Relaties Relaties

Relaties

Tigerfeet

Tigerfeet

28-08-2015 om 14:56

Bindingsverlatingsangst bij jezelf, hoe kom je er af

Zijn er hier mensen die dat hebben en hoe ben je daar zelf afgekomen. Ik merk dat dit toch wel een issue is bij mij

Tigerfeet

Katniss

Katniss

28-08-2015 om 15:21

Je hebt toch bindings- of verlatingsangst, of kun je ook allebei hebben?

Mijntje

Mijntje

28-08-2015 om 15:32

of of

Je hebt bindingsangst, bang om je te binden. En je hebt verlatingsangst; bang om verlaten te worden. Meestal of of lijkt mij.
Ik had ooit een vriend met bindingsangst, en ik had juist last van verlatingsangst, dus dat ging niet goed
Maar bindingsangst of verlatingsangst met jezelf, dat is nieuw voor mij.

Mango

Mango

28-08-2015 om 16:04

bindingsangst

bij een ander daar heb je meestal zelf niet zo'n last van behalve als het je aankomend partner betreft

Als je verlaten bent kun je verlatingsangst krijgen en als je dat hebt dan is bindingsangst niet zo vreemd en heel dichtbij en overlappend.
Je durft je niet te binden omdat je het risico op een verlating niet wilt.

Ik heb er ook wel wat last van. Nog geen nieuwe partner in beeld, maar ik heb daar nu al spookbeelden bij en negatieve gedachtes over.

Hoe kom je er af...stukje zelfkennis, jezelf bij de kladden grijpen, risico's durven nemen, therapie, open en eerlijk zijn en rustig aan doen in een relatie; dat laatste is denk ik heel belangrijk.
Dus niet meteen samenwonen, maar eerst elkaar echt door en door leren kennen én vertrouwen en dan met babystapjes vooruit.

Tigerfeet

Tigerfeet

30-08-2015 om 11:08

reactie

Mijntje het is niet met mijzelf, maar ik heb er zelf last van.

Mango. Eerst angst om te binden en toen ik me daar doorgevochten had kwam er ook weer angst om verlaten te worden. Relatie van 13 maanden gehad en er een punt achter gezet omdat ik mijzelf dreigde kwijt te raken. Ik heb risicos genomen, gaan praten ipv heel hard wegrennen.

Therapie zou een vervolg stap kunnen zijn idd.

Tigerfeet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.