Relaties Relaties

Relaties

Oliebol

Oliebol

01-01-2012 om 15:05

Aparte ouders

Dat mijn ouders wat anders dan gebruikelijk zijn, wist ik al, maar tijdens de feestdagen heb ik wat dingen gehoord waarvan ik niet zo goed weet wat ik ermee aan moet. Mijn ouders zijn 14 jaar geleden gescheiden vlak nadat het jongste kind het huis uit ging. Na een tijd geen contact te hebben gehad hebben ze het jaren geleden nog eens samen geprobeerd, zonder succes. Maar gelukkig wel goed contact en ze doen regelmatig dingen samen. Vorige week hoorde ik dat mijn moeder een tijd geleden een vriend heeft gehad. Dat is alweer uit, maar daar had ze ons (de kinderen) dus niets over verteld. En gisteren vertelde mijn vader over zijn vriendin. Moet een leuke dame zijn, ook al is ze pas 34 (jonger dan mijn jongste broer en 30 jaar jonger dan pa!).
Wat moet je daar nou toch weer mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mari

Mari

01-01-2012 om 15:38

Niks

"Wat moet je daar nou toch weer mee?" Je kan het jammer vinden, je kan ervan balen, maar het is hun leven. Persoonlijk vind ik dat ze groot gelijk hebben, beter dan weg zitten kwijnen en hun kinderen claimen. Gun ze hun plezier.

Lekker laten gaan

leven en laten leven. Zodra je met mitsen en maren komt gaat het fout. Gun ieder zijn vrijheid om te doen en laten wat hij/zij wil. Zelfs al zijn dat je ouders

Maak er het beste van, jouw ouders hoeven het ook niet perse eens te zijn met de keuzes in jouw leven toch?

mix

mix

01-01-2012 om 17:53

Je hoort hier vaak

dat ouders de keuzes van hun kinderen moeten respecteren (geen snoep geven aan de kleinkinderen, geen tv kijken als opa en oma (in hun eigen huis)oppassen, geen pc als ze oppassen, niet roken waar de kleinkinderen bijzijn (in hun eigen huis) en ga maar door).
Ouders passen zich zo ongeveer hun hele leven aan hun kinderen aan; kinderen verwachten dit nog van hun ouders als zijzelf allang zelfstandig zijn: hun regels gelden.
Ik vind dat dat omgekeerd ook geldt en alhoewel je je wenkbrauwen kunt fronsen over een leeftijdsverschil, vind ik wel dat ook ouders keuzes kunnen maken waar je het niet mee eens hoeft te zijn, maar dat ook niet hoeft te laten merken.

mix

mix

01-01-2012 om 17:58

niet dat ik bedoel dat jij het laat merken

Oliebol

Oliebol

01-01-2012 om 20:57

Bedankt

Zulke reacties had ik even nodig. Ik vind het zo stom van mezelf dat ik me er zo bij voelde. Andersom vertel ik mijn ouders ook niet alles dus waarom zou ik het van hen wel verwachten? Het lijkt me trouwens wel heel vreemd om ooit zo'n nieuwe partner te ontmoeten. Sinds de scheiding zijn mijn ouders altijd samen bij bijzondere gelegenheden en volgens mij weten mijn kinderen niet eens echt bewust dat opa en oma gescheiden zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.