Over het forum Over het forum

Over het forum

Reageren op oude topics

Hoe komt het nou dat er toch mensen dan weer reageren op topics van vier jaar oud of zo, waarna zo'n topic ineens bovenaan komt te staan omdat het nieuw lijkt en dan gaan er meer mensen reageren en zo wordt het steeds erger...
Kunnen oude topics niet standaard afgesloten worden na twee jaar of zo?

In een ander oud draadje 2018 las ik deze zin. Geen idee of dit van een moderator is. Dat maakt ook niet uit. Het geeft wel aan dat reageren niet meer mogelijk is.
‘Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.’
Een verwijzing dat standaard aan elke draad gekoppeld kan worden, waar X maanden of jaren niet meer op gereageerd is.

via Google komen ze er misschien wel op en gaan zodoende reageren

Flanagan schreef op 22-05-2022 om 20:13:

In een ander oud draadje 2018 las ik deze zin. Geen idee of dit van een moderator is. Dat maakt ook niet uit. Het geeft wel aan dat reageren niet meer mogelijk is.
‘Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.’
Een verwijzing dat standaard aan elke draad gekoppeld kan worden, waar X maanden of jaren niet meer op gereageerd is.

Forumbeheer, misschien herformuleren: je kunt beter een nieuw topic starten.

Ik zou het ook handiger vinden als draadjes na bijv 3 of 4 maanden definitief gesloten worden.

Als iemand er toch nog op wil doorgaan, kan die de link naar het oude draadje erbij vermelden.

ik heb ook al een keer voorgesteld aan de beheerders om draadjes te sluiten na bijvoorbeeld 1 jaar. 

Het kan ook heel vervelend zijn voor mensen als oude draadjes weer opgerakeld worden. 

Ik krijg de indruk dat alle draadjes die zijn gestart nadat het forum ingrijpend is gewijzigd, wel degelijk na relatief korte tijd worden afgesloten. Maar de draadjes die dateren van voor de overgang, die zijn kennelijk nog toegankelijk. 

Ik vind het ook hinderlijk, ik kijk niet naar de datum maar denk dat er een nieuw draadje is gestart en dan na een paar berichten besef ik ineens dat er een oude koe uit de sloot is gehaald.

Probeer eens te reageren op een oud draadje en je ziet wat er gebeurt. Het is bizar dat mensen toch doorzetten maar alles helemaal afsluiten vind ik ook wat ver gaan. 

Ik let meestal wel op de datum. Als ik een topic zie dat ik nog niet eerder heb gezien en het heeft meteen al heel veel reacties dan kijk ik eerst of het niet een oud topic is.
Dat mensen op oude topics reageren met een nieuwe vraag begrijp ik niet zo. Je kunt net zo goed een nieuw topic openen en als de TS van destijds hier nog schrijft dan kan die desgewenst zijn/haar ervaringen delen en ook hoe het afgelopen is. 

Kerstin75 schreef op 23-05-2022 om 09:15:

Probeer eens te reageren op een oud draadje en je ziet wat er gebeurt. Het is bizar dat mensen toch doorzetten maar alles helemaal afsluiten vind ik ook wat ver gaan.

Ja, ik vind dit zo bizar dat ik me wel eens afvraag of dat wel per ongeluk gaat. Zeker als iemand meerdere van dit oude draadjes uit de sloot haalt. 

Ik heb ook soms het idee dat als er 1 oud draadje is er ineens een paar tegelijk zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.