Relaties

Truus de Mier
21-08-2011 om 21:41
Een oppaskind dat nu volwassen is
Ik zit ergens mee en moest het gewoon even kwijt,
een vroeger oppaskind,toen 11/12 hing altijd al erg aan mijn man(ze zag hem als haar grote broer)
Het gezin bestond uit 5 kinderen(alleenstaande moeder)zij,haar zus en 3 broers maar echt specifiek zij hing dus heel erg aan hem....Moederliefde kreeg ze gewoonweg bijna niet.(uiteindelijk zijn de kinderen geloof ik uit huis geplaatst door Jeugdzorg)
Na verloop van tijd waren wij het een beetje zat steeds ieder weekend op te passen,we hadden zelf nog geen kinderen dus wilden ook wel eens wat leuks doen met elkaar.
En hebben we het contact langzaamaan laten verwateren.
Tot die meid ineens 4 jaar later voor onze deur stond(we hadden inmiddels zelf 2 kinderen,een dreumes en een baby)
Maar lang mocht de pret niet duren,want wederom hing ze weer aan mijn man,waarop ik haar ons huis uit heb gezet.
Sindsdien is er geen contact meer geweest,niet met haar en ook niet met de andere kinderen of de moeder.
Tot we via MSN of Hyves d'r zus vonden(een heel ander type dus)en dat was we leuk en er was chat-contact,maar zij was op dat moment wel bezig via Spoorloos d'r zusje op te sporen en dat is uiteindelijk ook gelukt(2008)en we hebben het filmpje via Youtube mogen bekijken.
Ik had er echt vertrouwen in,en ze was dus inmiddels zelf ook moeder van 2 kinderen en kwam heel volwassen over in het filmpje(ze is getrouwd)
Maar nu komt het,sinds begin dit jaar heeft ze weer contact met mijn man gezocht.
Mijn man en ik zijn inmiddels(als vrienden,we houden gewoon nog steeds van elkaar)wel uit elkaar,maar niet om haar hoor.Ze is zelfs vorige maand met haar man&kinderen bij ons op bezoek geweest.
Om een lang verhaal kort te maken nu,er gaan berichten over en weer op Hyves en zij noemt hem nu 'lekker ding,lieve schat' en zet onder haar berichtjes steeds 'kusjes'.Gelukkig verwijdert hij haar krabbels direct weer.
Ook de tikken die ik heb gelezen zijn walgelijk,die heb ik zelf maar verwijderd(ik wist z'n wachtwoord nog)
Vorige week is dit begonnen(die tikken al eerder)
Ik heb hem gewaarschuwd dat hij beter met haar kan breken,en dat ik het gevoel heb dat ze uit is op meer.
Godzijdank woont ze nu lekker ver weg, dus wat dat betreft maak ik me ook niet zo'n zorgen.
Verder heb ik gewoon geen goed woordje voor haar over en dat heb ik haar ook via Hyves gezegd,over de manier waarop zij hem aanspreekt op Hyves.
Ik weet me hier geen raad mee,hij zegt gewoon van mij te houden en met mij verder te willen.

Vic
21-08-2011 om 22:27
Negeren
Het lijkt me dat je man degene is die haar duidelijk moet maken dat hij hier niet van gediend is. Als ze daarna blijft volhouden, moet hij haar berichten zonder commentaar verwijderen. Kun je op Hyves geen contacten blokkeren, zodat ze niets meer kunnen plaatsen?

Shonagh
21-08-2011 om 22:31
Snap het niet
Zijn jullie nu wel of niet uit elkaar, lijkt me wel een groot verschil in deze situatie.

Truus de Mier
21-08-2011 om 22:37
Wonen apart maar nog wel relatie
we zijn apart gaan wonen,omdat het hier in huis allemaal ff niet zo lekker liep

Shonagh
21-08-2011 om 23:00
En....
je verwijdert berichten van zijn Hyves ? Het is een volwassen man, niet je kind. Wel een beetje vreemde relatie hebben jullie.

Kaaskopje
22-08-2011 om 00:59
Weinig vertrouwen in man
Als ik je verhaal zo lees heb je niet veel vertrouwen in je man. Jij weet je er geen raad mee, maar het is je man die wordt 'belaagd'. Hij zou zich er geen raad mee moeten weten en er iets aan moeten doen. Hij kan haar 'ontvrienden' op Hyves toch? Dus waar ben je bang voor? Dat je man, apart wonend, toch op haar avances in zal gaan?

Truus de Mier
22-08-2011 om 13:12
Idd ontvrienden
Hij zegt dat hij niets met haar wil maar hij geeft ook als optie dat ik het met haar uit ga praten een keer.
Want mevrouw is van plan in okt.weer eens langs te komen(met haar man&kinderen uiteraard)
Dat uitpraten voel ik weinig voor moet ik zeggen,ze heeft helemaal afgedaan vind ik,ik vind dat ze ons wel flink wat excuses verschuldigt is,voor het stoken in onze relatie.
Hij moet haar idd ontvrienden en dat heb ik hem ook gezegd,
nu krabbelt ze hem niet meer,die kijkt wel uit na mijn waarschuwing.

Maanve
22-08-2011 om 13:40
Te hard oordeel?
Hmmm Truus de Mier, even mijn overpeinzingen delen...
Je oude oppaskindje klinkt als een vrouw die het moeilijk heeft gehad. Opgroeiend in een groot gezin met een alleenstaande moeder en een uithuisplaatsing, waarbij zij misschien ook veel heeft meegemaakt (ik zal niet dramatisch van alles en nog wat gaan invullen).
Van jongsafaan heeft zij blijkbaar een goede band gevoeld met jouw man/vriend. Hiermee het gemis compenserend voor de vader, die zij niet had? De individuele aandacht en waardering die zij thuis niet kreeg?
Nu heeft ze weer contact met jullie en is zij hierin over een grens gegaan. Die dingen kunnen gebeuren en als je meer kijkt naar haar omstandigheden kun je misschien meer begrip voor haar opbrengen? Je beschuldigt haar van stoken in jullie relatie, terwijl jullie al apart woonden en zij daar niets mee te maken zou hebben. Misschien heeft jouw man ook wel aanleiding gegeven voor bepaalde uitlatingen van haar?
Is je oude oppaskind nu niet de zondebok geworden in iets wat eigenlijk een ander conflict is?
Voor zover mijn overdenking, zonder de hele draad echt heel goed gelezen te hebben, eerlijk gezegd...
Maanve

Truus de Mier
22-08-2011 om 18:29
Misschien wel te hard ja,maar...
Mevrouw blijft dus aan de gang hè,maar ze heeft nu pech hij verwijdert alle krabbels iedere keer.
Hij gaat zelfs zijn hele Hyves er af gooien om er van af te zijn,we hebben leuke gezamelijke vrienden op Hyves en ieder mag van mij schrijven wat ze willen,maar hoe zij bezig is,klopt gewoonweg niet,ik krijg er gewoon een hele rare bijsmaak van.
En als ze toch nog andere manieren gaat zoeken om contact te zoeken dan zal hij haar ook eens flink de waarheid vertellen,hij houd alleen van mij en wil gewoon met mij verder gaan.
@Maanve,ik heb haar destijds al m'n huis uit gezet zoals ik al schreef.

Vic
22-08-2011 om 18:48
Truus
Toch ben jij niet degene die er iets mee moet. Dat moet hij doen. Een beetje vasthoudend type haakt echt niet af omdat de vrouw van haar 'prooi' roept dat hij alleen van haar houdt. Wat ik me nog afvraag, hoeveel leeftijdsverschil zit er tussen je man en die vrouw?

Truus de Mier
22-08-2011 om 18:57
Hij 42 en zij 27
Maar ze is 'gelukkig getrouwd' zoals ze zegt,en ziet hem alleen maar als 'broer'(terwijl ze via Spoorloos ook het contact met haar echte broers weer herstelt heeft :S)

Roosje Katoen
22-08-2011 om 20:51
Hmm
Die citaten die jij noemt vind ik niet echt schokkend eerlijk gezegd. Ik noem ook wel een iemand 'lekker ding' zonder verdere bijbedoelingen. Wat is er dan voor schokkends gebeurd dat je haar en haar man en kinderen het huis uit hebt moeten gooien?
Ik heb eerder het idee dat ze door aan ongelukkige jeugd een wat grenzeloze manier van omgang met anderen heeft overgehouden, en vraag me af of ze echt een bedreiging voor jullie relatie vormt.

Truus de Mier
22-08-2011 om 21:15
Alleen haar uit huis gezet
Nee,ik heb alleen haar het huis uit moeten zetten,dat is nu 12 jaar terug...dit,omdat ze heel de tijd om hem heen hing(had totaal geen oog voor mij of de kinderen eigenlijk)en uiteindelijk hij haar even een arm om haar(middel)heen sloeg,vind ik gewoon niet kunnen...en dat heb ik hem ook gezegd,hij was op dat moment nog met mij getrouwd en we hadden nog zeer jonge kindjes.
Nu mag ze wel getrouwd zijn,maar ik heb bij een stel vrienden een paar jaar geleden op ongeveer de zelfde manier hun huwelijk zien stranden,zeiden ook alleen maar een broer-zus-band te hebben,maar uiteindelijk kwam wel van het 1 het ander bij die 2,vandaar ook mijn angst.
Misschien zie ik spoken,misschien ook niet...ik weet het gewoon ff niet meer en wil hem geloven en vertrouwen.

Snuggle's
22-08-2011 om 21:22
Snap het niet zo
Hoe oud ben jij dan? Het klinkt allemaal zo kinderachtig. Waarom maak je je zo druk?
Ik vind het eigenlijk vooral zielig klinken voor dat meisje. 11 jaar was ze en jouw man was als een vader of grote broer voor haar in een tijd waarin ze bijna niemand had. Dat maakt indruk dus logisch dat ze weer contact zoekt.
Grensoverschrijdend gedrag komt veel voor bij dit soort verwaarloosde kinderen. Niet dat je het daarom moet goedkeuren, maar zo hard het huis uitzetten enzo. Dan ben ik wel benieuwd wat er precies gebeurt is.
En lekker ding en schatje en dat soort dingen is tegenwoordig heel normaal op Hyves ed.
Snuggle's

Snuggle's
22-08-2011 om 21:28
Ik zit het nog eens terug te lezen, je postings.
Je hebt dit meisje twaalf jaar geleden je huis uitgezet. Zij was toen 15 jaar. De reden was dat je man een arm om de middel van het meisje sloeg.
Zonder veroordelend te willen zijn, want het kan erg moeilijk voor jezelf zijn, maar ben je vaker zo extreem jaloers?
Snuggle's

Truus de Mier
22-08-2011 om 21:47
Nogmaals,om hem heen hangen
Ik ben zelf 35.
Kan wel zo zijn dat het kinderachtig overkomt maar ik ben er gewoon niet gerust op op de hele situatie(hij krijgt meerdere malen per week zo'n krabbel van hem,ze reageert ook op die manier op z'n WieWatWaar's enz)
Ze heeft 1 zus en 3 broers,zus is zo nooit naar hem geweest en de broers ook niet naar mij.
Uitgerekend zij vertoonde dus zulk gedrag naar hem toe toe.En nu ze getrouwd is en zelf moeder is,dus nog steeds,al is 't via Hyves.Tijdens zo'n oppasweekend kroop ze zelfs bij hem in bed :S
Ze heeft het nu toch zeker 12 jaar lang zonder hem 'gered' dus wat zou ze dan nu ineens weer van hem nodig hebben dan?Hij is verder gegaan met z'n leven,en zij ook.
Nu komt zij dus weer even onrust stoken in onze relatie,zo zie ik het en niet anders.
Ik heb ook wel mannen op Hyves hoor,maar zulk taalgebruik(om het zo maar even te noemen)uitslaan naar ze op Hyves,geen haar op m'n kop die er om denkt.
Maargoed, hij geeft nu zelf ook wel aan dat hij toch echt niet meer gaat reageren op haar krabbels,dan houd het(hopelijk)vanzelf een keertje op,en hij zit er hard over te denken zijn Hyves helemaal op te doeken.

Truus de Mier
22-08-2011 om 21:50
Snuggles,nee normaal niet
hoi,normaal ben ik juist niet jaloers dat is het gekke.
Hij stuurt wel 's naar andere dames(die ik ook ken)een krabbeltje met 'Prettig Weekend' enz.
En slaat wel vaker z'n arm om iemand heen(bij dames dus)en daar heb ik op zich geen moeite mee,maar juist die dames zie ik nou echt geen 'lekker ding' en 'lieve schat' krabbelen naar hem hoor...

Vic
22-08-2011 om 22:38
Je mag toch hopen dat je man nooit de intentie heeft gehad om op haar 'avances' in te gaan toen zij 15 was, en hij 30. Maar dat is al lang geleden. Ik zou het echt loslaten nu hoor. Het heeft helemaal geen zin als jij haar gaat toespreken en je man weet inmiddels ook wel hoe jij er tegenaan kijkt. Straks raakt hij zo geïrriteerd door jouw gebemoei dat je hem juist in haar armen drijft.

Truus de Mier
22-08-2011 om 22:48
Dat is ook weer zo,vic
Ergens heb je ook wel gelijk daar in,en godzijdank zit er een ruime 200 km tussen,dus wat dat betreft maak ik me niet eens zo'n hele erge zorgen.
't zijn meer die irritaties van Hyves eigenlijk.
Wij zijn nu 3 maanden uit elkaar,en daar is zij gelukkig niet de oorzaak/reden van,en dat wil ik ook zo houden.
We houden nog steeds van elkaar en hopen toch echt in de nabije toekomst weer samen te kunnen gaan wonen,maar daar is tijd voor nodig,en geduld,want we moeten er gewoon beide aan werken.

Rafelkap
23-08-2011 om 10:03
Sowieso
Het is sowieso heel pijnlijk als je uitelkaar bent en je ex begint iets met een ander. Of dat nou zo is in jouw situatie of niet.
Ik vrees dat je niet anders kan dan toezien en je er niet mee bemoeien en vooral niet speculeren. Als jouw man wat met haar begint is dat zijn keuze. Als jij wat met een ander zou beginnen kan hij daar ook niets over zeggen. Maar jij hebt gewoon nog hoop.
Probeer het wat los te laten en sluit dat hyves maar af, je maakt jezelf misschien een beetje gek hiermee.
Moeilijk hoor, heel veel sterkte!

Truus de Mier
23-08-2011 om 14:01
Hij heeft zelf nog hoop
Hij was ook in de 1e instantie degene die er moeite mee had en hoopt nog altijd dat het wel weer goed komt in de nabije toekomst.
Zelfs omdat er allebei financiëel een beetje beroerd bij zitten nu,ondersteunen we elkaar daarin ook nog.

Truus de Mier
23-08-2011 om 21:02
Ja hoor hyves eraf gegooid,en...
Madam stuurde al gelijk via Facebook een berichtje met de vraag waarom hij van Hyves is.
Kan je nagaan hoe ze achter hem aan hobbelt
*nog altijd blij is dat er ruim 200 km. tussen zit*
Maar hij zeg ook ik reageer er gewoon niet op en wat ze ook van me wil maar ik moet haar gewoon niet.

Vic
23-08-2011 om 21:48
Truus
Ik moet voor mijn werk ook wel eens 200 km verderop zijn. Dat heeft niet mijn voorkeur, maar het stelt natuurlijk ook weer niet heel veel voor.

Truus de Mier
23-08-2011 om 22:06
Nee stelt op zich niet veel voor
Maar ze rijd zelf geen auto,en hebben ook niet veel te makken.
Ze vertelde me vorige maand wel een keer dat ze het prima naar haar zin heeft daar in Friesland,en nooit meer terug zou willen naar deze stad

Maria
23-08-2011 om 23:22
Obsessie
ben je niet een beetje te veel geobsedeerd door 'die meid, mevrouw, madam" (waarom al die negatief klinkende woorden)? Je volgt haar stappen op hyves en zo. je bent er wel erg mee bezig. Voel je je bedreigd door haar in je relatie? Hij wil toch niks met haar?
Als jouw (ex) partner toch niks met haar wil, is het toch goed? Of ben je bang dat hij overstag gaat?
Volgens mij kun je het beter een beetje loslaten (ja makkelijk gezegd, ik weet het) want je lost hier niets mee op. Zij is getrouwd, hij wil niks met haar, wil dingen met jou oplossen, nou dan zijn we er toch. Okay, mss vindt ze hem leuk, nou en?
Haal je schouders op joh.
Maria

Truus de Mier
24-08-2011 om 11:07
Nee
Nee ik niet door haar maar zij zo te lezen wel door hem kennelijk.
Het begint gewoon min of meer op stalken te lijken wat ze doet(internetstalking dan hè)
Overstag zal ie ook echt niet gaan,want ik geloof nooit dat hij hier alles op zou geven om naar Friesland te vertrekken.
Ik weet ook dat ik het los moet laten des te eerder laat ze hem gewoon met rust.
Zoals ik al zei,zij is toen verder gegaan met d'r leven,en hij ook.

Tirza G.
24-08-2011 om 15:15
En wat ik ook maar niet snap
Híj slaat een arm om háár middel (volwassen vent bij pubermeisje) en je zet háár het huis uit.
Tirza

Truus de Mier
24-08-2011 om 16:36
Tirza
JA,omdat zíj om hem heen hing en weinig oog voor mij of de kinderen had,ze kwam gewoon voor HEM toen...

Truus de Mier
24-08-2011 om 16:37
Nee single lady
ik volg haar niet,maar zag per toeval die krabbels staan steeds.
Zij volgt hem!
Hij wil met MIJ weer verder,en wil NIKS met d'r!