Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Al een jaar geen contact meer met m'n moeder en nu krijgt ze een kleinkind


Link89 schreef op 26-11-2021 om 10:57:

Jullie hebben me allen een goed idee gegeven wat ik wil en ga doen. Uiteindelijk nog eens besproken met m'n vrouw en inderdaad besloten om toch geen contact toe te laten. Een geboortekaartje sturen is natuurlijk een ander verhaal, en is iets waar ik nog over na ga denken. Dit kan natuurlijk door haar bekeken worden als een uitnodiging, zo ken ik ze wel.

Ik vind dat je hiermee ook wel een dubbel signaal afgeeft, waarom zou je dat doen of willen? De 1 zal het invullen als verkapte uitnodiging tot contact (je moeder), maar als je écht geen intentie hebt om haar toe te laten in jullie leven, vind ik een kaartje sturen ook als een soort extra natrap. Ik neem aan dat je moeder heus wel via andere kanalen op de hoogte wordt gebracht van haar kleinkind of niet?

Ik zou ook geen geboortekaartje sturen, dat geeft alleen maar verwarring, verwachtingen. En een grijs gebied. Geen contact is prima, maar wees daar consequent in. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.