Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Coronavirus als splijtzwam


https://www.youtube.com/watch?v=gaPmxxECYgU

Fascinerend hoe mensen in 1 gezin tot op het bot verdeeld kunnen raken over het coronavirus en de maatregelen.

Nieuwsuur.

ElenaH

ElenaH

07-09-2020 om 07:28

Tja

Dat is wat er gebeurd als 1 persoon in een gezin besluit om 'alternatieve feiten' te geloven. Heeft niks met corona te maken, kan ook over geloof, eetgewoontes, Human Design of wat dan ook gaan.

Adelaide

Adelaide

07-09-2020 om 08:11

Ik dacht dat het gespeeld was

Helaas.
Die blonde moeder maakt het wel erg bont: ze heeft vragen en zoekt antwoorden. Op Facebook!!! En daarna zegt ze: ik geloof niet in feiten. Hoe kun je nou niet in feiten geloven?

Ik vind het wel triest dat mensen zich zo verliezen In en zo emotioneel worden over iets waar ze geen invloed op hebben en er zelfs hun huwelijk voor op het spel zetten.

Over die chip. Als de overheid dat wil, kunnen ze dat ook al bij de kindervaccinaties doen. Ik denk niet dat mensen die nu bang zijn voor een chipimplantaat allemaal antivaxxers zijn.

Helaas steeds vaker

Dat geldt niet alleen voor corona, dat geldt tegenwoordig voor steeds meer onderwerpen. Alles is een samenzwering van "de linkse Haagse kliek" en elk serieus mediabericht uit betrouwbare bron wordt weggezet als "propaganda van de staatsomroep/-krant".

Ik heb zelf zo'n roeptoeter in de familie zitten die elke bijeenkomst vult met luide statements in forse taal.
En ik heb mensen die ik al jaren lang ken, of dacht te kennen, op "niet volgen" of zelfs ontvrienden gezet op social media omdat ze geobsedeerd zijn door viruswaarheidstheorieën, maar ook mensen die telkens weer provocerend zwartepietplaatjes op Facebook zetten sinds dit verboden is of juist een stroom BLM en anti-Pietberichten, of mensen die bij elk nieuwsbericht een reactie geven met "onze rechtstaat/traditie/de gelukszoekers/Marokkanen/Oostblokkers/de linkse kerk", etcetera.

Ik ben er helemaal klaar mee. Niet met meningen die afwijken van de mijne, maar met de drammerige, agressieve manier waarop die mij door de strot worden geduwd.

Ad Hombre

Ad Hombre

07-09-2020 om 12:57

Adelaide

"Ik denk niet dat mensen die nu bang zijn voor een chipimplantaat allemaal antivaxxers zijn."

Even wachten, dus er zijn meer mensen bang voor een tegen hun wil geinjecteerd chipimplantaat dan dat er antivaxxers zijn? En impliceer je hier dat die verstandiger zijn dan de antivaxxers?

"Over die chip. Als de overheid dat wil, kunnen ze dat ook al bij de kindervaccinaties doen."

Ah, juist. Je denkt dat de overheid dat kan doen. Je denkt dat er in het diepste geheim trackingchips worden gemaakt die zo klein dat ze geinjecteerd kunnen worden en op een of andere manier energie weten te verzamelen om te kunnen tracken en zenden. Als je dat denkt geloof je in samenzweringstheorieen.

ElenaH

ElenaH

07-09-2020 om 13:52

'dus er zijn meer mensen bang voor een tegen hun wil geinjecteerd chipimplantaat dan dat er antivaxxers zijn? '

Dat verwacht ik wel. Veel volwassen anti-chippers zijn immers in hun jeugd gewoon gevaccineerd, en een deel ervan zal jaarlijks de griepprik krijgen. Die vaccins zijn namelijk ongevaarlijk. Alleen het nieuwe coronavaccin bevat een chip. Dat zie je aan de beginletter 😂😂😂

Maro

Maro

07-09-2020 om 14:09

ad (ot)

Waar was je nou? Heb je gemist.

Adelaide

Adelaide

07-09-2020 om 16:49

Ad, waar zie je me voor aan?

["Ik denk niet dat mensen die nu bang zijn voor een chipimplantaat allemaal antivaxxers zijn."

Even wachten, dus er zijn meer mensen bang voor een tegen hun wil geinjecteerd chipimplantaat dan dat er antivaxxers zijn? En impliceer je hier dat die verstandiger zijn dan de antivaxxers?]

Natuurlijk niet Ad, waar zie je me voor aan? Je weet toch wat een Venn-diagram is, dus jouw conclusie is vreemd. Ik vind al die mensen kneuzen, zowel de antivaxxers, als de chipbangeriken.

["Over die chip. Als de overheid dat wil, kunnen ze dat ook al bij de kindervaccinaties doen."

Ah, juist. Je denkt dat de overheid dat kan doen. Je denkt dat er in het diepste geheim trackingchips worden gemaakt die zo klein dat ze geinjecteerd kunnen worden en op een of andere manier energie weten te verzamelen om te kunnen tracken en zenden. Als je dat denkt geloof je in samenzweringstheorieën .]

Natuurlijk niet Ad, waar zie je me voor aan. Die kneuzen denken dat en ik wilde alleen maar aangeven dat het zo vreemd is dat de kneuzen dat nu ineens denken, omdat, ALS het zou bestaan en kunnen (wat ik niet denk), de overheid het al via de kinderen zou kunnen doen.

Maar ik ben blij dat je er weer bent. Hoe heb jij de lockdown ervaren?

Lou

Lou

07-09-2020 om 17:04

Rosie

"met de drammerige, agressieve manier waarop die mij door de strot worden geduwd."

Die taal vind ik ook zo naar! Al die grote woorden over vrijheid, censuur en dictatuur, zo ongepast. Alsof niet Lukashenko maar Rutte de laatste dictator is van Europa. Alsof je censuur pleegt als je niet iedere idioot met gevaarlijke ideeën een podium biedt. Alsof je alleen maar vrij bent als je tegen elkaar aan mag staan. Brrrr.

Maar ik ken er gelukkig niet veel. In mijn feed op Facebook heb ik één Viruswaanzin-volgeling. En trouwens ook één fervente Trump-aanhanger. Ik blijf ze volgen omdat ik het wel interessant vind. Hoewel ik me er ook kapot aan kan ergeren. Als het er te veel zouden worden zou ik ze ook ontvolgen.

ElenaH

ElenaH

07-09-2020 om 17:07

Hier

Een collega die overtuigd is van alle corona-5G-chip-complotten. Het lijkt zo'n redelijke en (sorry als ik een aanhanger beledig) intelligente man.

Adelaide

Adelaide

07-09-2020 om 17:23

Meningen

Het lijkt alsof sommige mensen niet meer weten wat een democratie is. Ze denken dat ze altijd hun gelijk krijgen als ze maar hard schreeuwen, terwijl je in een democratie juist soms je zin krijgt of het eens bent met de meerderheid en soms je niet je zin krijgt of de meerderheid wat anders vindt.
Dus het is geven en nemen. En de schreeuwers lijken nu soms zo verongelijkt. Ik denk weleens dat we zo verwend zijn in Nederland en ons welvaartsniveau zo hoog is, dat we niet meer met tegenslagen hebben leren omgaan.

Niki73

Niki73

07-09-2020 om 18:25

ElenaH

De leraren natuurkunde en biologie moeten hrm toch kunnen uitleggen waarom het verband niet KAN bestaan, Zou ik denken.

ElenaH

ElenaH

07-09-2020 om 18:34

Niki73

Welke leraren? Ik ben geen docent hoor.

Niki73

Niki73

07-09-2020 om 18:50

Sorry

Dan heb ik me vergist. Is er geen andere slimme en klein beetje technisch onderlegde persoon in de buurt?

ElenaH

ElenaH

07-09-2020 om 19:29

Niki73

Het lastige is dat het om een overtuiging gaat, bijna een geloof. Daar is geen rationele uitleg tegen opgewassen 😕

Misdreavus

Misdreavus

07-09-2020 om 19:43

ik heb ook zo'n collega

Ik heb ook zo'n collega, valt totaal niet mee te praten.

Als we een serieus gesprek proberen, waarin we echt willen luisteren naar haar verhaal, zegt ze alleen maar dat we maar gewoon wat video's van dezelfde mensen moeten kijken, dan kunnen we zien dat het heel overtuigend is. Ze geeft niet eens namen of linkjes ofzo.
Eerst was ze gewoon nog overtuigd van het idee dat corona helemaal niet zo erg is, aan de gewone griep gaan ook mensen dood en de mensen die overlijden aan corona, tja, het was gewoon hun tijd. Daar heeft ze ook al geen vrienden mee gemaakt overigens, maar nu gaat ze nog veel verder.

Chips in vaccins, PizzaGate, corona is verzonnen en de media heeft als enig doel de mensen bang te maken, Trump is heel intelligent en komt alleen dom over omdat dat is hoe de media hem bewust portretteert, Michelle Obama is transgender.
En wij zijn allemaal volgzame schapen die niet zelf nadenken. Onze argumenten hebben dus ook geen enkele zin, want wij luisteren alleen naar de media en dat is dus fake news.
Maar gelukkig loopt dit complot nu ten einde en zullen we binnenkort allemaal zien hoe het echt zit. Aldus mijn collega.

Ad Hombre

Ad Hombre

07-09-2020 om 20:18

Adelaide

"Maar ik ben blij dat je er weer bent. Hoe heb jij de lockdown ervaren?"

Oh, ik kan er prima tegen hoor. Thuis werken bevalt mij prima. Twee vakanties in eigen land waren eigenlijk heel leuk. Maar je kunt de deur natuurlijk niet eeuwig op slot houden. Kinderen moeten weer naar school dus enig risico gaan we wel lopen.

"Het lijkt alsof sommige mensen niet meer weten wat een democratie is."

Democratie is prachtig, maar een land in oorlog is geen democratie. Dit is wel geen oorlog maar de situatie is nog steeds ernstig genoeg.

Helaas heb ik nog steeds niet veel vertrouwen in onze 'generaals', dus dat is ook niet echt een initiatief.

Wat ik wel heel grappig vind na de beschuldigingen van RK van rechts extremisme, dat ik me qua Coronabeleid juist in het linkse kamp blijk te bevinden. Stel je voor!

vingerhoedje

vingerhoedje

07-09-2020 om 20:26

corona ontkenners en antivaxxers

Ik denk dat stichting vaccin vrij een zeer succesvolle campagne voeren... Samen met Willem Engel, Lange Frans, Janet Ossenbaard en Sven Hulleman en nog een paar andere voeren ze luidkeels het hoogste woord. Het is inderdaad een geloof, ik zie ze veel op social media. Niet mee te praten. Soms ga ik er tegen in. Maar het is volkomen zinloos. Eigenlijk zijn deze mensen geradicaliseerd. Het is relatief een kleine groep, gelukkig maar, anders zou ik ze echt gevaarlijk vinden. Ze roepen nu om de val van het kabinet. Maar niemand noemt wat het alternatief is. Willem Engel in de regering?

rode krullenbol

rode krullenbol

07-09-2020 om 20:45

Ach ja, Ad Hombre

Wat zal ik daarop zeggen? "Het politieke spectrum is welbeschouwd een cirkel, zo blijkt maar weer"? Of: "Liever het Coronavirus als gemeenschappelijke vijand dan als splijtzwam"?

Of zal ik het bij beide houden?

Rode krullenbol

Piep

Piep

07-09-2020 om 21:20

Links

grappig Ad, ik bevind me ook in de linkse coronahoek. En ben het zelfs eens met de CU. Voor het eerst in mijn leven

Hella

Hella

07-09-2020 om 23:45

Ja die politiek

Grappig, ik zit normaal in de linkse hoek en wb corona juist veel minder.

ElenaH

ElenaH

08-09-2020 om 05:47

Misdreavus

'Trump is heel intelligent en komt alleen dom over omdat dat is hoe de media hem bewust portretteert, Michelle Obama is transgender.'

Hahaha, ik weet niet welke typering ik grappiger vind!

'we een serieus gesprek proberen, waarin we echt willen luisteren naar haar verhaal, zegt ze alleen maar dat we maar gewoon wat video's van dezelfde mensen moeten kijken, dan kunnen we zien dat het heel overtuigend is'

Inderdaad. Ik ben toen op zoek gegaan naar filmpjes van Jeanet Ossenbaard. De eerste 5 minuten waren heel informatief en redelijk, maar daarna sloeg ze de plank gigantisch mis met bepaalde verbanden. Ik heb geprobeerd de filmpjes af te kijken, maar ik kon niets meer serieus nemen.

Piep

Piep

08-09-2020 om 18:16

Lange Frans

Wie Lange Frans als goeroe ziet is toch rijp voor opname. Niet te geloven, ik val van mijn stoel als ik wel eens de reacties op Facebook of LinkedIn lees.

Leen13

Leen13

09-09-2020 om 13:53 Topicstarter

Oudergesprek Rutte en De Jonge

Nu gaande is het 'oudergesprek' van Rutte en De Jonge met vragenstellers via instagram en twitter enzovoort.

Neem me niet kwalijk maar ik vind het echt goed werk van de heren. Terwijl ik politiek gezien van beiden beslist geen fan ben, ben ik toch echt wel tevreden dat deze coalitie en 2e en 1e kamer aan de touwtjes trekken.

Natuurlijk zijn er vast lobbies en andere prioriteiten maar de informatie komt toch echt helder op mij over.

Gelukkig zitten wij hier thuis wel op dezelfde golflengte. Hooguit dat ze mij soms licht hysterisch vinden.

Maar dat mag en dan zegt er altijd een: haal even rustig adem man!

Nou ja, het is ook echt wel spannend en een spannende tijd voor iedereen.

AnneJ

"Gelukkig zitten wij hier thuis wel op dezelfde golflengte. Hooguit dat ze mij soms licht hysterisch vinden."

Klinkt toch niet helemaal als dezelfde golflengte.

Dat is een "corona als splijtzwam" scenario dat hier in deze draad niet zo aan de orde komt maar bij mij thuis wel speelt. Mijn partner heeft nogal de neiging tot wat neurotisch gedrag en controledrang. Dan is zo'n pandemie en bijbehorende leefregels bepaald geen zegen, heb ik gemerkt, het versterkt de tendensen alleen maar. Heeft het RIVM regels opgesteld, gooit hij er bij voorkeur nog een schepje bovenop.

Het is maar goed dat er nooit een complete lockdown is geweest en iedereen het huis gewoon verlaten mag, anders hadden we inmiddels vermoedelijk al contacten met Veilig Thuis gehad.

Groeten,

Temet

Ans

Ans

10-09-2020 om 00:32

Hier

Hier met mijn vriend overzee is er nog in geen 7 jaar een onvertogen woord gevallen en nu stuiten we op het feit dat we lijnrecht tegenover elkaar staan.

Politiek ( hij uit een corrupt dictatuur land) gezien wisten we hoe we dachten, maar een actueel issue was het nooit. Vaccinaties, coronatesten met stokjes tot in bijna je hersenen, hij weet het zo gek niet te verzinnen. De mensheid wordt uitgeroeid volgens hem en "ze" houden van "Uncle Trump" daar.

Ik pas me heel makkelijk aan regels aan en leef daarbinnen mijn leven, hij gelooft in allerlei theorieën en haalt zijn informatie daar weg waar het hem naar de mond gepraat wordt. Ieder ander moet de ogen leren openen volgens hem.

Hij kan slecht met de lockdown overweg, die daar dus echt betekende 66 dagen binnen blijven met ook nu nog een avondklok, maskers, geen loon ontvangen, extra's op het basisloon worden niet uitbetaald en heeft het gevoel dat al zijn rechten hem ontnomen worden en ze een niet bestaand virus als excuus gebruiken.

Ik wil er niet meer over praten, niet meer tegenin gaan, geen wederzijdse verbazing over elkaars denkwijze enz. Ik wil mijn respect behouden en accepteren dat hij en ik een andere mening hebben. Maar moeilijk is het wel, omdat chat toch minder genuanceerd is dan face to face aan tafel er even tussendoor over babbelen met wat instemmend gemompel.

licht hysterisch

Ik zit gelukkig met gezin en vrienden wel ongeveer op dezelfde lijn. De een is misschien iets strikter of bezorgder dan de ander maar doorgaans zitten we wel op een lijn. Ik maak me wel wat zorgen over het gemak waarmee dit kabinet denkt dat het land bij decreet (ministeriële regelingen) geregeerd kan worden, maar uit angst voor een viruswaanzinnige te worden aangezien houd ik mijn kritiek meestal voor mij.
Op sociale media heb ik mensen die ik als (licht) hysterisch beschouw tijdelijk gemuted. Als dit virus niet meer zo'n rol speelt in de publieke discussies, lees ik hun berichten vast weer met interesse.
Tegen de enkele bekende die ik tegenkom die begint met "nou ik vind het allemaal wel erg overdreven die 1,5 m maatregelen en die belachelijke mondkapjes" mompel ik wat vaags en breng het gesprek op iets anders. Discussies hierover zijn namelijk vrij zinloos is gebleken.

Leen13

Leen13

10-09-2020 om 15:42 Topicstarter

Uitspraak video HCQ

https://tweakers.net/nieuws/171994/nederlandse-rechter-youtube-moet-videos-met-kritiek-op-visie-rivm-toestaan.html

"De zaak ging over een video van Café Weltschmertz, waarin een huisarts claimde dat een bepaald geneesmiddel hielp tegen de ziekte die het coronavirus veroorzaakt. De rechtbank vindt dat YouTube de video niet terug hoeft te plaatsen, omdat de huisarts zijn mening uitte als feit. De rechter is net als YouTube van mening dat het daarmee gaat om desinformatie over het coronavirus die mogelijk schadelijke gevolgen heeft en daarom was de beslissing om de video te verwijderen volgens de rechtbank terecht. Die video hoeft dus niet te worden teruggezet."

Ik zie in het bericht niet wie het heeft aangespannen.

Ik verwacht een hoger beroep.


https://www.youtube.com/watch?v=yfiGn0uXBoE

Toegelicht in Cafe Weltschmerz.

Ik moest wel even aan Van Kooten en de Bie denken: "Mijn naam is Cor van der Laak en wel hierom".

Lou

Lou

10-09-2020 om 17:05

Totdat het dichtbij komt

Ik merk dat ik het wel een héél stuk makkelijker vind om een mening te hebben over andere mensen die zich niet aan de maatregelen houden, dan over mijn eigen dierbaren. Namelijk mijn volwassen dochter, die zich nu in een oranje gebied bevindt en niet van plan was om bij thuiskomst tien dagen in quarantaine te gaan. Huh? Waarom niet, vroeg ik. Omdat het zo onhandig uitkomt met afspraken. Vervolgens ging ze uitleggen hoe voorzichtig ze altijd was (wat klopt) en dat ze wel een paar dagen in quarantaine kon gaan, maar geen tien. En of ze dan na die paar dagen in quarantaine wel weer naar huis mocht komen.

Ehhhh.... nou eigenlijk niet, dacht ik, want je vader loopt ook nog eens een extra hoog risico. Maar het viel me toch zwaar om dat meteen te zeggen, dus ik hield het erop dat ik erover wilde nadenken. Inmiddels is ze geheel uit zichzelf bijgedraaid: ze gaat de volle tien dagen in quarantaine, daarna komt ze pas naar huis. Pfft, gelukkig. Hadden we toch bijna een splijtzwammetje gehad hier. Hoewel we het altijd eens waren dat je de regels en de risico's serieus moet nemen. Maar als het aankomt op praktische problemen is het kennelijk toch een stuk lastiger.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.