Relaties Relaties

Relaties

Elise

Elise

14-12-2011 om 10:46

Dilemma 2 feestjes.... (eentje familie)

Een tijdje geleden zijn we uitgenodigd voor een verjaardag zondagmiddag a.s. (en daarna ik ook nog voor nog eentje diezelfde middag, zijn evt. nog te combineren, nl. beide vlakbij).
Nu net uitnodiging van schoonmoeder ontvangen voor zondagmiddag/avond om verjaardag schoonvader te vieren.
Verder weg, dus niet te combineren met die eerdere uitnodiging(en).

Ik ben de laatste tijd onwijs druk, ook komend weekend (de zaterdag wordt ook erg druk), dus zat al te denken om pas later en korter naar dat eerste feestje te gaan. Dochterlief vindt dat ook heel leuk (en vermoedelijk leuker dan opa's verjaardag).

Wat vinden jullie: kan je met goed fatsoen zeggen dat we (in elk geval dochter en ik) niet naar opa's verjaardag gaan in verband met de eerdere uitnodiging? Ze zijn gewoon te laat met de uitnodiging.... (die andere lag er al eerder).
Manlief gaat toch al die kant op, zoonlief zal meegaan naar opa prima vinden. Zijn we via hen toch aanwezig .

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

14-12-2011 om 11:03

Wie het eerst komt

wie het eerst maalt bij mij. De verjaardag van je schoonvader kan je man prima af. En het is waarschijnlijk niet de enige keer per jaar dat je hem ziet. Ik zou 'm wel even bellen die dag.

kersenboom

kersenboom

14-12-2011 om 11:33

Elise

Je hebt het zelf al opgelost lees ik. Papa gaat met zoontje naar zijn vader. Jij hebt al uitnodigingen en ze zijn gewoon te laat. Pech dus. maar zo is het toch prima geregeld?

Als ze bij mij aankomen met zoiets op het laatste moment en ik heb al afspraken staan, dan is het ook "jammer de volgende keer beter" hoor. Hadden ze maar eerder moeten zijn.

Rosase

Rosase

14-12-2011 om 12:11

Prima oplossing lijkt me

Maar de vraag is natuurlijk of je schoonouders het daar ook mee eens zijn.
En of jij daar dan weer rekening mee zou moeten houden.

Ik zou in dit geval in ieder geval precies dezelfde keuze maken.

Lizelot

Lizelot

14-12-2011 om 13:23

Uitnodigen

Wij worden nooit uitgenodigd voor een verjaardag van 'schoon'ouders,daar gaan we gewoon naartoe.Als wij dus een uitnodiging krijgen voor een feestje en dat is rond de verjaardag van 1 van de ouders ,dan nemen we contact met op en vragen wanneer het gevierd wordt,dan laten wij de ouders voorgaan.
Maar het gezin opsplitsen lijkt me ook prima.

tonny

tonny

14-12-2011 om 18:57

Je weet toch al járen wanneer je schoonvader jarig is?

Beetje apart dat je nu, omdat je pas zo laat weet wanneer ze het precies vieren, besluit niet te gaan.

Tja, de belangrijkheid van verjaardagen is in alle families verschillend, maar zeker als je elkaar niet zo vaak ziet (je schoonvader woont wat verder weg, zoals je schrijft) kan ik me voorstellen dat hij het jammer vindt als jij/jullie niet komen. Nu gaat alleen je man met een van de kinderen, da's een aardig alternatief.

Ik zou het niet laten afhangen van wat voor de kinder
en het leukst is. Wat dat betreft vind ik dat sommige ouders kinderen wel wat te veel het programma laten bepalen. Niet elke opa/oma is evenzeer een toeristisch trekpleister, maar daar draait het (gelukkig) niet om in het leven.

Elise

Elise

14-12-2011 om 23:37

Tonny

Ja, we weten wanneer schoonvader jarig is, maar normaal viert hij zijn verjaardag niet . En daarnaast - al wonen ze wat verder - we zien ze regelmatig. Hebben hem een paar weken geleden gezien en met kerst weer.
Ik was gewoon benieuwd hoe anderen staan tegenover de "wie het eerst komt het eerst maalt"-gedachte. Als je mensen heel laat uitnodigt, vind ik dat je kunt verwachten dat ze al wat hebben of dat het in elk geval niet meer uitkomt... (zoals in dit geval voor mij en dochterlief).

Hanne.

Hanne.

15-12-2011 om 09:34

In dit geval wel

Ik ben wel van de 'wie het eerst komt het eerst maalt' gedachte, hoewel familie daarbij toch wel een 'plusje' heeft.

Maar als je op woensdag mensen uitnodigt voor zondag (terwijl je normaal nooit iets viert) zou ik daar geen rekening mee houden.

Dan denk ik dat reactie. "O wat leuk, maar onverwacht, helaas hadden we al plannen, dus we komen niet allemaal" heel gepast is.

Mwah

Verwacht van naaste familie niet echt een uitnodiging voor hun verjaardag. Als ik een andere uitnodiging krijg en ik weet nog niet wanneer familie iets viert dan hou ik een slag om de arm. Zeker als het om (schoon)ouders gaat.
Maar in dit geval, met schoonvader die normaal nooit zijn verjaardag viert en die je binnenkort weer ziet, is het toch anders. Het lijkt mij prima opgelost zo, een deel van het gezin is er ieg bij.

tonny

tonny

15-12-2011 om 13:07

Dan heb je het prima opgelost zo

ik ben alleen benieuwd waarom hij dan nu ineens wél zijn verjaardag viert. Is er wat speciaals gaande?

Binnen twee weken is het al Kerst, toch, dan ziet hij jullie allemaal weer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.