Over het forum Over het forum

Over het forum

Wensen en suggesties

Mist er nog iets op het forum? Of ben je van mening dat iets beter kan/anders moet?
Plaats het gerust hier!

We kunnen niet aan alle verzoeken voldoen, maar jullie feedback is voor ons wel belangrijk. We zullen alle berichten lezen, maar niet op alles reageren.

Na verloop van tijd zal ik de genoemde punten opnemen in dit startbericht (los van of ze ook geïmplementeerd worden)


ja een rubriek grootouders.

Hier dan ook maar even: de mogelijkheid van blokkeren van draadjes, dus niet alleen rubrieken. 

Ja, eens met Tango. Ik ben sinds een paar dagen ook aan het meelezen op Viafora. Ik zou graag daar (en hier) de mogelijkheid hebben om topics te negeren. Het negeren van een hele rubriek kan al, maar er staan vaak in rubrieken die ik niet wil negeren, hele actieve draadjes waar ik niks mee heb, maar die wel de Recente Inhoud vullen. 

Ixia. schreef op 30-07-2021 om 09:43:

ja een rubriek grootouders.

Oh shocking Ixia 😂. Zo kom je hier binnen omdat je zwanger bent van je eerste en dan maak je de dag mee dat er een rubriek grootouders wordt opgetuigd. Ik ben nog niet zover maar dit is wel weer eens een reminder dat de tijd (snel) voorbij gaat! 

Ik zou graag net als bij viafora kunnen zien door wie en in welke rubriek een draadje gestart is, dat maakt het makkelijker om te bepalen of een draadje mogelijk interessant is.
En ik zou heel graag  draadjes kunnen blokkeren, inderdaad.

Lopen de wijzigingen van de fora trouwens niet meer gelijk op?

Vraag aan Hannemeike.
Het gaat toch niet om wie een interessante draad start, maar hoe daar op gereageerd wordt. Stel, je kent iemand niet en je laat die boeiende draad zo aan je voorbij gaan.
Eigenlijk is blokkeren van personen, draden of rubrieken  dubbel; je kan zo een draad die je wel aanspreekt missen.

AlexOudersnl

AlexOudersnl

30-07-2021 om 19:27 Topicstarter

Hannemeike schreef op 30-07-2021 om 13:12:

Ik zou graag net als bij viafora kunnen zien door wie en in welke rubriek een draadje gestart is, dat maakt het makkelijker om te bepalen of een draadje mogelijk interessant is.
En ik zou heel graag draadjes kunnen blokkeren, inderdaad.

Lopen de wijzigingen van de fora trouwens niet meer gelijk op?

Als het goed is staat deze informatie er ook bij, kan het zijn dat je de compacte forumweergave hebt aanstaan in je account? (Onder Account -> Instellingen)

Daarnaast lopen de wijzigingen van de 2 fora tot dusver gewoon gelijk.

Vraag aan Alex.
Soms wil ik iets quoten, maar niet de hele tekst. Hele lappen is zo tijdrovend lezen. Ik geef toe, ik ben niet zo handig in nieuwe stijl quoten. Wil je uitleggen hoe iemand een gedeelte kan quoten. Het is meen ik wel eens uitgelegd, maar ik kan het niet terug vinden. Bij voorbaat dank.

Een andere kleur voor de topic starter, zodat je die altijd kunt herkennen tussen alle postings.

En als je op de naam van de TS klikt, dat je dan alleen haar/zijn postings ziet, zodat je snel kunt nagaan hoe het met haar/hem in het topic gaat.

Zo doen ze het bij het forum van bokt.nl en dat is ontzettend handig.

AlexOudersnl

AlexOudersnl

30-07-2021 om 20:02 Topicstarter

Flanagan schreef op 30-07-2021 om 19:35:

Wil je uitleggen hoe iemand een gedeelte kan quoten. Het is meen ik wel eens uitgelegd, maar ik kan het niet terug vinden. Bij voorbaat dank.

Deels quoten kan niet, je kan wel volledig quoten en een deel van de quote verwijderen maar dat is eerlijk gezegd op laptop/desktop makkelijker dan op mobiel.

Ik overweeg overigens een nieuwe tekstschrijver/editor te implementeren die wat makkelijker in gebruik is - deze huidige is wel erg 'krachtig' qua wat kan, maar daardoor ruil je helaas ook wel weer gemak in. Dit is overigens wel - mocht ik ervoor kiezen - iets voor langere termijn (dus niet binnen een paar weken).

AlexOudersnl

AlexOudersnl

30-07-2021 om 20:04 Topicstarter

poekiepoek schreef op 30-07-2021 om 20:00:

Een andere kleur voor de topic starter, zodat je die altijd kunt herkennen tussen alle postings.

En als je op de naam van de TS klikt, dat je dan alleen haar/zijn postings ziet, zodat je snel kunt nagaan hoe het met haar/hem gaat.

Zo doen ze het bij het forum van bokt.nl en dat is ontzettend handig.

De reacties van de topicstarter hebben als het goed is ook een andere kleur (donkerder)? Verder kan je via het profiel van een gebruiker zijn/haar berichten lezen (overigens is dit uit te schakelen door in je Account -> Profiel bewerken -> Mijn profiel afschermen aan te vinken), maar niet binnen de context van 1 topic.

AlexOudersnl schreef op 30-07-2021 om 19:27:

[..]

Als het goed is staat deze informatie er ook bij, kan het zijn dat je de compacte forumweergave hebt aanstaan in je account? (Onder Account -> Instellingen)

Daarnaast lopen de wijzigingen van de 2 fora tot dusver gewoon gelijk.

Ik heb compacte weergave aanstaan - maar wel op beide fora. Raadselachtig!

Sorry, ik heb mijn bericht aangepast, maar je had kennelijk al gereageerd.

Ik bedoel dat als je op de naam van de TS klikt, dat je dan alleen de berichten ziet die TS in dat topic heeft gezet. Het gaat dus niet om alle berichten die TS ooit heeft geplaatst.

En ik zie bv. jouw naam als TS in precies dezelfde kleur als alle andere namen. Het is dus niet meteen duidelijk wie de TS ook alweer was.

Flanagan schreef op 30-07-2021 om 19:12:

Vraag aan Hannemeike.
Het gaat toch niet om wie een interessante draad start, maar hoe daar op gereageerd wordt. Stel, je kent iemand niet en je laat die boeiende draad zo aan je voorbij gaan.
Eigenlijk is blokkeren van personen, draden of rubrieken dubbel; je kan zo een draad die je wel aanspreekt missen.

Ik wil dan ook geen rubrieken blokkeren, want in elke rubriek kan een interessante draad staan. Ik wil ook geen personen blokkeren, want het lijkt me dat draadjes dan onleesbaar worden en ik vind het geen manier van discussiëren. Ik wil wel draadjes kunnen blokkeren. Op dat niveau denk ik in te kunnen schatten of iets interessant is, of niet. Kletsdraadjes wil ik overslaan. Bovendien voldoe ik soms niet aan de voorwaarden, bij de 'uitgerekend in'- draadjes bijvoorbeeld.

Als ik weet in welke rubriek een draadje start en wie het gestart is, denk ik sneller te kunnen bepalen of een draadje interessant is.

Alex bedankt voor je reactie. Dus voorlopig tekstdeel blokken, kopiëren en als vanouds tussen haakjes plakken. Werkt ook.
Dan maar zonder zwart balkje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.