Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Appen met een meid

Hallo,

Ik ben eergister een leuke meid tegenkomen die ik kenvan vroeger. Niet dat we toen met elkaar spraken maar haar gezicht was bekend. Elkaar hallo gezegd en meer niet. Heb ik haar een appje gestuurd daarna en ze schreef gelijk terug. Vroeg of ze nog samen was met haar vriend en kreeg toen het hele levensverhaal te horen dat haar ex de grootste narcist was etc. Ze heeft me toen vrij veel verteld hierover, heb goed met haar gepraat hierover. Gisteravond vertelde ze dat het voor haar lastig was nieuwe mensen te leren kennen omdat haar ex zo een narcist is. Sindsdien reageert ze nog maar zelden. Ik heb haar verteld dat niet iedereen zo is en ik wel snap dat ze zo denkt. Vandaag ook weer geappt maar nog geen reactie. Gewoon geduld hebben? Of misschien vragen om een keer in het echt te praten? Of gewoon opgeven? Ben totaal niet bekend in het wereldje van exen met narcisme.


zolang ze nog met ex bezig is zou ik op zoek gaan naar iets beters. 

Engelbewaarder84

Engelbewaarder84

18-06-2023 om 19:25 Topicstarter

Nick90 schreef op 18-06-2023 om 19:20:

zolang ze nog met ex bezig is zou ik op zoek gaan naar iets beters.

Die relatie is al een jaar stuk. Ik vroeg er zelf naar in het begin, omdat ik niet wou stoken in een relatie. Die bleek al een jaar over te zijn maar vertelde me wel precies hoe het allemaal is gelopen

Geduld, als ze jou ook wilt zien neemt ze wel de moeite om contact met je te leggen
En verder, waarom heb je voor deze nick gekozen? Heb je het gevoel haar engelbewaarder te moeten zijn? Wilt ze dat wel; misschien wilt ze geen relatie met iemand die, als een engelbewaarder, zo aan haar plakt.

Sorry, maar ik vindt de titel van de topic ergelijk; appen met een meid. De woordkeuze komt niet vriendelijk over.

Je had ook kunnen schrijven: ‘ En toen ontmoette ik een leuke jongedame’..

Wat is of was je doel met haar dat je dit vraagt? Als (halve on-)"bekende" die misschien haar hart een keer aan het luchten was, lijk je een vervolg te verwachten of hopen? Of bedoel je dat je het gesprek voort wilt zetten of ben je op een (relatie met) contact uit?
Was het contact in die intensiteit of dacht je dat ze signalen over haar ex uitstortte zodat je geen hoop krijgt?
Ik wat ff niet op wat voor vraag je antwoord verwacht.
Ik zou zelf érg rustig aan doen en het niet reageren niet gelijk een ding laten zijn; een mens krijgt het benauwder van minder zeg maar. En neem haar verhalen serieus, het zijn wel rode vlaggen om rekening mee te houden.

Engelbewaarder84

Engelbewaarder84

18-06-2023 om 20:23 Topicstarter

Max88 schreef op 18-06-2023 om 20:14:

Wat is of was je doel met haar dat je dit vraagt? Als (halve on-)"bekende" die misschien haar hart een keer aan het luchten was, lijk je een vervolg te verwachten of hopen? Of bedoel je dat je het gesprek voort wilt zetten of ben je op een (relatie met) contact uit?
Was het contact in die intensiteit of dacht je dat ze signalen over haar ex uitstortte zodat je geen hoop krijgt?
Ik wat ff niet op wat voor vraag je antwoord verwacht.
Ik zou zelf érg rustig aan doen en het niet reageren niet gelijk een ding laten zijn; een mens krijgt het benauwder van minder zeg maar. En neem haar verhalen serieus, het zijn wel rode vlaggen om rekening mee te houden.

Had gehoopt op meer. Maar zolang ze niet gereageerd zal ze niet geinteresseerd zijn. Had wel eens willen praten met haar irl. Ik wacht gewoon tot ze zelf reageert.

Engelbewaarder84 schreef op 18-06-2023 om 20:23:

[..]

Had gehoopt op meer. Maar zolang ze niet gereageerd zal ze niet geinteresseerd zijn. Had wel eens willen praten met haar irl. Ik wacht gewoon tot ze zelf reageert.

Wacht ff af, niet snel reageren betekent niet altijd dat er geen interesse is. Deze wereld hangt virtueel aan elkaar van likes en snelheid van reageren. 

Wie weet vond ze het een fijn gesprek en komt ze er op terug

Engelbewaarder84

Engelbewaarder84

18-06-2023 om 20:27 Topicstarter

Flanagan schreef op 18-06-2023 om 20:02:

Geduld, als ze jou ook wilt zien neemt ze wel de moeite om contact met je te leggen
En verder, waarom heb je voor deze nick gekozen? Heb je het gevoel haar engelbewaarder te moeten zijn? Wilt ze dat wel; misschien wilt ze geen relatie met iemand die, als een engelbewaarder, zo aan haar plakt.

Sorry, maar ik vindt de titel van de topic ergelijk; appen met een meid. De woordkeuze komt niet vriendelijk over.

Je had ook kunnen schrijven: ‘ En toen ontmoette ik een leuke jongedame’..


Niks mee bedoelt vriend. Hele leuke dame. Te snel getypt idd. Niet over nagedacht.

“Ik ben eergister een leuke meid tegenkomen die ik kenvan vroeger. Niet dat we toen met elkaar spraken maar haar gezicht was bekend. Elkaar hallo gezegd en meer niet. Heb ik haar een appje gestuurd daarna en ze schreef gelijk terug.”
Hoe kun je iemand die je amper kent een appje sturen? Hoe kom je aan haar telefoonnummer? 
als je wat langer hier leest, weet je inmiddels dat bijna alle exen narcisten genoemd worden. Eerst waren diezelfde mensen nog goed genoeg om een relatie mee te beginnen, dus ik neem dat altijd met een korreltje zout. Zou jij ook moeten doen. En verder even een paar dagen wachten, misschien had ze het vandaag druk. 
succes met geduld hebben. 

Engelbewaarder84 schreef op 18-06-2023 om 20:23:

[..]

Had gehoopt op meer. Maar zolang ze niet gereageerd zal ze niet geinteresseerd zijn. Had wel eens willen praten met haar irl. Ik wacht gewoon tot ze zelf reageert.

Je hebt haar éérgisteren voor het eerst geappt, ze heeft haar hele levensverhaal al aan je verteld, en nu vind je dat ze 'niet meer reageert'?

Geef mensen een beetje de tijd en ruimte, rústig aan...!

Maar wel eens met wat hierboven al geschreven werd: dat ze meteen alles over haar ex via de app aan jou - een onbekende - vertelt, vind ik een red flag. Ze klinkt emotioneel helemaal niet stabiel. En jij hoeft haar niet te redden.

Bijtje82

Bijtje82

18-06-2023 om 21:44

Je komt op mij ietsje wanhopig over..
Na een eerste ontmoeting al hopen op meer. Dat is niet de juiste insteek. 

Daarbij komt zij ook niet helemaal sterk uit de bus. Ik zie het al gebeuren dat ik op date zou zijn en als eerste het hele levensverhaal van m'n date moet aanhoren. 
Dat zou voor mij echt een onwijs rode vlag zijn. Iemand die al direct daarmee aan komt zetten heeft issues waar ik persoonlijk geen zin in zou hebben.

Of ben jij zo'n type die denkt dat ie gekwetste vrouwen moet helpen in een relatie? Dat is meestal een heel ongezond uitgangspunt. 
Leer elkaar eerst gewoon kennen zonder relatie. 

En het zou me niets verbazen als er ook kinderen in het spel zijn. 

Je komt iemand tegen die je vroeger vaag kende, je zegt hallo en dan heb je vanuit het niets haar telefoonnummer?

Engelbewaarder84

Engelbewaarder84

18-06-2023 om 23:28 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 18-06-2023 om 23:22:

Je komt iemand tegen die je vroeger vaag kende, je zegt hallo en dan heb je vanuit het niets haar telefoonnummer?

Insta

Engelbewaarder84 schreef op 18-06-2023 om 19:25:

[..]

Die relatie is al een jaar stuk. Ik vroeg er zelf naar in het begin, omdat ik niet wou stoken in een relatie. Die bleek al een jaar over te zijn maar vertelde me wel precies hoe het allemaal is gelopen

Dan is ze nog niet toe aan een nieuwe relatie en ben jij straks degene die zich steeds aan mag passen omdat ze dit of dat met haar ex heeft meegemaakt en hou er rekening mee indien het toch wat wordt dat jij straks de nieuwe narcist bent. 

Nick90 schreef op 19-06-2023 om 06:20:

[..]

Dan is ze nog niet toe aan een nieuwe relatie en ben jij straks degene die zich steeds aan mag passen omdat ze dit of dat met haar ex heeft meegemaakt en hou er rekening mee indien het toch wat wordt dat jij straks de nieuwe narcist bent.

Wat een rare opmerking! Waarom zou TO vrezen dat hij straks de nieuwe narcist zou zijn? Er wordt wel heel snel met deze term gegooid. TO is wrs stapelverliefd op haar. Dan is het toch begrijpelijk dat hij liever gisteren dan vandaag iets van haar zou horen. Dat zij een nare eerdere relatie achter de rug heeft, zegt niets over TO. Ze lijkt wat terughoudend en daar is niets mis mee; liever zo dan te hard van stapel.


PS Ik ben een vrouw en holde vroeger ook niet zo hard van stapel om te voorkomen dat ik mijn hoofd stootte. Waar is die goede oude tijd gebleven dat er geen appen mogelijk was en dit een beroep deed op je geduld terwijl je verliefde hoofd in de wolken zat.🥰

Flanagan schreef op 19-06-2023 om 13:37:

[..]

Wat een rare opmerking! Waarom zou TO vrezen dat hij straks de nieuwe narcist zou zijn? Er wordt wel heel snel met deze term gegooid. TO is wrs stapelverliefd op haar. Dan is het toch begrijpelijk dat hij liever gisteren dan vandaag iets van haar zou horen. Dat zij een nare eerdere relatie achter de rug heeft, zegt niets over TO. Ze lijkt wat terughoudend en daar is niets mis mee; liever zo dan te hard van stapel.


PS Ik ben een vrouw en holde vroeger ook niet zo hard van stapel om te voorkomen dat ik mijn hoofd stootte. Waar is die goede oude tijd gebleven dat er geen appen mogelijk was en dit een beroep deed op je geduld terwijl je verliefde hoofd in de wolken zat.🥰

Oh echt he, van mij mogen al die apps in de vuilbak! Blij dat ik nog een tijd heb mogen kennen zonder al die zooi ook al was ik toen nog niet bezig met relaties 😅

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.