Relaties Relaties

Relaties

Kiki

Kiki

09-05-2010 om 12:51

Aargh, zwaar gefrustreerd [man moet voorbereidingen doen voor de vakantie]

in het kader van delegeren en niet alles meer zelf willen doen heb ik tegen man gezegd dat hij voor onze vakantie voor een koffer voor bovenop de auto moet zorgen en de TOMTOM-kaarten voor Europa. Omdat we niet alles meekrijgen anders.

Ik ga over minder dan drie weken op vakantie en hij heeft nog niets geregeld. Echt nog helemaal niets.

Ik zit echt op mijn handen, waarom doet hij dat soort dingen nou niet gelijk. Zucht ...

Even stoom afblazen hoor. Vandaag maar weer gemeld en hij ging het echt waar echt heus wel regelen.

Ik moet echt moeite doen om het niet zelf te gaan doen.
Even stoom afblazen hoor

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

09-05-2010 om 13:11

Herkenbaar....

ik weet ook geen oplossing, leef wel met je mee! Oh en die Tomtom zou ik gewoon zelf doen, manlief hier heeft sowieso geen verstand van conmputers.....hou er wel rekening mee dat je geheugenkaart misschien niet toereikend is en dat je een nieuwe moet....beetje lullig als je dat 1 dag voor de vakantie pas ontdekt

Kiki

heb je er ook bijgezegd dat het voór tien mei geregeld moet zijn?
zo niet:loslaten............ rustig afwachten,als het geregeld is op de dag voordat jullie weggaan is het vroeg genoeg.
(bovendien,zou je 3 weken van te voren al met een dakkoffer rond willen rijden?

Wat jij doet is geen delegeren,delegeren is taken uit handen geven en er op vertrouwen dat het goed komt.
jij zit in de zenuwen omdat het nog niet gebeurt is:nu is het nog steeds jouw zorg.

Maylise

Maylise

09-05-2010 om 13:22

Drie weken?

Je man heeft nog drie hele weken om dat alles te regelen. Als je het mij had gevraagd om te regelen had ik die koffer waarschijnlijk in het weekend voor de reis gekocht en die kaarten de dag voor vertrek gedownload (of zelfs de dag van vertrek). Ik ben erg last minute met alles maar het gebeurd wel uiteindelijk voor de deadline, alleen niet weken van te voren want dat zit gewoon niet in mij.

Maylise

koentje

koentje

09-05-2010 om 13:44

Tja.........

Hij MOET het doen
Maar wel op JOUW manier....

Dat is vragen om moeilijkheden!

Duidelijker

Je moet een datum noemen: "ik wil dat je voor 17 mei de dakkoffer geregeld hebt en de TomTom kaarten."Zoiets. Anders is het misschien te vaag. Toch ook wel weer fijn zo'n man, die van mij koopt juist veel te snel van alles.Da's ook lastig hoor.

Damajo

Kiki

Kiki

09-05-2010 om 22:05

Nee hoor

het hoeft niet op mijn manier, als hij het maar doet.

Dus ik zit nog steeds op mijn handen.

Ok dus hij heeft nog tijd zat, ik zit met levertijden van hutkoffers in mijn hoofd en dat hij er de dag voor de vakantie achterkomt dat mijn routeplanner inderdaad Europa niet aankan.

Maar ik doe niets, ik neem het niet over, maar het is wel verrekte frustrerend

Hanne.

Hanne.

10-05-2010 om 11:23

Nog 3 weken!

Ik sluit me bij de rest aan, je hebt nog 3 weken voor je op vakantie gaat, en het gaat niet over hele exotische producten die nauwelijks te verkrijgen zijn.

Laat het rusten en laat het hem zelf regelen (bij ons kwam de tom tom 2 dagen voor vertrek. Royaal op tijd)!

En probeer ook te bedenken wat het ergste is wat er kan gebeuren. Geen tom tom, dan toch maar met een gewone kaart, geen dakkoffer, kan misschien niet alle bagage mee, dat wordt dus ZIJN bagage niet mee..... Niet jouw probleem dus.

Vic

Vic

10-05-2010 om 22:52

Gut, je zal zo'n vrouw hebben

Nou ja, ik heb zo'n man. Die moet iets regelen en voor ik erover na kan denken, heeft hij het al gedaan. Vreselijk irritant, vooral omdat hij graag wil dat iedereen is zoals hij en zich ergert aan mensen die wat meer tijd nodig hebben. Als ik over drie weken een dakkoffer nodig heb, ga ik over twee weken eens rondkijken waar je zo'n ding kunt kopen. De navigatie idem dito. Overigens, een beetje off-topic, haal voor de zekerheid ook van die ANWB-kaarten met de hoofdwegen. Mijn Tomtom hield ermee op op weg van Frankrijk naar huis. Toen was ik blij met mijn back-ups (ANWB-kaart en Michelin).

Tirza G.

Tirza G.

10-05-2010 om 23:16

Een vaste uitdrukking

uit de familie-archieven: huh? Dán pas? Mens, dan kejje wel dood en begraven wezen.........
Drie hele weken, lieve Kiki, zijn genoeg om zelfs een bruiloft te organiseren. Die dakkoffer - dat gaat heus wel lukken. En lukt het niet, dan is het jammer he. Dan kan oma maar niet mee

Tirza

Angie

Angie

11-05-2010 om 01:05

Wat kan er mis gaan...

...als het niet op de dag van vertrek allemaal klaar is? je kunt:
met minder op vakantie gaan en papieren kaarten kopen (zelfs onderweg)
een dagje later vertrekken
niet op vakantie gaan
een last minute vlieg/boot/trein vakantie boeken
zeggen dat je alle liever toch zelf regelt.
Ik vergeet vast nog wat mogelijkheden. Een ding: zeg in ieder geval niet: ik zei toch dat je het toen en toen al klaar moest hebben. Denk het zelfs niet. Ook niet: dat zou ik anders gedaan hebben. Het gaat zo het gaat en de wereld draait gewoon door. En het scheelt je een hoop ergernis.

Angie

Tihama

Tihama

11-05-2010 om 17:09

Uitspreken

De vraag is of je ook uitspreekt naar je man waarom je hier zo zenuwachtig van wordt. Zo gingen wij idd 2 dagen later op vakantie omdat bleek dat de dakkoffer weliswaar direct leverbaar was, maar niet de speciale bevestigingen die we nodig hadden voor onze Saab. Die waren er pas 2 dagen later

In plaats van op je handen zitten, zou je aan je man kunnen uitleggen waarom jij zo gestressed raakt. Mijn man is ook van de uitstellerige, ik was meer van de neurotische. Door de jaren heen is hij minder uitstellerig geworden en ik minder neurotisch. Hij is gaan begrijpen waarom ik neurotisch wordt. En ik ben gaan ontdekken dat de wereld niet vergaat als ik niet minstens een maand van tevoren gereed ben.

Vroeger miste hij zelfs vluchten omdat hij pas op het allerlaatste moment klaar was voor vertrek. Ik zat minimaal 3 uur van te voren al duimen te draaien in de vertrekhal. Nu ga ik morgen op reis (hij niet) en hij vroeg me dit weekend al of ik al gekeken had welke stekker ik mee moest en of alles nu op mijn netbook stond. Ik zei:'Oh, ik heb nog tijd genoeg'. Toen moesten we allebei lachen omdat we weten hoe dit vroeger ging

Het toverwoord is praten. Niet met verwijten, maar hou de boodschap bij je zelf. JIJ raakt gestressed, hij niet. Als er een rationele reden is voor jouw stress, dan zal hij die reden kunnen begrijpen. Als er geen rationele reden is, dan is het aan jou om te kijken hoe je van dit irrationele gevoel af kunt komen. Of hij doet het gewoon ook al is het onzin om jou gerust te stellen. Dat kan ook.

Ik ga trouwens mijn spullen maar eens bij elkaar zoeken. Scheelt me morgen stress

Tihama

En wat doe je dan?

Als de bevestigingsdingen van de last minute gekochte dakkoffer een levertijd hebben die dusdanig is dat je pas een paar dagen later op vakantie kunt dan gepland...????

Hou je dan nog steeds je kiezen stijf op elkaar? Huppel je braaf naar de supermarkt om toch nog voor 2 dagen extra boodschappen te doen? Bel je de camping opgewekt dat ze je gereserveerde plek niet wegens 'no show' aan een toevallige passant toewijzen? En blijft je humeur onverstoorbaar goed? En lukt het je dan werkelijk om al je (licht briesende) *ik wist het! ik wist het! Ik wist het!* gedachten binnen te houden?

Echt?

Ik kan dat bijna niet geloven! Hoewel niet zo neurotisch als sommige voorbeelden hier ben ik zelf (a la Tihama) wel iets meer van de plannerige dan ega. En wederom (a la Tihama) praten we, en komen we er meestal heel aardig uit. Maar in het geval van zo'n valse vakantiestart wegens zo iets onnozels en onnodigs zou ik toch wel erg veel moeite hebben om daar niet openlijk van te balen. Of mag dat dan weer wel?

Ingrid

Tirza G.

Tirza G.

11-05-2010 om 23:25

Natuurlijk

mag dat IngridT. Iedereen heeft recht op jouw oprechte emotie en zeker je man

Tirza

Maxime.M

Maxime.M

11-05-2010 om 23:31

nou als laatstgeschrevene gebeurt: de dakkoffer of de bevestigingsdingen kunnen niet op tijd geleverd worden, dan kan ik me echt niet beheersen en te ontploffen met ' ik had het toch gezegd' , ' zei ik niet dat je niet alles zo moet uitstellen' ... enz enz...
Ik bemoei me hier thuis zeker met de dingen waar ik ook zelf belang bij heb . Zijn het zaken waarbij, als het misgaat, hij alleen zelf er last van heeft, dan laat ik het makkelijk gaan hoor, dan zoekt ie het maar uit en bemoei ik me er niet mee (en dan zeg ik ook niet 'ik zei het toch' ofzo)

Maxime

Hanna

Hanna

12-05-2010 om 07:53

Maar...

Hallo,

Natuurlijk op je handen gaan zitten, je tongafbijten, het (net alsof) overlaten, twee weken spanning enzovoort. Het is gewoon een weegschaaltje, weegt de stress van deze twee weken op tegen het even bestellen van zo'n dakkoffer. Grote kans dat hij dan toch maar meteen aan de slag gaat en anders heb je in ieder geval de rust dat je vakantie begint als jij dat wilt.

Gewoon opgewekt zeggen, lief ik heb er last van dat het nog niet gedaan is, dus ik doe het zelf wel even, dat geeft mij gemoedsrust.

En als je je punt wilt maken, doe het dan vooral als het iets is waarbij het risico bij hem ligt of hetgeen je wilt gaan doen niet in gevaar komt . Met andere woorden, pick your battles...

Groetjes,
Hanna

Heb al gezegd....

Dat ik dit jaar niet mee ga op campeervakantie als we geen dakkoffer hebben.

Die wilde ik vorig jaar al, maar toen vond het niet nodig. Hij zou de auto wel inpakken en dan zou alles er wel inpassen. Nou je wil niet weten hoe die auto eruit zag. Hij had nog net een kijkgaatje via de binnenspiegel door de achterruit. Gaan we dit jaar niet doen dus.

Ben benieuwd...

Oooh wat een herkenning dus.

Kiki

Kiki

13-05-2010 om 22:20

He, hier was mijn draadje gebleven

bij relatieproblemen. Lijkt me lichtelijk zwaar, nog geen huwelijkscrisis hier.

Ik ben niet bereid later op vakantie te gaan, omdat mijn man voor de zoveelste keer zijn zaakjes niet op orde heeft. Dan laten we hem thuis en gebruik ik zijn lege plek in de auto wel als laadruimte (grapje)

En ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat er hier mensen zijn die dan niets zouden zeggen als je op moment suprême zonder hutkoffer zit en niet op vakantie kan.

Ik ben in ieder geval niet heilig genoeg om niet te zeggen 'zie je wel, ik zei het toch, waarom luister je nou nooit'

Maar goed, er lijkt nu echt wel schot in de zaak te komen. Hij heeft zowaar gemaild naar de garage.

Cathy

Cathy

16-05-2010 om 22:11

Herkenning

Hier ook zo'n man die alles uitstelt tot het laatste ogenblik, en er dan net niet aan toe komt...of het is net uitverkocht, of het past niet. Vreselijk! We gaan elke vakantie of een dag later of soms zelfs 2 of smiddags ipv smorgens weg. Niks aan.
De oplossing is om alles dan maar zelf te doen. Ook niet leuk.

Hanne.

Hanne.

17-05-2010 om 10:34

Op het moment supreme

Op het moment supreme zou ik er wel wat van zeggen, uiteraard, maar 3 weken van te voren??

Mijn man begon een maand voor de vakantie te vragen of ik de paspoorten voor de kinderen al aangevraagd had. Nee dus, ook nergens voor nodig, want het kost een week. Als ik een taak op me neem doe ik het op mijn manier. Als hij wil dat het eerder gebeurt moet hij het vooral zelf doen.

als hij 10 dagen van te voren vraagt of ik er nog aan denk vind ik het prima. als ik het niet regel en dus op de dag van vertrek een spoedaanvraag moet doen heeft hij alle recht om heel boos te worden.

Pluk53

Pluk53

17-05-2010 om 11:01

Hanne, wrevel voorkomen.

leuk dat jij exact weet wanneer je de actie gaat ondernemen. Waarom niet meteen in je antwoord aangeven: ik ga het dan en dan doen, en wel om die en die reden. Dat geeft "iets" meer informatie dan een soort "bemoei je er niet mee uitstraling".
Ik ben zelf ook nogal van de "laatste moment akties", specifiek van die dingen waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb.

Hanne.

Hanne.

17-05-2010 om 14:15

Zo bedoel ik het niet

Ik bedoel het net anders, als ik een taak op me neem regel ik dat voor de 'deadline', en ja ik ben van de laatste termijn planning, dus van mij verwachten dat ik iets weken daarvoor al regel betekent dat je mij slecht kent, en van mijn partner verwacht ik beter. Als je mij er dan voor die tijd er al op gaan aanspreken ervaar ik dat als zeuren.

Omgekeerd zou je ook kunnen zeggen. Als je wilt dat je partner iets regelt moet je misschien ook een deadline afspreken. Als de afspraak is dat ik de paspoorten voor de vakantie regel is voor mij de dag dat wij op vakantie gaan de deadline. Als je liever wilt dat het eerder gebeurt (bv omdat je er nerveus van wordt) is dat ook prima, maar dan graag meteen afspreken.

Kiki

Kiki

18-05-2010 om 22:29

O ja, inderdaad

zo gewend dat het relatieproblemen heet

Hanne.

Hanne.

28-05-2010 om 09:47

En?

En, volgens mij moet je nu zo'n beetje op het punt staan om op vakantie te gaan.

Is alles geregeld?

Zucht

ik ben er ook met zo eentje getrouwd.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.