Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Bedrogen geweest

Hallo iedereen, het is inmiddels al een maand geleden maar toch blijf ik het moeilijk hebben met het feit dat ik bedrogen ben geweest door m'n toenmalig vriendin achter een relatie van bijna 3 jaar half. We hebben samen een dochtertje van nu 9 maanden oud en ze heeft me bedrogen met een gast dat zwaar aan de drugs zit en een enorm strafblad heeft. Ik heb dat meisje toen ik ze heb leren kennen uit de goot gehaald samen met haar 2 jarig zoontje van een andere relatie. Ik heb ze binnen gepakt in mn huis en financieel onderhouden tot ze werk vond, ik heb haar mn auto gegeven voor te gaan werken en haar zoontje te vervoeren. Toen ze voor de 2de keer zwanger was want de 1ste keer hebben we het kindje verloren heb ik alles gekocht voor ons dochtertje en heeft zij niets moeten betalen. Toen ons dochtertje geboren was leek het mij het perfecte gezinnetje en toen heb ik voor haar een grotere auto gekocht die ze wou. Nu heb ik haar betrapt dat ze al weken contact heeft met een junkie dat niet werkt en alle dagen niets doet dan profiteren van andere mensen. Ze heeft me bedrogen met hem en nu heeft ze er zelfs een relatie mee terwijl die persoon een gevaar voor ons dochter is. Het is inmiddels al voor de rechtbank gekomen en de rechter heeft beslist dat die junkie niet in de buurt van mn dochter mag komen omdat hij een gevaar is voor mn dochter. Het is nu momenteel week/week maar als het haar week is blijft ze contact zoeken met hem, zelfs waar mn dochter bij is. Wat moet ik nog meer doen want ik begin radeloos te komen?

JJ

JJ

20-05-2018 om 13:36

rechter?

Als de rechtbank zegt dat die man niet in de buurt van je dochter mag komen en dat toch doet dan lijkt mij dat je aangifte moet doen bij de politie dat meneer zich niet aan de uitspraak van de rechtbank houdt.

Bedrogen gast

Bedrogen gast

20-05-2018 om 14:58 Topicstarter

Rechter

Heb ik al gedaan maar de politie zegt dat ik bewijs moet hebben. Ik kan moeilijk dag en nacht haar bespioneren anders kan zij mij aanklagen voor stalking

Ad Hombre

Ad Hombre

20-05-2018 om 17:44

Het oude gezegde

You can take a woman out of the gutter, but you can't take the gutter out of the woman...

Moe

Moe

20-05-2018 om 22:16

Vragen

Helaas zijn de uitspraken van de rechter niet realistisch toepasbaar in de praktijk. Hoe zagen ze dit voor ogen in de praktijk? Het is tenslotte niet een voorbijganger maar iemand die wellicht nog snel zal intrekken bij haar in huis of andersom. Tot waar is de scheiding in de praktijk?

Bedrogen gast

Bedrogen gast

21-05-2018 om 10:09 Topicstarter

Rechter

De rechter zei dat mn ex en die gast als het haar week is elkaar niet mogen zien omdat hij een gevaar dreigt voor mn dochter en zij bevestigde aan de rechter dat het geen probleem is omdat ze zogezegd geen relatie heeft met hem. Maar nu is haar week voorbij en ik heb ze al betrapt dat ze samen een huurhuis aan het bekijken waren weliswaar zonder mn dochter maar ik heb ze wel samen kunnen filmen. Vrijdagmorgen heeft een vriend ze samen gezien maar dan wel samen met mn dochter maar hij wist niets van de situatie dus daar heb ik geen bewijzen van. Het is nu wachten achter mn advocaat met mijn beelden wat er nu ga gebeuren

Er zijn twee kinderen

Wat is je doel? Je vriendin aan afspraken houden of eventueel de kinderen fulltime bij jou, met een omgangsregeling voor je vriendin?
Als je advocaat het voor de rechter brengt is de kans groot dat de rechter advies gaat vragen aan de raad voor kinderbescherming. geen fijne weg, maar wellicht is er geen andere optie als je je ernstige zorgen maakt.
En dan nog: er zijn twee kinderen. ik snap dat je alleen iets te zeggen hebt over je eigen dochter, maar wie bekommert zich om het andere kind?

Tsjor

Bedrogen gast

Bedrogen gast

21-05-2018 om 10:32 Topicstarter

Verleden

Ik zou mn dochter volledig willen hebben omdat die gast waar ze een relatie mee heeft dit jaar alleen al 7 aanklachten al heeft, 1 van drugs, 1 van geweld en diefstal en nog 5 openstaande en toch verdedigt zij die gast heel de tijd en daarom wil ik m'n dochter weg van haar en met een omgangsregeling. Haar zoontje haar vader is eigenlijk ook een junkie en dealer dus hij kijkt niet achter z'n zoon dus heeft zij haar zoontje heel de tijd bij haar maar ze laat de kinderen ook veel achter bij haar moeder, maar haar moeder zit aan de drank en de pillen en heeft nog vorig jaar zelfmoord willen plegen. Hetzelfde als haar zuster en haar vader heeft zelfmoord gepleegd dus het is een beetje een labiele familie en ik wist da't allemaal niet tijdens onze relatie. Het komt nu allemaal uit

Twee verschillende wegen

Wat een wespennest waarin ben je beland bent. Begrijp ik het goed als het jongetje niet meedoet in het co-ouderschap? Heb je ook geen relatie tot het jongetje (erkenning of zo)?
Wil je het jongetje wel bij moeder laten?
Er zouden twee wegen zijn als je beide kinderen uit deze situatie wil halen.
Voor je dochter zou een wijziging van het co-ouderschap moeten komen. Dat kan een rechter beslissen, eventueel na advies van de raad voor kinderbescherming als moeder het er niet mee eens is.
Voor het jongetje zou je dan pleegouder moeten worden. Daar moet dan een ander traject voor worden gevolgd: OTS, UHP en een gezinsvoogd. Maar wellicht zijn er andere mogelijkheden. Je advocaat kan je daar misschien iets meer over vertellen.
Het is wel het ene wespennest (je schoonfamilie) met het andere wespennest (jeugdzorg) verruilen.
Wellicht kun je al beginnen met het jongetje mee te nemen in het co-ouderschap of in de wijziging van de omgangsregeling. Ik hoop dat je advocaat goed op de hoogte is van mogelijkheden en valkuilen en je goed advies kan geven. Alleen maar modder verzamelen helpt niet, je moet ook een goed alternatief plan hebben wat haalbaar is en waarvan de rechter overtuigd is dat het voor de kinderen beter is.

Sterkte, ik zou er wakker van liggen.

Tsjor

Bedrogen gast

Bedrogen gast

21-05-2018 om 12:27 Topicstarter

Verleden

Ik denk er constant aan. Sinds de uitspraak van de rechter is ze helemaal gedraaid en heeft heel de tijd moeilijk gedaan. Ze had alles en heeft alles laten vallen voor een junkie dat nog minder heeft. Ik heb een eigen huis en een eigen auto en alle materiaal van mn dochter is ook van mij en in verband met haar zoontje heb ik niets te zeggen maar kan de rechter wel nog beslissen een onderzoek te starten voor de veiligheid van dat manneke want hij geeft al geen makkelijke jeugd gehad. Het is gek hoe een persoon zo snel kan veranderen in iemand dat je nooit gekend hebt

Als ik je verhaal zo lees

Is de grootste verandering de tijd dat ze bij jou was. Je beschrijft het nu alsof ze haar oude leven weer opgepakt heeft. Wat jij voor elkaar gekregen hebt met haar is knap, je hebt er heel veel voor gedaan. Het is jammer dat ze dat niet waardeert en die kans niet genomen heeft. Maar uiteindelijk is dat haar eigen beslissing geweest.
Het is alleen wel een probleem dat ze haar kinderen daarin mee lijkt te nemen.

Wat betreft het jongetje: er zijn twee mogelijkheden waar je wellicht iets mee kunt: de band tussen jongen en meisje; en de periode waarin je voor het jongetje gezorgd hebt. Maar nogmaals: overleg ook met je advocaat. Er is ook een risico, dat jeugdzorg etc. zich ermee gaat bemoeien, dat er wel een OTS en UHP komt, maar dat de kinderen om wat voor onvermoede reden dan ook niet bij jou komen. Het is een mijnenveld, dus een goede advocaat is belangrijk.

Tsjor

Bedrogen gast

Bedrogen gast

21-05-2018 om 12:57 Topicstarter

Dochter

Ze is inderdaad terug naar haar oude leventje, ze heeft relaties achter de rug waar ze geslegen werd en nooit iets mocht doen en ze kan dat wss niet missen. Ik ben van België en het gerecht werkt blijkbaar anders dan in nederland. Ik heb niets te zeggen over haar zoontje, alleen dat hij niet in een veilige situatie kan zitten en daarom richt ik mij volledig op m'n dochter want ze is amper 9 maanden. Die junkie heeft zelfs gebeld naar mn advocaat en hem bedreigd dus het is niet echt een slimme gast

Vraag

Ik ken de situatie in België niet zo goed. Wat gebeurt er als je over het jongetje meldt dat hij niet in een veilige situatie zit? Waar moet je dat dan melden en wat gebeurt er dan?
Ik snap overigens heel goed dat je eerst vooral voor je dochter wil zorgen.

Tsjor

Bedrogen gast

Bedrogen gast

21-05-2018 om 15:19 Topicstarter

Kind en gezin

Je moet dat dan melden naar kind en gezin en zij melden dat dan naar kind welzijn en dan doen zij een sociaal onderzoek hoe de situatie in elkaar zit. Maar ik zou haar zoontje sowieso niet kunnen krijgen omdat ik niets te maken heb met haar zoontje. Ik hoop dat kind en gezin wel iets kunnen doen voor mn dochter want het is een situatie dat moeilijk houdbaar is voor mij!

Doen

Misschien kun je aantonen dat deze 'vriend' wel nog in de buurt van je dochter is.
Dan kun je bewijzen dat er een afspraak overtreden wordt.
Nog beter is met moeder overleggen dat jij de zorg voor je dochter overneemt en dat ze die elke week een paar uur kan komen zien of desnoods ophalen.

Bedrogen gast

Bedrogen gast

21-05-2018 om 17:37 Topicstarter

Stalking

Ik probeer het al de hele tijd dat aan te tonen maar het probleem is als ik teveel langs haar huis rij of zijn huis kunnen ze een aanklacht indienen van stalking. Ik heb nu tegen al m'n vrienden gezegd als ze samen te zien zijn dat ze foto's of filmpjes maken van hen want zij wil zelfs niet meer praten met mij

En verder?

Als kind welzijn constateert dat de situatie niet goed is voor een kind, hoe gaat het dan verder?

Tsjor

Bedrogen gast

Bedrogen gast

21-05-2018 om 19:08 Topicstarter

Kind welzijn

Wel voor haar zoontje zou ik het niet weten want zijn vader kijkt er niet achter en bij zijn oma zou hij ook niet echt kunnen blijven. Hopelijk voor dat manneke gaat zijn moeder het gauw inzien dat ze niet goed bezig is of ik vrees dat ze hem gaan weghalen van zijn moeder

Dora

Dora

22-05-2018 om 11:20

Belgie

geen idee hoe het in Belgie gaat, maar er zijn landen waar je wel iets voor het jongetje zou kunnen doen op grond van het feit dat je een aantal jaren voor hem gezorgd hebt (recht op familieleven, art.8 Europees verdrag Rechten vd mens).. Een advocaat zou je daarbij kunnen helpen. Het lijkt me ook hard voor je dochter om haar "broertje"opeens kwijt te raken. In elk geval een goede advocaat zoeken die vaker dit soort zaken doet, het is geen gemakkelijke situatie.

Paperclip

Paperclip

22-05-2018 om 15:56

Dochter van ts is pas 9 maanden

dus ze zal nog niet echt een band hebben opgebouwd lijkt me. Andersom misschien wel, maar hoeveel kan een kind houden van een baby van 9 maanden? Ik ben daarom bang dat ts niet heel veel kan betekenen voor het zoontje van zijn ex.

Ik zou overleggen met je advocaat. Hier in Nederland kun je 'voorlopige voorzieningen' aanvragen bij de rechter in een scheidingsprocedure, wat inhoudt dat de rechter bepaalt wie er voor de kinderen zorgt en wie er in het huis blijft tot de scheiding officieel is geregeld. Misschien kan zoiets ook in België? Dan zou ik zien te regelen dat je dochter bij jou komt, met een bezoekregeling voor de moeder.

Sterkte, het lijkt me een vreselijke situatie.

Bedrogen gast

Bedrogen gast

22-05-2018 om 17:18 Topicstarter

Zij heeft niks

Dat zou ik inderdaad willen een bezoekregeling voor de moeder want ik kan haar niet meer vertrouwen. Ze is heel de week al gezien met die gast terwijl hij vroeg of laat nog in de gevangenis ga belanden. Ik heb een eigen huis en auto en ik heb zelfs alles geregeld als mn dochter 18 word dat het haar huis word en dat ze een heel mooi spaarboekje krijgt. Zij heeft niks, ze kan zelfs geen huis huren omdat ze niet genoeg verdiend

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.