Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Advies

Misschien dat iemand het hier herkent en mij kan adviseren. 

Moeilijk om het uit te leggen maar ik probeer het zo duidelijk mogelijk te uit te leggen. 

Al vanaf mijn tienerjaren ervaar ik problemen met relaties en intimiteit.

Ik kan intens verliefd worden op een man. Meestal onbereikbare mannen. Mannen die bezet, homo of priester zijn. Heel frusterend.

Soms komt het voor dat het wel wederzijds is en begint de man serieus interesse in mij te tonen. 
Ik bevries en mijn verliefde gevoelens verdwijnen als sneeuw in de zon en verdwijn ik uit zijn leven. 

Het is een patroon en ik weet niet wat de oorzaak is en hoe ik het kan doorbreken.

Ik wil dolgraag een serieuze relatie. Een  intieme verbinding aangaan. 

Ik heb een leuke man ontmoet. Het is nog heel erg pril en hij toont ook serieuze interesse in mij en ik wil het niet weer verpesten.

Herkenbaar voor iemand?

Is hwt een optie om in therapie te gaan?  Zodat je het kan ontleden en aanpakken. Het gaat om gedragsveranderng. Dat doe je zelf niet zo makkelijk 123. 

Hannah Cuppen schreef het boek 'Liefdesbang". In mijn bibliotheek hebben ze het boek te leen, misschien ook wel in de jouwe. 
Ze schrijft haar inzichten vanuit haar eigen ervaring, met als doel je te helpen om uit het patroon van verlatings- en bindingsangst te komen. 
Therapie is geen slecht advies. 

Wees je bewust dat je zeer wisselende gevoelens gaat krijgen tijdens of na aankomende afspraakjes met hem. Observeer, schrijf het op, maar handel daar niet direct op. Neem een half jaar de tijd om elkaar te leren kennen. Vertel hem dat je het heel rustig aan wil doen. Dat je echt een serieuze relatie zoek. 
"I will survive". Ook al zou een relatie uitgaan, jij overleeft dit. 
Ik wens je een hele lieve geduldige vriend toe! 

Als dit een patroon is zou ik daar hulp bij zoeken. Blijkbaar kan jij dit zelf niet doorbreken. 

Is deze persoon wel daadwerkelijk beschikbaar dan? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.