Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

JBV

JBV

04-01-2024 om 16:25

Datingsites

Hoi Allen, 

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met datingsites/apps.
Ik ben nu bijna twee jaar gescheiden en het lijkt me leuk om binnenkort te beginnen met daten. Welke sites gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen?

Zelf niet gebruikt maar ik hoor positieve verhalen over Happen en tja Tinder heeft het grootste aanbod maar ook veel onzin. 

-Geef duidelijk aan wat je wilt
- Laat anderen jouw profiel lezen voor tips. 
-En niet eindeloos chatten. Maar gewoon vragen om vrijblijvend af te spreken voor een drankje op het terras of cafe (geen hele dag of activiteit. Als het niets is kan je makkelijk weer weg). 
-Hou er rekening mee dat mensen meerdere contacten hebben lopen. 
- ga speeddaten!

Geen foto's met je kinderen (herkenbaar in beeld). En blijf ver van foto's van jezelf dichtbij in zwemkleding of met vissen (brr).

Ik zat bij E-matching en bij Match4me. Maar dat is alweer 8 jaar geleden. Het is maar net wat bij je past. Ik ken een aantal stellen die elkaar via Tinder hebben ontmoet, maar mij ging dat te snel dat geswipe links of rechts. Ik heb er bewust voor gekozen mijn zoekradius te beperken tot alleen mannen uit de buurt, ongeveer mijn leeftijd, zelfde inkomen en kind(eren) van dezelfde leeftijd als de mijne. Gewoon iemand die op mij lijkt dus. Dat was voor mij ingewikkeld genoeg.

Nog een paar tips:
Spreek snel af en begin met een kop koffie, niet meteen een avond romantisch eten ofzo, dat kan altijd nog.
Laat je niet in verwarring brengen door de (positieve) aandacht die je krijgt. Let goed op hoe diegene op jou reageert, of diegene jouw grenzen respecteert, belangstelling heeft en afspraken nakomt.
En nog een leuke: hoe gaat hij of zij om met horecapersoneel, dat spreekt boekdelen en je ziet het meteen

Ik heb een tijdje tinder gedaan, maar de laatste keer was zeker twee jaar of langer geleden. Vooral mannen die al een partner hebben of alleen sex willen. Er zat één leuke bij waar ik echt wel een goede klik mee had, maar die wilde meteen samenwonen helaas. Hij koos na drie maanden eieren voor z'n geld en had binnen 3 weken via e-matching een dame waar hij mee getrouwd is. Hoe diep gaat liefde dan... Hij wilde gewoon niet alleen zijn (ik ook niet, maar ik ga niet zo snel op liefdes gebied, heb altijd even tijd nodig om te wennen aan iemand en dat gaat met internetten helaas niet) 

Oh ja, en als je afspreekt, zeg dan gelijk dat je over een uur helaas weer weg moet. Dat voorkomt een lange zit met iemand die net nog een bakkie besteld op het moment dat jij doei wil zeggen. En ik ben dan zo'n muts die uit beleefdheid blijft zitten tot 't bakkie op is🤷‍♀️

Izza schreef op 05-01-2024 om 00:13:

Zelf niet gebruikt maar ik hoor positieve verhalen over Happen en tja Tinder heeft het grootste aanbod maar ook veel onzin.

-Geef duidelijk aan wat je wilt
- Laat anderen jouw profiel lezen voor tips.
-En niet eindeloos chatten. Maar gewoon vragen om vrijblijvend af te spreken voor een drankje op het terras of cafe (geen hele dag of activiteit. Als het niets is kan je makkelijk weer weg).
-Hou er rekening mee dat mensen meerdere contacten hebben lopen.
- ga speeddaten!

Geen foto's met je kinderen (herkenbaar in beeld). En blijf ver van foto's van jezelf dichtbij in zwemkleding of met vissen (brr).

Ja of mannen van 50 in lycrapak naast een racefiets 🙈

50plusmatch

De vraag is wat je zoekt. Wil je vooral een knap koppie, dan is Tinder prima. Wil je een serieuze relatie met inhoud, neem dan ook een dating site waar inhoud een grote rol speelt en neem flink de tijd om een goed en eerlijk profiel te schrijven. Misschien kun je een goede vriend(in) vragen om je daarbij te helpen.
Ik heb 2x een serieuze relatie overgehouden aan match4me, de tweede duurt nu nog. 😊

Ik zocht zelf binnen een halfuur reistijd. Ik wilde iemand met een vergelijkbare leefwereld en levensstijl, dus iemand met kind(eren), die niet meer dan 4 of 5 ouder of jonger was dan ik, ook werkte en sportte en het liefst met wat overlap in hobby's. En iemand die al een paar jaar gescheiden was en zijn ex had losgelaten, ik heb namelijk geen zin in een lopende strijd met een ex op de achtergrond of voorgrond. 
Ik sprak altijd al snel af, binnen 2 weken, en zei dan van tevoren dat ik maar een uur zou blijven. Je weet vaak binnen 5 minuten wel of je iemand ook in het echt leuk vindt en na een uur weet je wel of je genoeg overlap hebt. Ik deed het ook altijd heel rustig aan, je hoeft niet meteen de volgende dag uit eten te gaan en een week later te blijven slapen. Iemand die het serieus meent, kan heus wel even wachten. Iemand die meteen met je naar bed wil, dat kan en daar is niks mis mee, maar die gaat meestal niet voor de diepgang.

Wat betreft foto's: plaats de foto's die jij leuk vindt. Als je een foto van jouw auto, je visvangst of dronken vrienden plaatst, weet ik dat jij auto's, vissen en tooghangen leuk vindt. Dan weet ik dat je waarschijnlijk niet zo bij mij past, maar andere vrouwen vinden dat misschien juist wel leuk. Wees gewoon eerlijk en laat zien wie je bent. Je wilt toch dat iemand van jou houdt zoals je bent, niet van een of andere plastic nepversie van jou.

EmmaT schreef op 05-01-2024 om 16:39:

[..]

Ja of mannen van 50 in lycrapak naast een racefiets 🙈

Hahaha, en zo'n man heb ik uiteindelijk toch gekozen via Tinder.
Alle foto's waren leuk, behalve die met de racefiets.😅 Toch maar op 'ja' geklikt en hij bleek erg leuk te zijn. We zijn inmiddels 7 jaar verder. Racefietsen doet ie zo nu en dan nog wel, maar goed, hij gaat zijn gang maar toch?

Toen ik op Tinder zat heb ik met vriendinnen ook wel enorme lol gehad hoor, de vreemdste types kom je tegen (op de foto's, want daar sprak ik niet mee af) bijv. mensen die 5 foto's van zichzelf insturen, allemaal via dezelfde spiegel, met zonnebril, zonder zonnebril enz. Bodybuilder poses. Of met dure auto. Of met heleboel vrienden waardoor je niet weet wie het nou is. 
Ik heb toen 3x keer gedate, allemaal toch met leuke, serieuze nette mannen, de 3e was raak. De andere 2 waren ook leuk en vriendelijk, maar toch niet de klik die ik zocht.
In het begin had ik inderdaad niet zo goed door wat nou handig was, veel en lang chatten is grappig, maar dan kom je ook lolbroeken tegen (die niet concreets afspreken of willen, of alleen maar chatten als ze dronken zijn)
Maar inderdaad even rond 20.00 uur in een cafeetje afspreken voor koffie is het handigst. Met de laatste man ben ik dus rond 23.00 naar huis gegaan om meteen weer door te appen met hem, en de ochtend erop was ie weer op de app. En inmiddels wonen we samen.

Op zich zie ik foto's van hobby's als positief. Het laat zien dat je geen uitgezakte bankhanger bent. Kijk alleen kritisch naar het soort foto. Dus geen close up. Of een foto terwijl je aan het vissen bent ipv een gigantische vis zwevend boven je hoofd. 

Speeddaten is ook een aanrader. En vraag in je omgeving of ze nog leuke vrijgezellen hebben. 

_Anoniem_ schreef op 05-01-2024 om 17:59:

[..]

Hahaha, en zo'n man heb ik uiteindelijk toch gekozen via Tinder.
Alle foto's waren leuk, behalve die met de racefiets.😅 Toch maar op 'ja' geklikt en hij bleek erg leuk te zijn. We zijn inmiddels 7 jaar verder. Racefietsen doet ie zo nu en dan nog wel, maar goed, hij gaat zijn gang maar toch?

Haha, ja dat kan natuurlijk ook. Ieder zijn ding zeg ik maar, zolang je je er goed bij voelt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.