een overzichtje aan de zijkant, dat meehobbelt naar beneden als je scrollt, zou idd nog makkelijker zijn.

Dat je alle berichten kunt zien terwijl je reageert (nouja, die op dezelfde bladzij in elk geval) is wel makkelijk, maar stel dat je wilt reageren op het 1e bericht in een al wat langere draad, dan blijf je wel weer aan het scrollen. Je kunt niet meer rechtstreeks onder dat bericht je reactie gaan schrijven, zoals vroeger.

neteret mut

neteret mut

06-09-2013 om 16:15

bibliotheek

ik heb mijn favoriete draad in de bibliotheek gezet, kan hem dan idd goed terugvinden. Maar kom dan eerst op het eerste bericht, moet naar beneden scrollen om daar laatste pagina aan te klikken en dan weer scrollen naar laatste bericht. ga ik gewoon vanuit het forum erheen dan kan ik nieuwste bericht aanklikken en kom veel sneller waar ik wezen wil. Waar zit dan de meerwaarde van het in de bibliotheek plaatsen? Of doe ik iets verkeerd?
Dat je een hele draad kunt zien bij intikken van een bericht is fijn.

mix

mix

06-09-2013 om 16:16

wow

dat is een hoop scrollen en terug naar vorige pagina. Het vorige was compacter en veel overzichtelijker en daar hoefde je pas te lezen als je de reactie aanklikte. Nu moet je alles langs.

rosa

rosa

06-09-2013 om 16:24

Kaaskopje, favoforummers

Ik zal toch niet de enige zijn? Draadjes die me interesseren lees ik natuurlijk helemaal, maar ik lees ook wel eens alleen een enkele reactie omdat ik verwacht dat de reactie heel zinnig zal zijn, of grappig, of juist irritant. Of heeft er bijvoorbeeld iemand problemen met buren, dan vind ik dat matig interessant, maar als het over de burenstrijd van Stoepkrijt gaat wil ik dat wel weer volgen. Postings van Onno lees ik ook altijd, hij blijft me verbazen. En op het gebied van onderwijs is het fijn om snel de reacties van Miriam eruit te kunnen halen - vaak heel informatief.

Koolmees

Koolmees

06-09-2013 om 16:36

scrollen

Als ik naar onderaan de bladzijde wil, dan druk ik op de knop 'reactie toevoegen'. Dan ga je gelijk naar de onderkant van de bladzijde. Soms sta je dan wel op de eerste bladzijde van een hele lange draad, maar dat zit je dan omdat je de paginanummers van de draad dan boven het vak waar je de tekst in kunt schrijven ziet. Dan kun je de laatste bladzijde aanklikken en daar weer 'reactie toevoegen' aanklikken.

Rosa-

Rosa-

06-09-2013 om 16:37

Tink

Dat had ik al gevonden, als je oplopen of aflopen kiest (even kwijt welke van de twee zit je opeens in 204 ofzo...). Ik wil de laatst geplaatste reactie graag bovenaan zodat ik niet zoveel hoef te scrollen. Dit zijn nog maar een paar reacties maar stel je eens voor dat het er 80 zijn ofzo.

Snap je me nu? Ik kan het niet anders verwoorden.

Rosa-

Angela67

Angela67

06-09-2013 om 16:39

al die 'nieuwe' discussies op 0 zetten?

hoi,
er zijn kennelijk veel berichten die ik niet gelezen heb, want als ik inlog zie ik inderdaad bij sommige rubrieken '23 nieuw' etc. Maar die wil ik ook niet lezen . Dus is er een methode om alles op 'gelezen' te krijgen, zodat ik vanaf dat moment op 0 begin?
Alvast bedankt,
groet,
Angela

Tink

Tink

06-09-2013 om 16:57

Rosa

Ja, ik snap je, dat is erg lastig idd. Zelfde met verder lezen waar je gebleven was in een draad, sommige draadjes 'exploderen' dusdanig dat je dat amper meer terugvindt ben ik bang.

Tijgeroog

Tijgeroog

06-09-2013 om 17:02

Tink, Rosa, Angela

Tink en Rosa, ik heb het al een paar keer genoemd en ik ga mezelf al een zeur vinden... maar waarom gebruiken jullie de "..nieuwe" knop niet? Dan kom je meteen uit bij het eerste nieuwe bericht.

Angela, ik heb alle berichten waar nieuw bij stond een keertje aangeklikt. Kost je een half uurtje, maar dan heb je het wel opgeschoond.

Tigress

Tigress

06-09-2013 om 17:16

Al doende leert men

Heb bepaalde truukjes al door, maar inderdaad onderaan de draad zou een veldje moeten waarmee je weer naar 'het begin " kunt. Zonder weer helemaal naar boven te scrollen.

En ja, ik mis ook de namen van de topicstarters.

Rosa-

Rosa-

06-09-2013 om 17:22

Tijgeroog

Zeur dan nog maar even door hoor want ik snap werkelijk niet wat je bedoelt. Noem me maar blondT en doe het even in een soort schema, ik zie nl helemaal geen knoppen etc. (en ook geen worstjes ;D

Rosa-

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.