Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Betekenis

Wat bedoelt volgens jullie als een man tegen je zegt dat hij je graag ziet? 

Bijtje82

Bijtje82

11-08-2023 om 19:44

Ik zie je of u graag, is een Belgische uiting. Het betekent zoveel als ik vind je leuk en ben graag bij je.

Maar goed, ik ken de context van jullie gesprek niet. Dus wellicht past dit niet daarbij.

Ik denk gewoon dat hij je graag ziet dus dat hij het fijn vind als je aanwezig bent.

Ik het Vlaams is dat: ik hou van jou.

In het Nederlands-Nederlands: ik wil je graag zien.

Het overlapt, maar is niet hetzelfde qua gevoelswaarde. 

dat hij niet wil appen of bellen maar in het echtcwil afspreken

Moederkareltje schreef op 11-08-2023 om 23:15:

dat hij niet wil appen of bellen maar in het echtcwil afspreken

dat is, gezien de eerdere berichten van TO, best een slim antwoord.

en zonder die voorinformatie is het afhankelijk van iemands taalgebruik, Vlaams of Nederlands

MRI

MRI

12-08-2023 om 11:38

Houd het nou bij een draadje joh, dit komt erg tienerachtig over

MRI schreef op 12-08-2023 om 11:38:

Houd het nou bij een draadje joh, dit komt erg tienerachtig over

Pffff inderdaad. Hij was vrij duidelijk, wat wil je horen zeg?!

Ik ken de andere topics waarschijnlijk niet allemaal en daarnaast is geen enkele man hetzelfde en kan de betekenis per persoon verschillend zijn. 

Ik (man) heb wel eens iets vergelijkbaars gezegd en andere keren kan een vrouw het zich wel eens afgevraagd hebben. 
Met één collega werk ik graag samen en op een vereniging maak ik graag een praatje met een vrouw maar meer voel ik niet voor hen. Ik heb ze regelmatig bedankt voor de samenwerking of gezelligheid, tegen hen zal ik nooit zeggen dat ik ze graag zie. Hooguit zal ik aangeven blij te zijn dat ze bijv terug zijn van vakantie zodat het werk of de gezelligheid weer gedaan kunnen worden. 
Bij een vrouw die ik leuk vond en waarbij ik mij afvroeg of er wederzijds iets was ben ik duidelijker geweest door aan te geven het jammer te vinden als ze afwezig was, helaas is ze daarna nooit meer gekomen. Bij een ander ben ik nog duidelijker geweest door aan te geven gevoelens te hebben maar zij gaf aan die niet te kunnen beantwoorden. Het rare in beide gevallen was dat ze wel zelf contact bleven zoeken daarna.

Eigenlijk vraag ik mij aan de hand van jouw vraag af of het überhaupt belangrijk is wat hij kan bedoelen, is het niet veel belangrijker eerst te kijken wat jezelf voelt?
Als jezelf gevoelens hebt zou ik het hem gewoon vragen wat hij bedoelt of wat hints (vroeger noemden we dat flirten geloof ik) geven wat jij voelt zodat er evt beweging in komt en je niet in onzekerheid blijft zitten. Als dit de getrouwde buurman is zou ik naast gevoelens ook wel het verstandelijke overwegen. 
Als je geen gevoelens hebt of het verstandelijk niet kunt kun je dat hem duidelijk maken, direct of indirect afhankelijk hoe "opdringerig" hij zich gedraagt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.