Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

positiefje

positiefje

04-07-2016 om 10:52

Altijd negatief


Allenamenbezetdaaromditmaar schreef op 23-03-2022 om 20:45:

Pfff. Ik denk ik lees de verhalen even door. Wat een gedoe allemaal. Ik red het niet alles te lezen. Mijn moeder was ook niet de vrolijkste. Maar het leven was voor haar wel wat harder dan voor mij. Wie ben ik om daar wat van te zeggen. Nu ze er niet meer is kan ik zeggen dat ik haar enorm mis. Was ze er nog dan zat ik waarschijnlijk met jullie mee te zeuren.
Niemand start met dezelfde kansen. Contact gaat niet iedereen even makkelijk af. Ben je geboren met een leuk uiterlijk, dan gaat het soms vanzelf en krijg je positieve aandacht. Net zoals niet iedereen geboren wordt met de talenten om topsporter te worden, heeft ook niet iedereen het talent om soepel sociale contacten te onderhouden. Depressie kan ook in de genen liggen. Inderdaad kun je leren. Maar zoals niet iedereen door dagelijks hard te trainen een marathon kan lopen kan ook niet iedereen leren altijd maar overal een positieve draai aan te geven.
Dus positiefje koester het feit dat je positief kunt zijn. Tel je zegeningen zou mijn kerkgetrouwe moeder gezegd hebben.

Let even op datum TO...

MRI

MRI

24-03-2022 om 09:22

Allenamenbezetdaaromditmaar schreef op 23-03-2022 om 20:45:

Pfff. Ik denk ik lees de verhalen even door. Wat een gedoe allemaal. Ik red het niet alles te lezen. Mijn moeder was ook niet de vrolijkste. Maar het leven was voor haar wel wat harder dan voor mij. Wie ben ik om daar wat van te zeggen. Nu ze er niet meer is kan ik zeggen dat ik haar enorm mis. Was ze er nog dan zat ik waarschijnlijk met jullie mee te zeuren.
Niemand start met dezelfde kansen. Contact gaat niet iedereen even makkelijk af. Ben je geboren met een leuk uiterlijk, dan gaat het soms vanzelf en krijg je positieve aandacht. Net zoals niet iedereen geboren wordt met de talenten om topsporter te worden, heeft ook niet iedereen het talent om soepel sociale contacten te onderhouden. Depressie kan ook in de genen liggen. Inderdaad kun je leren. Maar zoals niet iedereen door dagelijks hard te trainen een marathon kan lopen kan ook niet iedereen leren altijd maar overal een positieve draai aan te geven.
Dus positiefje koester het feit dat je positief kunt zijn. Tel je zegeningen zou mijn kerkgetrouwe moeder gezegd hebben.

ja het draadje is al oud dus misschien niet meer van toepassing maar ik vind je post erg mooi. Alles we alles van iemand wisten zouden we niet oordelen inderdaad. 

Hm. Van je eigen (schoon)ouders weet je doorgaans veel, dus kun je misschien juist wel oordelen. Ik geef het je te doen hoor, omgaan met ontzettende energieslurpers (want dat zijn het, de negatieve mensen). Je hebt er niet veel aan (behalve het besef dat je je zegeningen moet tellen) en je word ook nog geacht te mantelzorgen als de tijd daar is. 

heb het ook gelezen, ik vind het wel een grappige post. Ik herken het namelijk. Niet dat ik niet positief ben, maar ik vind het heerlijk om te klagen. Ik vind dat oprecht leuk, vooral dat alles te duur is en over mensen klaag ik heel veel. Ik ken namelijk meer mensen die niet leuk zijn dan wel leuk, ik kan er niks aan doen. Maar gelukkig vind ik het zelf dus leuk, maar ik zal er op letten als ik bij vriendinnen ben, want misschien klaag ik dan ook teveel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.