Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Bindingsangst???

Hallo allemaal.

Nu zo'n anderhalf jaar heb ik contact met een man die ik ken via badoo.
Het contact was altijd een beetje oppervlakkig en soms hadden we ook een maand geen contact enz.

Nu heb ik hem 4 maanden geleden voor het eerst ontmoet en het klikt heel erg.
We zien elkaar bijna elk weekend en als mijn dochter er niet is blijft hij ook slapen enz

Nou is het zo, hij heeft moeite met zijn gevoel....
Hij is niet verliefd zegt ie maar houd wel van me en zegt ook : geld maakt niet gelukkig, dat ik jou heb maakt me veel gelukkiger !

Doordat hij vroeger het een en ander meegemaakt heeft in zijn opvoeding ( streng gelovig) heeft hij moeite met het sociale gedeelte en zijn gevoelens uitten en toe te laten.
Tot nu toe heeft hij mijn dochter nog niet ontmoet en weet zij ook van niks.
Mijn ouders weten er wel vanaf en vooral mijn moeder vind het nu wel tijd worden om hem te ontmoeten of mijn dochter met hem kennis te laten maken.

Aankomende zaterdag zou ik mijn broer naar Schiphol brengen en ik heb gevraagd of hij mee wilde maar dit zag hij niet zitten dus ik vroeg waarom en dit is wat hij antwoord :
Dat is omdat ik er voor mezelf nog niet klaar voor ben om je familie te ontmoeten we zouden het rustig aan doen.

Ik heb alle begrip voor iemand die het rustig aan wil doen hoor begrijp me niet verkeerd maar ik vind het dan wel eens lastig omdat het voor mij zo goed voelt allemaal...

Ik heb in het verleden de fout gemaakt om te snel aan een relatie te beginnen of mijn dochter er te snel in te betrekken dus misschien is het wel beter om het op deze manier te doen maar het voelt zo dubbel.
Als ik stelletjes op straat zie lopen gaat er gek genoeg wel een steek van jaloezie door me heen omdat ik dat graag met hem zou willen.
Nee ik ben niet wanhopig, maar we hebben het gewoon ontzettend leuk samen.!!

Door eerdere mislukte relaties ben ik ook bang dat dit weer fout loopt en misschien juist doordat ik te snel wil gaan of zo...

Lastig lastig....

Zou graag jullie mening of advies willen...

he just not that into you

Misschien niet zo leuk om te horen. Maar deze man heeft het misschien wel heel leuk met je. Maar hij is niet stapelgek en dolverliefd op je. Een man die dat wel is laat je dat merken ook. Je kunt er zelf niks aan doen, je bent goed zoals je bent. Maar jij bent het gewoon niet voor hem. Voor je eigen gemoedsrust, laat het los en ga je eigen weg.

4 maanden

Hij geeft zelf aan dat hij het rustig aan wil doen en dat hij niet verliefd is. Dus vanuit dat perspectief snap ik prima dat hij er na 4 maanden nog niet aan toe is om je ouders te ontmoeten. Want eigenlijk hebben jullie nog maar 4 maanden een soort van een relatie.
Zelfs als ik smoorverliefd zou zijn en iemand heel fantastisch zou vinden dan zou ik overigens na 4 maanden nog niet perse de behoefte hebben om zijn ouders te ontmoeten. Als je namelijk aan de familie bent voorgesteld dan wordt het toch een heel stuk serieuzer is mijn ervaring. Dan krijg je er opeens sociale verplichtingen bij (en dat kan ook heel leuk zijn) en begin je steeds meer deel uit te maken van elkaars familie en elkaars leven. De relatie gaat dan toch een nieuwe fase in. Van een wat meer losse verkering naar een ingekapselde relatie. De relatie wordt meer een instituut. En op een gegeven moment is dat heel fijn maar het is ook heel fijn om gewoon samen te zijn in het nu zonder enige binding met de omgeving en zonder alle verplichtingen. Elkaar leren kennen en samen te zijn zonder enige verwachting.
Dus ja, zelfs al ben ik heel verliefd zou ik er na 4 maanden nog niet om staan te springen om al deel te worden van de familie. Zeker als er ook een kind in het spel is.

En jouw vriend geeft duidelijk aan dat hij het rustig aan wil doen met de relatie en nog niet zo heel zeker is van de toekomst. Dus ik zou zeggen, als het goed voelt, geef het de tijd. Dat hij na 4 maanden die behoefte nog niet heeft om je familie te ontmoeten is echt niet vreemd.

Vliegje

Vliegje

13-09-2017 om 13:37 Topicstarter

Onzeker

In principe zien we elkaar nu 4 maanden zomaar 1 x in de week en dat is meestal van zaterdag avond tot zondag ochtend omdat ik dan weer moet werken.
Dus echt veel hebben we elkaar nog niet echt gezien om nu al veel opgebouwd te hebben denk ik ook en het gaat mij er niet echt om dat we elkaars familie zien.

En aan de andere kant snap ik echt wel dat we tijd nodig hebben om iets op te bouwen enz en wil ik het ook de tijd geven.

In oktober is mijn dochter een weekje op vakantie met opa en oma en dan gaan we een weekje " samenwonen " als t ware haha. Ook om eens te zien hoe het is als we een paar dagen op elkaars lip zitten.
En die dingen vind hij dan ook leuk en wil hij ook graag doen.

Maar aan de andere kant knaagt die onzekerheid dan weer.... nou ja ik denk dat ik het echt de tijd moet geven.
Ik heb geen haast....

tante Sidonia

tante Sidonia

13-09-2017 om 22:35

Hij

houdt van je, wat wil je nog meer? Geloof je hem? Geeft hij je echt het gevoel van houden van?
Kijk dat iemand niet dolverliefd wordt kan heel goed een gevolg zijn van nare ervaringen, teleurgesteld zijn en je niet ergens vlot instorten. maar hij is blijkbaar echt om je gaan geven en zegt dat ook tegen je.

Dat jouw moeder het wel tijd vindt dat zij hem ontmoeten en/of je dochter mag je helemaal naast je neerleggen. je moeder heeft helemaal niets te vertellen over jouw relatie en jullie stappen daarin. dat is volledig aan jullie samen.

Hij is blijkbaar heel voorzichtig. Als het verder goed voelt met hem, hij is lief voor je en je bent gek op hem, luister dan alsjeblieft naar hem en jut hem niet op.

Je ziet heel vaak bij mannen de meer vermijdingsneiging bij hechting (het afhouden) en bij vrouwen het angstig gehecht zijn: steeds op zoek naar bevestiging van de relatie op allerlei fronten. Hem dwingen om snellere stappen te zetten zal hem afschikken.

Niki73

Niki73

14-09-2017 om 11:52

Klinkt prima

Als jij het idee hebt dat hij wel degelijk heel dol op je is, dan hebben jullie alle tijd. Doe het rustig aan.

Als je twijfelt of hij wel zo dol op je is, dan kunnen jullie misschien eens praten over de "talen van de liefde". Google maar eens. Het is best een leuk onderwerp voor zo'n avond waarop jullie samen zijn. Als je daarna nog twijfelt, tja, dan moet je misschien je conclusies trekken. Maar ik vind het daarvoor nu nog te vroeg.

Li

Li

14-09-2017 om 12:14

wij

deden er 3 maanden over voordat er überhaupt iets gebeurde. Daarna ging het wel snel, we waren binnen een jaar getrouwd . Dat vond iedereen dan weer veel te snel, maar voor ons was het goed. Er zijn geen regels, al snap ik best dat je snel meer zekerheid wilt. Maar als een man zegt dat hij van je houdt, vind ik dat heel wat, daar zijn ze meestal niet zo scheutig mee!

Marsja

Marsja

14-09-2017 om 22:48

vier maanden is toch nog niks?

Ik (vrouw) zou er ook niet aan moeten denken na vier maanden allerlei familie dingen te moeten ondernemen samen.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-09-2017 om 09:15

Vliegje

Heb jij even geluk. Je hebt een man die zegt dat hij van je houdt en niet dat hij verliefd is (verliefdheid is heftig maar vluchtig). Een man die zijn zwakheden en frustraties aan je laat zien in plaats van ze te verbergen. Probeer te genieten vsn wat je hebt en het niet kapot te maken door meer te verlangen.

Dat deze relatie anders verloopt dan alle vorige lijkt me een goed teken.

Krisje

Krisje

15-09-2017 om 09:27

Dat is toch alleen een nacht?

Jullie zien elkaar één keer per week van zaterdagavond tot zondagochtend en verder helemaal niet. Hebben jullie dan door de week wel contact, telefonisch of zo?

Vliegje

Vliegje

17-09-2017 om 14:37 Topicstarter

Gelijk

Jullie hebben ook gelijk
Denk dat ik zelf te onzeker ben en daardoor teveel bevestiging zoek.
Ik heb elke dag contact met hem en hij laat steeds meer zijn gevoel zien en we hebben gister ook goed gepraat en hij vertelde ook dat hij wel het idee heeft dat er iets moois groeit tussen ons maar dat het goed is om het gewoon op het gemak te doen ook vanwege mijn dochtertje.
Ik geloof wat hij zegt en vertrouw hem dus ik ga nu lekker genieten van elk moment dat we samen kunnen zijn en het contact wat we hebben.

Het is zeker goed dat hij zegt dat hij van mij houd, mag al blij zijn dat een man zulke gevoelens uit

Bedankt allemaal doet me toch goed zulke tips, soms word je zo onzeker ook door verkeerde vroegere relaties enz....

tante Sidonia

tante Sidonia

17-09-2017 om 20:49

goedzo

Relax en geniet ervan!

raar advies Dorry1

Alsof iedere relatie alleen maar kans van slagen heeft als het begint met een heftige verliefdheid. Ja, voor sommige mensen werkt dat zo, voor anderen niet. Alleen het begrip verliefd zijn is nogal subjectief.
Ik vind 4 maanden ook nog maar vrij kort. Kijk gewoon rustig of het wat wordt, zeker voordat je je dochter er bij betrekt. Ik geloof dat ik er bijna een jaar over heb gedaan, voordat ik nieuwe liefde aan de kinderen heb voorgesteld.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

18-09-2017 om 22:44

Nou...

Ik heb aardig wat ervaring met relaties en als er geen verliefdheid is is het meestal geen lang leven beschoren. Dat eerste stukje heb je toch nodig om het ook na een jaar, of twee, nog leuk te laten zijn. Een keer per week elkaar zien, en dan ook alleen nog maar een nacht vind ik niet veel. Het nare stemmetje in mijn hoofd zegt dan dat hij zegt dat hij van je houdt omdat hij het wel makkelijk vindt om regelmatig genegenheid te krijgen.
Rustig aan doen is natuurlijk alleen maar goed. Je ziet vanzelf waar het heen gaat.

Bregje

Bregje

30-10-2017 om 22:20

mijn ex

Mijn ex had ook een soort bindingsangst. Ik kende hem via het internet. Hij zei dat hij van mij hield, maar hij wilde zich niet binden, niemand mocht van ons weten. Na een paar jaar geloofde ik hem niet meer en heb ik afstand gehouden. Na een jaar hadden we weer contact en ineens woonde hij al een tijde samen. Daarna zat hij weer te janken dat hij mij miste en het pijn deed dat het niets geworden is. Toen ik een beetje doorvroeg, bleek dat hij vooral de sex met mij miste omdat zijn huidige vriendin niet zo goed is en saai in bed. Ik heb hem maar bedankt.

Mamam

Mamam

31-10-2017 om 07:55

Goh

Ben ik nou de enige die argwanend is?
Een man via badoo, die alleen maar een nachtje per week wil komen slapen? Van zaterdagavond tot zondagmorgen? Niet het openbare leven in. Verstopt blijven voor iedereen?
Komt hij altijd bij jou of ga je daar ook heen?
Heeft hij niet een soort dubbelleven?

Vliegje

Vliegje

03-11-2017 om 18:55 Topicstarter

Gaat goed

Het is niet zo dat ie maar een nachtje wil komen maar ik wil mijn dochter er niet teveel in betrekken nog dus vandaar.
En niet in het openbaar is ook niet waar want op t moment doen we veel leuke dingen in het openbaar.
Maar we merken allebei dat we heel erg moeten wennen aan alles.
Ik heb genoeg meegemaakt in relaties en ben al heel wat jaren alleen met mijn dochter en hij is ook al heel lang alleen en heeft zo z'n eigen dingen waar hij moeite mee heeft ook door zijn opvoeding vroeger.
Dus we doen het rustig aan en weten van elkaar wat we willen en wat we aan elkaar hebben op t moment.
Ik ben daar ook een weekje geweest toen mijn dochter op vakantie was dus nee hij heeft geen dubbel leven hoor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.