Relaties Relaties

Relaties

Astrid

Astrid

15-12-2019 om 18:39

Dochter van vriend

Hallo

Sinds een maand of acht zijn mijn vriend en ik samen.
Wonen niet samen maar hij is bijna elke avond bij mij en in het weekeinde slaapt hij 1 nacht bij mij.
Hij heeft een 19jarige dochter thuis wonen die er totaal niet mee eens is met onze relatie. Doet moeilijk als ik bij hun thuis komt of met haar wil kennis maken. Ik heb haar maar 1 keer gezien, hand gegeven en ze was binnen 5 minuten weer naar boven.
Ik doe verstelwerk voor dr, geef dr een verjaardagscadeau via haar vader en vraag altijd hoe het.met dr gaat aan haar vader. ..ze staat tussen ons in, zo voelt het. Ze wilt nu ook ineens op vakantie met haar vader en heeft.mij niet erbij gevraagd. Zelfs met de feestdagen wilt ze mij er niet bij hebben. Helaas heeft ze haar vader totaal in dr macht en hij doet alles wat ze vraagt. Ik weet het even niet meer, ik hoopte op een gelijkwaardige relatie niet een verstopspelletje

@Emma

@Emma

15-12-2019 om 22:44

Neem de tijd

Jullie zijn pas acht maanden bij elkaar. De dochter heeft niet om jullie relatie gevraagd. Probeer niet de moeder te spelen door haar kleren te verstellen. Hou afstand, van haar, en doe rustig aan met je vriend.
Echt, met jullie drieën op vakantie, wil je het zelf? Laat ze alsjeblieft samen gaan, oordeel daar niet over. Je bent je vriend heel snel kwijt op deze manier.
En het allerbelangrijkste (en moeilijkste): vat het niet persoonlijk op.

Dus...

Sinds jullie een relatie hebben is haar vader bijna elke avond weg? En je benr verbaasd dat ze het niet ziet zitten...euh
Heb jenzekd kinderen Astrid? Want eerlijk gezegd klink je niet echt begripvol.
Sini

Astrid

Zoals Sini zegt.

Ter vergelijking: de dochter van mijn vriendin is 18 jaar, dus maar één jaartje jonger. Haar moeder en ik zien elkaar tijdens de week slechts één keer, en dan nog in het huis waar ook de dochter woont; in het weekend max. één dag, soms slechts één avond. En onze relatie is al meer dan drie jaar gaande.

Op de rem

Eens met eerdere posts: dit meisje woont bij haar vader en is opeens bijna elke avond door de week en ook nog eentje in het weekend haar vader kwijt, en nu kom jij daar ook nog aan en probeert met de beste bedoelingen een band te creëren. Dat gaat je niet lukken, dat meisje zit niet op jou te wachten en haar vader houdt te weinig rekening met haar gevoelens door zoveel tijd met jou door te brengen. Schroef dat wat terug, ik neem aan dat je ook een eigen leven hebt en dingen te doen zonder je vriend. Dat is je tot 8 maanden geleden ook gelukt. Je vriend heeft nou eenmaal een verleden, en een dochter waar hij rekening mee moet houden. Als je een vriend wil die 100% van zijn tijd aan jou kan besteden moet je er eentje zoeken zonder kinderen.
Het is sowieso een situatie die geen eeuwen meer gaat duren. Het meisje is 19, ze zal niet heel lang meer thuis wonen, wat is er mis mee om de frequentie wat terug te schroeven tot ze niet meer thuis woont?
Het klinkt hard, maar dit is ook in jouw belang: als er op een gegeven moment gekozen moet worden tussen zijn dochter en jou, dan wordt het zijn dochter. Zorg dus dat je niet in de situatie belandt waarin er gekozen moet worden.

Adriana

Adriana

16-12-2019 om 09:52

Triest

dat vader niet ziet wat hij zijn dochter aan doet. Hij zet haar gewoon aan de kant voor jou. Zij is dus nu elke avond alleen thuis? Lekker dan. Ik zou als dochter het ook niet eens zijn met de relatie. Niet op deze manier in ieder geval. Ik snap jullie echt niet hoor. En dan klagen omdat zij niet aardig tegen je is... Verplaats je eens in haar, zou ik zeggen.

Rauw

Hier een dochter die elk weekend naar haar vriend gaat. Het is van tijdelijke aard toch moet ik wel wennen aan het feit dat ik haar in het weekend amper zie. Ik ben blij als ik haar door de weeks een kop koffie kan brengen terwijl ze over haar studieboeken hang. Ik ben zelfs blij als ik wasgoed in haar kast leg, want nu kan dat nog.
Dus ik snap wel hoe zijn dochter zich voelt; elke avond een lege huiskamer en niemand om even een kop koffie mee te drinken of om even een vraag aan te kunnen stellen maar wachten tot die huisgenoot thuis komt.
Die huisgenoot is haar vader maar wat betekent zij voor hem?
Niet veel blijkbaar, als hij elke avond liever bij zijn vriendin wenst te zijn.
Ik vind dit echt rauw.

‘Helaas heeft dochter haar vader in haar macht’??
Jammer dat je dat zo ziet.

Astrid

Astrid

16-12-2019 om 18:24

Offtopic nickname

Ik gebruik deze nickname al even. Natuurlijk mag jij die ook gebruiken, maar zou je er dan bv een 1 ofzo achter kunnen zetten zodat we uit elkaar gehouden kunnen worden? Dank je wel

mar73

mar73

16-12-2019 om 21:04

omarm de tweede plaats!

Beste Astrid (1),

Ik sluit me geheel aan bij de vorige reacties. Jullie zijn pas 8 maanden bij elkaar en al zo vaak samen? Ik kan mij voorstellen dat dat voor de dochter van je vriend rauw op haar dak valt. Zoals al gezegd, dat hoeft helemaal niets persoonlijks tegen jou te zijn.

Waarom zo'n haast en het niet wat rustiger aan doen? En je hebt haar pas 1x gezien...hij is altijd bij jou en dus niet meer thuis bij haar. Plaats je eens in haar positie...hoe zou jij dat vinden? Ik kan me er alles bij voorstellen dat ze een op een tijd met hem wil doorbrengen en samen met hem op vakantie wil zonder jou en ook met hem de feestdagen wil vieren. Zij is dit 'spel' niet begonnen, dat hebben jullie zelf gecreëerd. Het gevoel dat je bij je vader op 1 staat, kan niet gecompenseerd worden met cadeau's of herstelwerkjes doen. Sterker nog: dat heeft een averechts effect!

Dus gun vader en dochter alle tijd samen en omarm die tweede plek in zijn leven. Als jij voor haar niet als een bedreiging voelt, dan komt de rest vanzelf. Zij is de strijd niet begonnen. Hoe onbedoeld ook wellicht, die strijd ben jij gestart.

Annemarie

Annemarie

16-12-2019 om 21:51

Na 9 jaar

Loopt Het hier nog niet vlekkeloos. En wij hebben pas na 8mnd daten voor 't eerst, buiten deur, een kopje thee met zijn dochters gedronken. Nu waren zijn dochters destijds veel jonger.
Nog steeds gaat mijn vriend /man elk jaar ook alleen met zijn dochters op vakantie. Jij verwacht na 8 maand wel al heel veel.
Nu snap ik dat wel dat jij graag zou willen dat jullie direct alle 3 happy en gezellig met elkaar om zouden gaan, maar zo werkt dat niet. Wellicht hoor je er over jaren 100% bij voor haar, wellicht zal ze je nooit 100% als eigen beschouwen, zelfs als ze je op zich best aardig vinden.

Heeft ze misschien ervaring met een vorige nieuwe vriendin die na jaar weer "vertrok" waar is de moeder? Zo kunnen we nog veel aandragen, maar 8 maand is echt te kort om nu al alles te willen.

Zij staat niet tussen jullie in, dat doe je zelf op dit moment. Dat klinkt hard maar echt als je wilt dat dit lukt dan moet je geduld hebben. En veel om elkaar geven, zoals ik al aangaf na 9 jaar loopt het hier nog niet soepel

Ik wens je wel veel geluk in je nieuwe relatie en hoop oprecht dat alles goed komt. Maar heb geduld en begrip en cijfer jezelf soms ook echt weg.

Astrid

Ik zou je wensen gaan bijstellen.

Ik ken de geschiedenis van je dochters vriend niet, echter snap ik de reactie van dochter heel goed.

Feitelijk pik je haar vader in, misschien zelfs wel de plek van haar moeder, (maar daarvoor dienen we de geschiedenis te weten). Allemaal emoties die kunnen spelen.

Als het je vriend een goede vader is, respecteer & accepteer dan, dat dochter altijd nummer 1 is en blijft. Dat kan soms lastig zijn, maar als je dat doet, dan heb je de beste kansen om ook een goede vriendschap met dochter op te bouwen.

Ik spreek hier vanuit een vaderrol, en bij een relatie van 8 maanden, wat ontzettend kort is, gaat mijn dochter in mijn beslissingen voor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.