Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Zonne

Zonne

09-02-2018 om 18:34

Drugsgebruikende moeder sleept 13 jarige kind mee ?

Beste allemaal,
Kort geleden ben ik, voor het eerst in 8 jaar, weer eens op de koffie geweest bij mijn nichtje. In het verleden hadden we van kinds af aan regelmatig goed contact maar dat verwaterde. Een jaar geleden is ze gescheiden en ze zocht een paar maanden geleden weer contact. En kort geleden was dus onze eerste afspraak in jaren. Ik ben toen heel erg geschrokken. Gaandeweg het gesprek bleek dat ze drugs is gaan gebruiken en heel erg veel alcohol. Financieel en emotioneel zit ze volledig aan de grond. Na een tijdje realiseerde ik mij dat ze kort voor mijn aankomst ook drugs gebruikt had want ze ratelde, was erg druk en had pupillen als speldenknoppen, ook in de schemerige gang van haar woning. Ik ken haar als een heel rustig en een beetje timide persoon. Na een uur vol verhalen over haar drank, drugs en feest leven, ze lijkt het allemaal fantastisch en erg stoer te vinden, stond ik op het punt te vertrekken ( het was duidelijk dat wij niets meer gemeen hebben ) toen ze over haar oudste kind van 13 begon. Ze vertelde dat ze haar kind sterke drank laat drinken (drie glaasjes wodka) omdat ze vindt dat haar kind dat beter thuis kan leren dan op straat. Ook is ze binnenkort van plan om haar kind de joints te laten proberen die ze in huis heeft met hetzelfde argument. De kinderen zijn eens in de twee weken een weekend bij haar. De andere kinderen zijn jonger. Ik heb hier een heel akelig gevoel bij maar ik weet niet of ik mij hiermee moet bemoeien. Ze lijkt psychisch erg labiel en voor hetzelfde geld verzint ze alles. Dat gevoel had ik echter niet. Mijn vraag is : moet ik mijn zorgen uiten bij mijn oom en tante/ neven en nichten ? Haar ex man ? Veilig thuis ? Of moet ik me er buiten houden ? Wat vinden jullie ?

V@@s

V@@s

09-02-2018 om 19:27

vader

Als je contact hebt met de vader van de kinderen dan lijkt mij dat de aangewezen persoon om dit te vertellen.

Zonne

Zonne

09-02-2018 om 19:38

Helaas

Helaas heb ik met de vader ook allang geen contact meer. Ook met de rest van de familie is het contact verwaterd.
We sturen elkaar alleen nog een verjaardag/ kerstkaart.

Adres

Je hebt een adres dan zou ik daar een bericht achterlaten dat je contact zoekt. Mogelijk heeft de familie al lang in de gaten dat het bij nichtje niet goed gaat en zijn ze al actief om hulp te zoeken. Dat valt vaak niet mee en je zit niet te wachten op gedoe van mensen van buiten die het ook maar niets vinden. Stuur een kaartje, zoek contact, geef je zorgen weer en vraag wat jij kunt doen.

STuur je nicht een kaartje of email dat je erg geschrokken bent van het middelengebruik en dat je het haar afraadt om de kinderen daarmee in aanraking te brengen.

lieverdje

lieverdje

13-02-2018 om 10:04

heftig hoor

Daar moet je wel wat mee. Wat daar gebeurt gaat verder dan een opvoedstijl waar je het eventueel niet mee eens kunt zijn, dit is hoe dan ook schadelijk voor de kinderen. Zelfs als ze de oudste geen alcohol/drugs aanbiedt, is het voor de kinderen niet goed als moeder zoveel gebruikt.

Ik zou het wel ergens melden dus, maar bij wie kan ik niet goed inschatten. Ik zou zeggen dat de familie en de vader van de kinderen dit wel moeten weten....maar je nichtje moet ook hulp hebben natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.