Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Een nieuwe man leren kennen en oh zo onzeker over alles

Dag allemaal,
Aan het begin van de zomer heb ik via via op een feest in een park een man leren kennen, een vriend van vrienden. Hij liet snel blijken tijdens het avondje interesse te hebben in mij, ik hield heel erg de boot af ook al vond ik hem een aardige en charmante man. Hij stelde voor om na de zomer te kijken of we nog eventueel contact zouden opnemen met elkaar en vroeg of hij me mocht mailen tijdens de zomer. Ik heb wel mijn mail adres gegeven (het adres dat ik voor commerciële doeleinden gebruik).
Ik dacht dat het erbij zou blijven maar tijdens de zomer heeft hij enkele keren hele leuke mails gestuurd, met foto's van zijn (bijzonder exotische) vakantiebestemming. Ik stuurde af en toe een antwoord, waarop hij persoonlijke dingen ging vragen op een leuke manier.
Afijn. Na de vakantie een paar keer afgesproken, en sinds afgelopen weekend is er afgesproken dat we de mogelijkheden van verder dan oppervlakkig contact gaan verkennen. Daten dus... En .. ik twijfel aan mezelf, weet ik niet wat ik voel, en wil mijn tijd nemen (wat hij zegt te begrijpen) en ook vooral aan de mogelijkheid dat het deze keer wel zou kunnen gaan op een werkelijk leuke en betrouwbare iemand. Of leuk: mijn ex-vriend was leuk. Maar onbetrouwbaar. Deze meneer heeft zijn leven echt op orde: 2,5 jaar geleden gescheiden, een goede baan, een eigen huis, blijkbaar meer dan genoeg geld op de bank, leuke hobby's (maakt muziek), een op een eerste gezicht leuke familie met broer en zus, en door omstandigheden geen kinderen gekregen wat alles gemakkelijker maakt voor mij. Maar ik kan ergens niet geloven dat het iets zonder probleem kan worden. Blijkbaar ben ik toch meer gehavend uit de vorige relatie gekomen dat ik dacht. En ik weet (nog niet) zo goed wat ik eigenlijk wil proberen: afstand houden van hem omdat ik het (nog niet) durf en het risico een hele leuke man aan mij voorbij te laten gaan, die iets aan mijn geluk zou kunnen toevoegen, of voorzichtig toelaten dat hij toenadering zoekt en kijken of het wat zou kunnen worden. Ik bespreek het natuurlijk met 2 goede vriendinnen, die beide een heel andere mening hebben. De ene zegt: blijf alleen, is veel beter voor je (is ook zelf alleen), de andere zegt: "geeft het een kans, doe het langzamer dan vorige relatie want het ging veel te snel".
En ik snap ook wel dat zoiets moet groeien, en dat er geen haast nodig is. Hij lijkt alleen zeer vastberaden om mij voor zich te winnen (op een leuke manier) hoe vleiend het ook is, merk ik nog steeds argwaan.
Zijn er een paar mensen die (op een aardige manier want een spiegel wil ik wel maar op aanvallen zit ik niet te wachten) met mij daarover willen sparen?
Sinilind


Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-09-2020 om 16:47

Rustig aan

Zolang je hem niet in huis haalt of andere verplichtingen met hem aan gaat is het toch alleen maar leuk om hem beter te leren kennen? Gewoon eens leuke dingen doen, en kijken wat voor vlees je in de kuip hebt.

Adelaide

Adelaide

10-09-2020 om 16:48

Proberen

Ik ben het eens met vriendin 2. Ik denk dat je wel geleerd hebt van je vorige relatie(s?). Als ik het goed onthouden heb had je vorige vriend zijn leven niet zo goed op orde en leunde hij erg op jou. Ook financieel.

Als deze man echt zijn zaakjes goed op orde heeft, zal dat in ieder geval niet zo snel gebeuren. Gunstig lijkt me ook dat je hem viavia hebt ontmoet.

Kijk anders even voor een extra waarschuwing naar een aflevering van Opgelicht waar vrouwen van middelbare leeftijd een man ontmoeten die geld zegt te hebben maar hun steeds laat betalen en dan een klaploper blijkt. Dan ben je daar maar voor gewaarschuwd.

En doe het rustig aan. Niet samenwonen binnen een tot twee jaar, financiën gescheiden houden en je niet in de relatie verliezen, maar zelfstandig blijven.

Veel plezier met hem!

Pennestreek

Pennestreek

10-09-2020 om 16:56

Tuurlijk voor gaan!

Leuk, een mogelijke nieuwe liefde! Als je je hoofd er maar bij houdt, kan er (bijna) niks mis gaan, toch?
Rode vlaggen: jou laten betalen voor alles, het snel hebben over samenwonen (met vast hele plausibele verklaringen), ruzie met alles en iedereen. Als ik jouw relaas lees zit het op alle vlakken goed. Dat hij snapt dat jij rustig aan wil doen is helemaal fijn. Ik zou dus zeggen: geniet ervan! Gewoon leuke dingen doen, en vooral je eigen leven blijven leiden waar hij zoals je zegt een mooie aanvulling op kan zijn.

Niet op hem (gaan) leunen, en hem niet op jou laten leunen. En dan langzaam opbouwen, of niet. Go with the flow! Maar het is zonde om jezelf een kans op een leuke man te ontzeggen omdat je alleen zou moeten blijven van vriendin 1. Prima dat zij als happy single door het leven gaat, maar jij bent daar volgens mij het type niet voor. Zolang je/hij dus maar niet binnen een jaar wil gaan samenwonen, hij jouw auto niet nodig heeft en als ie maar lief is voor je kinderen en de hond .

Mijntje

Mijntje

10-09-2020 om 17:01

op papier

Op papier kan het er goed uitzien, alle punten die je noemt, maar vind je hem wel echt leuk? Is het meer dat hij in theorie leuk is (maar je moet ook wel echt wat voor hem voelen, niet alleen dat hij jou leuk vindt)
Of ben je juist bang om gekwetst te worden, wat natuurlijk logisch is zo kort na je laatste relatie. Als je de liefde toelaat, word je ook gekwetst. Of dat kan in ieder geval, vroeg of laat.
Als je zo twijfelt is het misschien nog wat vroeg en/of voel je niet genoeg voor hem om ervoor te gaan. Misschien kan je je beter wat lekkerder in je vel voelen, anders ben jij zelf het probleem.. (val je op mannen die niet bij je passen)
Alleen jij weet wat je moet doen, als je heel eerlijk bent. Vind je niet gewoon die aandacht leuk? Of hem? In dat laatste geval zou je geen draadje openen maar er gewoon voor gaan

Sinilind

Sinilind

10-09-2020 om 17:20 Topicstarter

Mijntje (en andere)

Hij is een beetje het zelfde type als mijn ex man (niet mijn ex vriend): slimme nerd -ingenieur- die mooie carrière opgebouwd heeft, in verschillende buitenlandse landen gewerkt en gewoond heeft, het is ook een van de reden dat we een klik hebben. Leuke man, geen mooie man maar charmant en lief. Heeft een paar dagen geleden voor mij gekookt, lekkere wijnen erbij. Speelt goed piano, wat ik heel erg leuk vind. Houdt van kunst en van lezen. De paar keren dat we uit gegaan zijn heeft hij me nooit de rekening laten betalen. Toen ik bij hem ging eten heeft hij me naar huis gereden zodat ik niet in openbaar vervoer moest 's avonds (hij woont 35 km van mijn woonplaats). Ging toen ook nog met me mee mijn hond uitlaten (houd van beesten, heeft een kat....) en daarna braaf naar huis zonder zelf een poging tot..
Het plaatje klopt zo dat ik niet durf te geloven dat het zou kunnen werken
Maar inderdaad, ik ben gewoon ontzettend bang.
Sini

juf Ank

juf Ank

10-09-2020 om 17:30

Sini!

Ga er lekker voor! Klinkt als een leuke man die iets voor je over heeft.
Kan het zijn dat die ene vriendin jou graag voor zichzelf wil houden, dat ze het afraadt?
Vertrouw op jouw eigen gezonde verstand en geniet ervan!

Knor

Knor

10-09-2020 om 17:33

Tip

Ga nou niet meteen weer heel veel informatie delen over deze man...Je bent zo herkenbaar en bekend hier op t forum...
Verder veel plezier hoor!

Sinilind

Sinilind

10-09-2020 om 17:48 Topicstarter

Knor

Oh ja. Je hebt gelijk. Maar hij zit buiten mijn gebruikelijke kring dus niet te vinden via mijn sociale media's of zo.
Sini

40er

40er

10-09-2020 om 18:42

Wat zou jij

Sini, wat zou jij je vriendin adviseren als het andersom zou zijn? Ga ervoor of doe het maar niet?

Persoonlijk zou ik zeggen, ga ervoor, rustig aan en kijken hoe het gaat. En vooral genieten!

ElenaH

ElenaH

10-09-2020 om 19:38

Doen!

'De ene zegt: blijf alleen, is veel beter voor je (is ook zelf alleen), de andere zegt: "geeft het een kans, doe het langzamer dan vorige relatie want het ging veel te snel".'

Zolang je niet verwacht dat dit 'de ware voor altijd' is, zou ik zeggen: ga leuke dingen doen met hem. Leuk toch juist?

Zonnehoed

Zonnehoed

10-09-2020 om 20:49

Tuurlijk!

Gewoon samen leuke dingen doen! Dan zie je wel hoe het loopt. Je hoeft niet met hem te trouwen hè, of nu besluiten dat je de rest van je leven bij hem blijft.

Lou

Lou

10-09-2020 om 21:00

Voorzichtig plezier

Ik denk dat het goed is dat je voorzichtig bent. Maar ook dat dat je plezier niet heel erg in de weg moet gaan zitten. Dus ik sluit me aan bij het koor. Je hoeft niet meteen met hem te trouwen nee

Emmawee

Emmawee

10-09-2020 om 21:36

Laat het je lekker aanleunen

Heerlijk toch, als iemand je leuk vindt?
Geniet ervan!! Denk niet teveel over verleden of toekomst. Aan het verleden kun je niks meer veranderen en de toekomst is nu nog veel te onzeker.

Beperk je tot vorige week en volgende week. Vraag jezelf respectievelijk af: vond je het leuk en heb je er zin in? Ja? Dan zit het goed. Nee? Denk er eens over na, praat er eens over. Kijk hoe het uitpakt.

Leuk! Het is je gegund.

Jaloers 😉

Nou, ik zit hier bijna jaloers te zijn. Hij klinkt als de man waar ik kort verkering mee heb gehad vlak na mijn scheiding, dat was ook een muzikale techneut die heel gezellig en voorkomend was. Je hoeft alleen maar je eigen grenzen in de gaten te houden. Doe alles wat je wil en gezellig vind. En laat niks omdat je dénkt dat 't misschien niet goed is maar alleen als je aan alles in jezelf vóelt dat 't niet goed is. En als 't echt niet goed voelt, kijk dan wat er achter zit en spreek dat uit. Tenminste, zo zou ik 't doen als ik nog eens een keer een kans zou krijgen.

Paasei

Paasei

10-09-2020 om 23:01

Go for it!

Ik sluit me aan bij de anderen. Gewoon rustig aan proberen. Waarom zou je de kans op geluk samen laten lopen? Vanwege een cynische vriendin? Zo een heb ik er ook.. en ik ben ook opnieuw begonnen. Je klinkt redelijk en realistisch genoeg, prima natuurlijk dat je de roze wolk niet laat over nemen. Maar er moet natuurlijk wel een roze wolk zijn.. de man kan aan een aantal punten voldoen, theoretisch geweldig zijn, maar zonder kriebels is de relatie gedoemd.. Zijn de kriebels er wel? Dan een diepe hap lucht nemen en springen!

Marie

Marie

10-09-2020 om 23:03

Ik denk dat je bang bent voor jezelf

Het punt is dat je jezelf natuurlijk wel meeneemt.
Je focus ligt nu op deze man, (deugt hij wel) misschien kun je je focus verleggen naar jezelf.
Waarom vind je het zo belangrijk nu al te weten wat het gaat worden, betekenen. Waarom moet hij perse helemaal ok zijn (ipv beoordelen of je het moment nu ok vindt). Dat soort vragen.
Waarom ben je jezelf zo verloren in je laatste relatie en ben je bang dat nu weer snel te doen.
Wat verwacht je allemaal van een relatie en wat zegt dat over jou zelf.

Ik ben het dus met allebei je vriendinnen eens en ik denk dat je prima allebei kunt doen. Alleen blijven (een volwaardige relatie aangaan met jezelf en je eigen behoeftes leren bevredigen) en rustig aan snuffelen bij deze man.
Ik zou hem uitnodigen en hem nu gaan trakteren.

Emmawee

Emmawee

10-09-2020 om 23:13

Raak gezegd, Marie

Ook je opmerking over zelf eens trakteren.

Watervrouw

Watervrouw

10-09-2020 om 23:29

Oh wat fijn

Als je voor de rest van je leven single zou willen blijven dan had je dat voor jezelf toch al duidelijk gehad? Maar ik begrijp je heel goed, ik heb nu twee keer een relatiebreuk meegemaakt en zou denk ik een derde keer niet meer aankunnen wat natuurlijk onzin is want stel dat het me weer overkomt dan zal ik dat uiteindelijk ook weer te boven komen. Aan de andere kant zou ik dolgraag iemand willen ontmoeten waarmee het wel goed gaat, iemand die heel erg voor mij gaat en waarbij ik rust kan voelen. Het lijkt alsof dit een hele leuke man is die erg zijn best voor je doet, beter kan eigenlijk niet. Ik zou er voor gaan, maar wel langzaam.

Triva

Triva

11-09-2020 om 00:42

Draai het om

Bedenk wanneer je je wel had laten gaan:

Over een jaar? Over 2 jaar? Drie? Als het wel een mooie man was?

Onzin natuurlijk, die man komt nu voorbij en laat je hem gaan pakt Elledoris hem af.

Ik kan maar één reden bedenken waarom je zo iemand laat lopen, je bent niet verliefd... en volgens mij is dat bij jou juist goed. Dan blijf je normaal naar zo iemand kijken, ga je niet los in je emoties en zie je niet dat het de verkeerde vent is. Ga daten en kijk of je verliefd wórdt, ja dat kan ook gebeuren!

@Emma

@Emma

11-09-2020 om 07:48

Wat Elledoris zegt

Je hoeft alleen maar je eigen grenzen in de gaten te houden én te verdedigen als dat nodig is. Kijk hoe hij daarop reageert en hoe dat voelt bij jou.
En ook wat Trivia zegt: juist goed om niet meteen hoteldebotel te zijn! Zo kun je hem rustig leren kennen. Roze bril kan altijd nog 😎
Geef hem de gelegenheid te laten zien wie hij is, ook de diepere zieleroerselen. Veel plezier! 😊

Sini

Sini

11-09-2020 om 09:54

Ja hij is leuk en nee ik ben nog niet verliefd

Om een paar vragen te beantwoorden. over dat verliefd zijn: ik durf geloof ik nog niet mij te laten gaan. En gezien mijn verleden van de afgelopen 5 jaar is het niet zo gek. We zien elkaar dit weekend weer, het is monumentendag dus gaan een paar leuke dingen bekijken en uiteten. Iemand zei "aan hem snuffelen", dat vind ik een goede (als hondeigennaar heb ik ook gelijk een beeld bij) 😄
We gaan het zien. Ik was vergeten dat daten en in de aandacht bij iemand zo fijn kon zijn.
Sini

Triva

😅😅

Sinilind

Sinilind

11-09-2020 om 14:12 Topicstarter

Elledoris!

Nee je mag hem niet overnemen, ik ga verder snuffelen. Ik merk dat ik echt blij ben dat wij elkaar morgen zien. Heb er echt zin in.
Sini

Sinilind

😃👍 Go for it!

Sinilind

Sinilind

12-09-2020 om 10:02 Topicstarter

Elledoris

Wwt is de reden dat het niets geworden is met die meneer na je scheiding? Durfde je het ook niet aan? Ik merk dat ik redelijk rustig ben, heb echt zin in vanmiddag. we shall see maar het is leuk zolang het duurt.
Sini

Zonnehoed

Zonnehoed

12-09-2020 om 10:30

Rustig

Als dit daten jou onrustig maakt, leg je er misschien toch te veel druk op? Het hoeft tot niks te leiden hé, als over een tijdje blijkt dat dit hem niet is, heb je toch een leuke tijd met hem gehad. En dan komt er wel weer een keer een nieuwe meneer langs. Veel plezier vanmiddag!

Hanny61

Hanny61

12-09-2020 om 10:34

Leuk, Sini

Doe rustig aan en geniet ervan. Het is je gegund!

Sinilind

Het is een combi van factoren waardoor het niets is geworden. Voornaamste vond ik het moeilijk om tijd te verdelen tussen kinderen, hervonden sociale contacten die net weer aan het opstarten waren en nwe vriend. Daardoor te weinig aandacht aan de vriend gegeven. Ik vond ook dat ik eerst moest leren alleen gelukkig te zijn - dat lukt me nog steeds niet zo goed helaas. Alles bij elkaar was ik te veel bezig met van alles overdenken ipv gewoon lekker doen. Zoiets.
Verliefdheid komt bij mij overigens altijd pas veel later.

Plens

Plens

12-09-2020 om 18:03

Rustig aan

Ik zou voorzichtig zijn. Ik weet nog niet ( niet dat dat er toe doet of je echt geleerd hebt.
De relatie is nog niet echt begonnen of het 1e topic erover is geopend; dat was de vorige 2x ook zo en na de adviezen ging je er vol in, hals over kop.
Omdat je een beetje alles of niets bent van karakter, zou ik extra voorzichtig zijn.
Ik gun je het geluk, maar als je dat alleen bij en met een ander kunt vinden en nog steeds niet met je zelf, zou ik persoonlijk langer nemen om aan jezelf te werken.
Het leven valt je al zwaar genoeg zonder dit.
Verliefdheid leidt af van alles waar je normaal al moeite mee hebt.
Toytoytoy

Maro

Maro

12-09-2020 om 18:34

Wat Plens zegt

dacht ik ook. Waarom zo snel? Een paar maanden geleden ging het nog over " hoe kan ik met mijzelf leven". Waarom niet een jaartje alleen zijn zodat je zeker weet dat het niet gaat over het alleen zijn ontvluchten? Of dat deze relatie een directe reactie op de vorige is? (oh! deze man is alles wat de vorige niet is!) Maar goed, ik begrijp ook dat als de gelegenheid zich voordoet, je er aan wilt 'snuffelen'. En dit ook weer wat strenge praat is.
Dus ik hoop, met Plens ook het volgende voor je " Ik gun je het geluk, maar als je dat alleen bij en met een ander kunt vinden en nog steeds niet met je zelf, zou ik persoonlijk langer nemen om aan jezelf te werken.
Het leven valt je al zwaar genoeg zonder dit.
Verliefdheid leidt af van alles waar je normaal al moeite mee hebt."

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.