Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Belangrijk of niet?

Hoi Hoi,
Ik sukkel sinds een week of twee met een zware Hernia, eerst zegde men partner dak komedie speel dat ik gewoon lui in bed lig ( kan niet alleen uit bed , kan me niet wassen..
We hebben een zoontje van 10 maand..vandaag zegde hij doodleuk dat hij een hele dag weg was…ik weet niet wat ik moet denken 

Als je daadwerkelijk last hebt van uitvalsverschijnselen zodat je niet uit bed kunt komen dan moet je nu de huisartsenpost bellen of zelfs 112 (of wat in België ook maar gebruikelijk is, mocht je in België wonen). Heb je alleen pijn, dan is meestal in beweging komen juist een goed idee, ook al doet dat eerst meer pijn. Dat met een hernia zorgen voor jullie kind lastig is lijkt me niet meer dan logisch, ook als je wel uit bed kunt komen, dus betere afspraken maken met je partner.
Is een hernia trouwen bevestigd door een scan? Of denk je alleen dat je een hernia hebt?

Hopelozemeid

Hopelozemeid

28-10-2023 om 19:49 Topicstarter

Afspraken… dan krijg ik te horen het draait Ni allemaal om u en daar sta je dan.. scan is bevestigd en moet bedrust en tradonal inpakken
Ik vroeg advies over men partner Ni over mijn rug

nou ik vind het niet normaal.  Mijn man zou me nooit laten stikken als ik aangeef dat ik iets niet kan.  

Bel de huisarts, zeg dat je een hernia hebt en dat je kind verwaarloosd wordt. Vertel dat aan je man.

Zelf vind ik het een hele nare reactie van je man, is hij altijd zo? Mijn man kan soms ook kort door de bocht zijn maar hij weet enorm goed dat ik zelden tot nooit klaag als ik iets mankeer en helpt me wel waar mogelijk, ik heb ook een hernia gehad met uitstralingspijn naar been en voet dus weet wat het is. Ik kon wel wat lopen en fietsen maar moest regelmatig even gaan zitten op het moment dat de pijn uitstraalde naar mijn been en voet, pijnstillers hielpen niet altijd, het ene moment wel maar het andere moment niet.

En is het een belangrijke afspraak waar hij de hele dag heen ging, een die hij echt niet of heel moeilijk kon verzetten? Dat zou voor mijn gevoel wel wat uitmaken. 
En is er iemand anders waar je hulp aan kan vragen bij de verzorging van jullie zoontje op momenten dat hij moet werken? Kan er via de huisarts niet iets geregeld worden? 

Dit komt wel heel harteloos en horkerig over. Hier zou het laatste woord nog niet over gesproken zijn. Is hij altijd zo dat zijn plannen voor gaan en dat jij de zorg voor de baby mag uitzoeken?

Hopelozemeid

Hopelozemeid

29-10-2023 om 18:36 Topicstarter

hij ging vissen..
Mijn mama is de dagen ervoor al komen helpen… maar die gaf ik nu 100 procent gelijk dat mijn vriend me nu maar moest helpen…

Het is fijn dat je wel hulp krijgt van je moeder maar het lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat ze dat dagelijks moet doen. Je partner hoort je ook tot steun te zijn waar mogelijk. 

Ik heb zelf ook last van een hernia gehad en ik kon in het begin mezelf niet eens aankleden. Lopen, staan en vooral zitten was verschrikkelijk.
Jouw partner lijkt me een heel onsympathiek persoon, maar dat gevoel krijg ik wel vaker bij notoire vissers.

Een baby van 10 maanden heeft constante zorg en aandacht nodig. Hij is de vader dus logisch dat hij daarvoor verantwoordelijk is. Tenzij hij aan het werk is zou hij er dus moeten staan. En als jij dat niet kunt neemt een echte betrokken partner zorgverlof op. 

Ik ga er hier wel even vanuit dat je een medisch vastgestelde hernia hebt en het advies van de arts bedrust is. En dat je buiten deze situatie wel een actieve ouder bent. 

Weet jij echt niet wat je moet denken? In een andere post zeg je dat je je moeder 100% gelijk geeft dat je vriend je nu maar moest helpen. Je weet het dus wel. De vraag is: is hij altijd zo of is het onverwacht en uitzonderlijk dat hij zo reageert? In beide gevallen wacht jou een moeilijk gesprek want als je dit soort egocentrische onverschilligheid van je partner niet wil, zul je hem dat ondubbelzinnig moeten laten weten. Als dit gedrag uitzonderlijk is, is de kans vrij groot dat hij snel zijn excuses aanbiedt en zijn leven betert. Als dit normaal is voor hem, en hij meent er goede redenen voor te hebben, dan heb je er een zwaardere kluif aan.


Overigens: je moeder helpt je, de vader zorgt gewoon voor zijn kind. Dat is geen helpen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.