Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Denk aan mijn ex

Hallo,

8jaar geleden leerde ik mijn ex kennen, we zijn 1jaar samen geweest met ups en downs. Uiteindelijk uit elkaar gegaan vanwege jaloezie. Maar na dat jaar waren we nog niet van elkaar ‘af’. We trokken op welke manieren ook weer terug naar elkaar toe en ik kon ‘ons’ nooit afsluiten. Ik voelde wanneer hij zou terugkomen (hoe gek dit ook klinkt!) tussen 2010 en 2015 hebben we echt 5jaar gesukkeld met elkaar. We zagen elkaar als vrienden maar dat liep al snel verkeerd aangezien ik zo zot van hem ben en hij van mij en samenkomen eigenlijk nooit een optie leek In 2015 heb ik dan iemand anders leren kennen, waarmee ik samen een dochter heb van november 2016 en ondertussen na 2jaar ook uit elkaar en daar was mijn ex weer! Hij heeft me gesteund in de periode dat ik met mijn andere ex uit elkaar was en wou terug samenkomen maar dit zag ik niet zitten omdat ik een kind heb + soms nog denk aan ons verleden. Telkens als ik hem zie op sociaal media slaat m’n hart over, hij heeft ook speciale plek in mijn hart en zal daar altijd zijn. Als ik hem zie kan ik echt m’n eigen zijn en laat hij mij zo goed voelen en andersom weet ik gewoon dat ik hem ook nog iets doe! Ik ben nu 6maanden samen met iemand maar ik denk alleen maar aan m’n ex Ik droom al bijna heel de week van m’n ex en krijg hem niet uit m’n hoofd door de dag. Heb het zo moeilijk, m’n ex heeft nu ook een relatie en ik wil hem aanspreken maar ook weer niet omdat ik z’n relatie niet wil storen. Mijn nieuwe vriend is een goedzak, en verdiend dit ook niet maar wat moet ik doen?!

Is dit een fase? Of kent iemand dit?
Soms denk ik ook echt ‘ dan is hij gewoon de ware! ‘ omdat ik zoveel aan hem denk .... HELP AUB

Jasmijn

Jasmijn

15-06-2018 om 10:16

helemaal afsluiten

Je kunt zo toch niet verder, je kan niet mét hem, maar ook niet zonder hem. Hij is inmiddels verder gegaan met een partner en jij ook, om dit een kans te geven zou ik het echt afsluiten met je ex. Hem sowieso nu blokkeren op social media (anders blíjf je elkaar maar zien de hele tijd) en blijf je dat gevoel aanwakkeren. En doorzetten, richt je aandacht op je nieuwe relatie, daar draait het nu toch om?

Leef niet in dromen

Misschien was hij wel de liefde van je leven, maar dan wel een liefde waarmee je niet samen kon leven of niet samen wilde leven.
Je hebt beslissingen genomen. Kijk naar de realiteit en probeer ervoor te zorgen dat dat goed gaat. Daar ligt je verantwoordelijkheid.
Wellicht is het goed om na te gaan hoe het komt dat je nu al met de derde relatie bezig bent, terwijl het lijkt alsof je daarin ook niet echt gelukkig bent. Wat kun je zelf bijdragen aan een goede relatie?

Tsjor

Rebound

Met jouw huidige vriend heb je duidelijk een rebound relatie, en dat verdient hij niet.

Als je met jouw ex in dat eerste jaar al downs hebt gekend, dan kan je toch moeilijk spreken van een gezonde relatie ? Laat hem toch los en ga verder met jouw leven …

Je lijkt me trouwens iemand die nogal onbezonnen relaties aangaat; misschien tijd om wat volwassener te worden en jouw dochter niet in jouw emotionele rollercoasters mee te sleuren; zij moet nu op de eerste plaats komen.

Marin

Marin

18-06-2018 om 14:38

klinkt als

het klinkt alsof je met ex een double bind of trauma bond hebt. Dat zijn relatie waar veel intensiteit is positief zowel als negatief maar het wordt nooit 'gewoon'. Het zet nooit door naar een vertrouwens band. Endat dat zal het ook nooit worden, ook als je weer bij elkaar zoui komen lukt dat niet. deze relaties zijn een soort van verslavend door het roller coaster effect. En je blijft aan ze denken. Omdat ze iets leken te in te vullen waar jij naar snakt. dat laatste moet je naar kijken, alleen durven zijn en dat jezelf geven

NostroDestino

NostroDestino

19-06-2018 om 09:08 Topicstarter

@William

@william

: U reactie trekt niks.
Volwassener worden? Ik voed al 19maanden m’n dochter alleen op want haar biologische vader is er niet.
Onbezonne relatie’s aangaat? Ik heb nooit relatie’s gehad van minder dan 2jaar dus oordeel niet ok?

Ik heb nog steeds geen contact met m’n ex sinds ik m’n huidige vriend heb, ik ben dit ook niet van plan.
Ik had gewoon vorige week een moeilijke week, mag een mens dat hebben?
Ik droomde veel over hem en dan werd het moeilijk.
Maar u mening is u mening, ookal vind’k deze op niks trekken. Je bevooroordeelt me via een pagina, chapeaux kortzichtig mens!

En toch

vind ik je een beetje onvolwassen overkomen. Nooit een relatie minder dan 2 jaar? Wow, wat lang. Tenzij je 20 jaar oud bent.
Ik sluit me aan bij de anderen: je huidige vriend verdient het niet, om niet geliefd te zijn. Misschien eerst een lange poos alleen zijn, en dan pas kijken wat je wil (en dan is je dochter groter, het zal ook helpen)
Sterkte
Sini

juf Ank

juf Ank

03-07-2018 om 20:51

geinig

'Je beoordeelt me via een pagina, chapeaux kortzichtig mens!

In een zin iemand een verwijt maken en het vervolgens in de zelfde zin het zelfde doen...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.