Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

21-10-2022 om 20:53

AITA


Tuurlijk werkt boos worden en schelden niet op een helpende manier om in gesprek te treden over dit onderwerp. Maar in beginsel is het een probleem tussen Battle en zijn moeder. Als zijn moeder graag contact wil herstellen, dan zal ze daarvoor bij Battle moeten aankloppen. En 'nee' is dan ook een antwoord. Ik zou het, gezien de geschiedenis, begrijpen. Maar het zo via de zus en de vrouw van Battle te spelen, dat vind ik allemaal niet netjes, achterbaks zelfs. 

Het verdient geen schoonheidsprijs dat het zo gaat. Maar ik zou toch vooral eens bij mijzelf nagaan hoe je nou eigenlijk in het leven staat.
Als jouw vrouw en jouw zus het zo moeilijk vinden om dit gewoon met je te bespreken dan doe je je naam hier ook echt wel eer aan. 
Je klinkt als een bullebak en als iemand die niet voor reden vatbaar is.

Pippeltje schreef op 22-10-2022 om 17:36:

Het verdient geen schoonheidsprijs dat het zo gaat. Maar ik zou toch vooral eens bij mijzelf nagaan hoe je nou eigenlijk in het leven staat.
Als jouw vrouw en jouw zus het zo moeilijk vinden om dit gewoon met je te bespreken dan doe je je naam hier ook echt wel eer aan.
Je klinkt als een bullebak en als iemand die niet voor reden vatbaar is.

Zo ken ik Battle niet (voor zover je iemand echt kunt kennen van een forum). Wel heeft hij nogal eens de neiging om dingen te zwart/wit te zien. Dat het lijkt alsof het voor hem alles of niets is. Als je niet voor reden vatbaar bent, dan heb je ook niks op een forum te zoeken (mijn mening). Een forum is een plek waar je open met elkaar kunt discussiëren op basis van argumenten en ervaringen en het ook met elkaar oneens kan en mag zijn. Hoewel de politieke partij die zichzelf zo noemt daarin ook behoorlijk te wensen overlaat.

Als je eerdere draadjes van hem hebt gelezen (deels ook onder andere nicknames), dan begrijp ik wel waar het vandaan komt. Ik geloof dat het tegen de regels is om informatie uit oude draadjes op te voeren, maar het wantrouwen naar bepaalde mensen is niet zomaar uit de lucht komen vallen of een vlaag van verstandsverbijstering.

Geen vertrouwen hebben is sowieso een slechte basis voor met wie dan ook. Bovendien is het vertrouwen wederom geschaad als dingen achter je rug om gaan. Boos worden waard. Maarrr dat is niet handig. En inderdaad als die moeder iets wil heeft ze toch het met zoon te overleggen op zijn minst. Nu heeft ze de moeder ingelicht, dus ja ik zou daar ook boos op zijn.
Die boosheid komt voort uit wantrouwen. Je wilt wie je lief is vertrouwen. Daar gaat hier totaal mis naar mijn idee 

MamaE schreef op 22-10-2022 om 17:10:

Tuurlijk werkt boos worden en schelden niet op een helpende manier om in gesprek te treden over dit onderwerp. Maar in beginsel is het een probleem tussen Battle en zijn moeder. Als zijn moeder graag contact wil herstellen, dan zal ze daarvoor bij Battle moeten aankloppen. En 'nee' is dan ook een antwoord. Ik zou het, gezien de geschiedenis, begrijpen. Maar het zo via de zus en de vrouw van Battle te spelen, dat vind ik allemaal niet netjes, achterbaks zelfs.

Dit dus. 

Als moeder/ oma zo graag haar zoon en kleinzoon wil zien, dan is de eerste stap naar Battle toegaan en het niet achter zijn rug om met zus en zijn vrouw regelen. Op deze manier handelen werkt niet in het voordeel van oma. 

Voor de meeste kinderen kan het heel waardevol zijn om contact met hun oma te hebben maar soms ook zeker niet, soms is het verstandig als ouders andere keuzes maken in het belang van hun kind.

MamaE schreef op 22-10-2022 om 17:47:

[..]

Zo ken ik Battle niet (voor zover je iemand echt kunt kennen van een forum). Wel heeft hij nogal eens de neiging om dingen te zwart/wit te zien. Dat het lijkt alsof het voor hem alles of niets is. Als je niet voor reden vatbaar bent, dan heb je ook niks op een forum te zoeken (mijn mening). Een forum is een plek waar je open met elkaar kunt discussiëren op basis van argumenten en ervaringen en het ook met elkaar oneens kan en mag zijn. Hoewel de politieke partij die zichzelf zo noemt daarin ook behoorlijk te wensen overlaat.

Als je eerdere draadjes van hem hebt gelezen (deels ook onder andere nicknames), dan begrijp ik wel waar het vandaan komt. Ik geloof dat het tegen de regels is om informatie uit oude draadjes op te voeren, maar het wantrouwen naar bepaalde mensen is niet zomaar uit de lucht komen vallen of een vlaag van verstandsverbijstering.

haha, nou ik reageer gewoon op dit draadje hoor.

Kijk het feit alleen al dat hij even een 'korte vraag' heeft getuigt wat mij betreft al van iemand die erg overtuigd is van zijn eigen gelijk. Want hij verwacht dus blijkbaar dat hij hier even bevestigd wordt en dat is het dan.

En als je eigen vrouw en je zus het dan nodig vinden -omdat blijkbaar de zaken niet bespreekbaar zijn met man- stiekem dingen achter je rug om te doen...dan krijg ik de indruk van een bullebak.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

25-10-2022 om 12:03

Bedankt voor de inzichten, zoon heeft verder genoeg familie die van hem houdt, zij voegt verder niks toe. Ook niet voor mij trouwens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.