Over het forum Over het forum

Over het forum

Scheiding rubriek Over het forum

Sinds de lancering van Viafora, lezen we wat berichten van de vaste Ouders.nl forummers. Ik snap heel goed dat alle nieuwe leden en de vele berichten overweldigend kan zijn. Zo verandert er ook voor Ouders.nl van alles. Zoals ik al eerder hier schreef, vind ik elke vorm van feedback belangrijk. Na de migratie in januari en ook nu na de lancering van een nieuw (deels met Ouders.nl gedeeld) forum. Dus de berichten die we lezen van jullie, nemen we heel serieus.
Omdat de rubriek Over het forum een gedeelde rubriek was, ontstond er wat ruis. En dat is niet de bedoeling. Het leek ons in eerste instantie handig om de rubriek te delen, zodat aankondigingen over het forum direct op beide fora zouden komen te staan. Maar vooral in deze fase met alle verzoekjes en vragen vanuit de VIVA leden, is dit voor Ouders.nl forummers wellicht niet fijn. We zien dat de recente berichten worden overspoeld: dat is niet handig.

Daarom hebben we besloten om de rubriek Over het forum toch los te koppelen, zodat beide fora een eigen rubriek hebben. Dat hebben we zojuist gedaan. Dit betekent dat de oude berichten van de afgelopen dagen, die nog wel gedeeld waren, nog wel te bekijken zijn via Over het forum op Ouders.nl maar nu linken naar de topics op Viafora. Nieuwe berichten in die topics verschijnen niet meer in het Ouders.nl overzicht. 

Nieuwe functionaliteiten of andere updates die van toepassing zijn voor het forum van Ouders.nl zullen we dus los plaatsen in deze rubriek (en zijn niet zichtbaar op Viafora).

Op dit moment blijven alleen de rubrieken die gaan over kinderen en ouderschap gedeeld. Dit zijn inhoudelijke rubrieken en daarin zien we een meerwaarde. Hierin zal het niet tot nauwelijks over VIVA gaan. 

En als er dingen niet goed gaan of je dingen niet fijn vindt, laat het ons weten. Dat kan hier of door een mail te sturen naar [email protected]. We willen dat iedereen fijn kan blijven forummen.



Ik ben hier blij mee, dank je wel!

Da's heel fijn!

Wat ik merk is dat het Viva forum veel kletstopics heeft in de ouder-rubrieken. Bij Ouders.nl hadden we dat destijds allemaal onder de rubriek gezellig, zodat de categorieën beperkt bleven tot daadwerkelijke vragen.

Ik wil nog steeds wel kunnen reageren op vragen over babytijd, basisschoolleeftijd etc, maar die gezelligheidsgroepjes duiken ook allemaal op in de recente topics en daar heb ik (met grote kinderen) helemaal niets mee.

Jesse_1 schreef op 10-07-2021 om 20:45:

Da's heel fijn!

Wat ik merk is dat het Viva forum veel kletstopics heeft in de ouder-rubrieken. Bij Ouders.nl hadden we dat destijds allemaal onder de rubriek gezellig, zodat de categorieën beperkt bleven tot daadwerkelijke vragen.

Ik wil nog steeds wel kunnen reageren op vragen over babytijd, basisschoolleeftijd etc, maar die gezelligheidsgroepjes duiken ook allemaal op in de recente topics en daar heb ik (met grote kinderen) helemaal niets mee.

Onze vroegere maanddraadjes stonden ook gewoon in babytijd. Ik ben het wel met je eens dat het nu lijkt of we overspoeld worden door kletsdraadjes. Net of je logés krijgt die hun hele inboedel meenemen en je moet zoeken naar je eigen stoeltje.

MMcGonagall schreef op 10-07-2021 om 21:28:

[..]

Onze vroegere maanddraadjes stonden ook gewoon in babytijd. Ik ben het wel met je eens dat het nu lijkt of we overspoeld worden door kletsdraadjes. Net of je logés krijgt die hun hele inboedel meenemen en je moet zoeken naar je eigen stoeltje.

Volgens mij heette het Gezellùg. Het stond zeker niet onder babytijd. Ik heb het nu over 2002-2005, die periode in ieder geval, maar later ook nog.

Blijkbaar zijn we niet zo gezellùg meer dat die rubriek verdwenen is

Jesse_1 schreef op 10-07-2021 om 23:04:

[..]

Volgens mij heette het Gezellùg. Het stond zeker niet onder babytijd. Ik heb het nu over 2002-2005, die periode in ieder geval, maar later ook nog.

Blijkbaar zijn we niet zo gezellùg meer dat die rubriek verdwenen is

Oh ja! Je hebt inderdaad gelijk. Ik zat in het januari 2005 draadje

Dat is heel prettig. Vandaar dat ik ineens zoveel nieuwe topics zie (en niet meer over Viva). 

Fijn dat het nu gescheiden is. Ik merk wel dat de recente topics overspoeld worden door de zwangerschapsdraadjes. Is het mogelijk dat die op een of andere manier uitgezet of verborgen kunnen worden? 

YolandaOudersnl

YolandaOudersnl

12-07-2021 om 19:27 Topicstarter

RosaMontana schreef op 12-07-2021 om 17:36:

Fijn dat het nu gescheiden is. Ik merk wel dat de recente topics overspoeld worden door de zwangerschapsdraadjes. Is het mogelijk dat die op een of andere manier uitgezet of verborgen kunnen worden?

Binnenkort kun je rubrieken blokkeren zodat ze niet meer in jouw overzicht verschijnen. Ik zal het hier laten weten als we het hebben geïmplementeerd. 

YolandaOudersnl schreef op 12-07-2021 om 19:27:

[..]

Binnenkort kun je rubrieken blokkeren zodat ze niet meer in jouw overzicht verschijnen. Ik zal het hier laten weten als we het hebben geïmplementeerd.

Maar ik wil niet de hele rubriek blokkeren, alleen de kletsdraadjes.

Ja, klopt. Het zou fijn zijn als alle kletsdraadjes in 1 rubriek zouden staan, zodat je die kan negeren. Zoals vroeger inderdaad met gezellug, die je makkelijk over kon slaan. 

Ik weet even niet waar ik deze vraag moet stellen, dus maar even hier. Waarom moet het viaforum en oudersonline gemixt worden door elkaar? Kan het niet gewoon naast elkaar bestaan?  
Ik wil graag op OudersOnline schrijven en niet op Viaforum.

Sammy70

Sammy70

13-07-2021 om 09:48

_Anoniem_ schreef op 13-07-2021 om 09:41:

Ik weet even niet waar ik deze vraag moet stellen, dus maar even hier. Waarom moet het viaforum en oudersonline gemixt worden door elkaar? Kan het niet gewoon naast elkaar bestaan?
Ik wil graag op OudersOnline schrijven en niet op Viaforum.

Zolang je in de titel Ouders.nl ziet staan schrijf je op ouders. Sómmige rubrieken kun je ook lezen vanuit Viafora. De overlap is er juist alleen in de kinderenrubrieken dacht ik? 

Ja, maar als ik schrijf in 'Hoeveel klusjes doen jullie op school', dan ziet het er voor mij uit alsof ik op ouders.nl schrijf. Ondertussen staat het ook op viafora. Dat had ik ook liever niet gehad.

 Tja ik had liever gehad dat alles zou overlappen, nu heb ik het idee dat ik twee fora moet checken, en dat voor huishoudelijke vragen ik maar de helft van het publiek bereik. Wat mij betreft niet handig. Verder had dit forum echt meer actieve leden nodig, dus ik ben blij dat er snel gereageerd is op het verdwijnen van viva.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.